Millanen ihminen jaksaa kuunnella heti aamusta näitä ns moottoriturparadioita, joissa mitättömät jätkät ja räväkät kuuluttajattaret aukoo äänihuuliaan. Hyi mitä äänisaastetta
Pakko nytkin kuunnella julkisessa bussissa, kun näistä tykkääminen ilmeisesti kuuluu suomalaisen velvollisuuksiin.
Kommentit (70)
Onko se jotenkin hienoa, jos ei tykkää aamuradiosta? Joskus aivoton kikattelu on just sitä, mitä ihminen tarvitsee tuomaan arkeen kevennystä.
Mä kuuntelen Aamulypsyä mielelläni. On kivempi aloittaa työpäivä rentona.
Kyllä. Radiojuontajat kikattavat vain omille jutuilleen. Ei kuuntelijoita kiinnosta. Kanavaa joutuu vaihtamaan koko ajan.
Äänen voimakkuuden liialliset vaihtelut ovat hyvin ärsyttäviä. Etenkin jos kärsii esim. vaikkapa migreenistä.
Ja kuulo menee muuten sen huutamisen takia...etenkin, jos käyttää kuulokkeita. Eihän sellaiseen äkilliseen älämölöön kukaan ennätä varautua. Testaisivat juontajat itse, miltä se kuulostaa ja tuntuu.
Ihan vaan tiedoksi.
Olisipa enemmän sellaisia vanhanajan radio-ohjelmia, jossa kerrottaisiin ihan vaan musiikista. Olisi yksi toimittaja, joka soittaisi biisejä, kertoisi bändeistä ja artisteista, musan historiasta, olisi musiikkihaastatteluita ym. Saisi olla ihan nykymusiikistakin enemmän juuri tällaista hyvin toimitettua ohjelmaa.
Kahdestaan räkättävien, oman egonsa ympärille kietoutuneiden radiopersoonien kuuntelu on raskasta.
Meillä työpaikan kaikki juntit tykkää Suomipopin aamulypsystä, joka on mielestäni hirveintä ikinä. Mitä rivompi, kauheampi ja juntimpi niin sitä enemmän suomalaiset tykkää. Tähän ei vaikuta edes mikään koulutus, korkeasti koulutetut kuuntelee ihan samalla tavalla.
Minna Kuukasta olen tykännyt. Asiallinen ja mielyttävä ääni.
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Meinaan kuuntelin noin pari vuotta sitten joka aamu ylex aamua ja jopa joskus otin puheeksi että mitä vikijaköpi oli sanonut. Nyt korvia särkee ajatuskin jostain aamushown kuuntelusta, surffaan työmatkalla aina kanavalle jossa soi musiikki. Ihmismieli ilmeisesti muuttuu?
Itse en myöskään ymmärrä esim. Jaajon suositoa ollenkaan, rasittava sovi -nis ti. Muutenkin enää juonto ei ole laadukasta ajankohtaisista asioista keskustelua, vaan se on sellaista inside vitsien räkätystä ja oman elämän tyhjän sisällön selostamista. En ymmärrä kuka jaksaa kuunnella sitä käkätystä ja kikatusta vitseistä, jotka ei aukea kuuntelijalle.
oispa-radio kirjoitti:
Olisipa enemmän sellaisia vanhanajan radio-ohjelmia, jossa kerrottaisiin ihan vaan musiikista. Olisi yksi toimittaja, joka soittaisi biisejä, kertoisi bändeistä ja artisteista, musan historiasta, olisi musiikkihaastatteluita ym. Saisi olla ihan nykymusiikistakin enemmän juuri tällaista hyvin toimitettua ohjelmaa.
Kahdestaan räkättävien, oman egonsa ympärille kietoutuneiden radiopersoonien kuuntelu on raskasta.
Tämä olisikin mahtavaa jos radiosta tulisi oikeaa sisältöä!
En ole oikein koskaan kuunnellut radiota. Autossa ajan mielummin hiljaisuudessa tai juttelen muiden kanssa. Vähän kuitenkin ehkä järkytyin, kun kaverin autossa kuunneltiin jotakin tällaista kaupallista kanavaa. Olimme menossa porukalla reissuun ja ajoimme Turusta Helsinki-Vantaan lentokentälle aikana ennen koronaa. Takapenkillä oli kolme 6-vuotiasta (1 omani ja kaverin kaksoset). Siinä sitten lasten kuullen kuunneltiin näitä paska-perse-seksijuttuja pari tuntia. Ehdotin kyllä, että kuunneltaisiin jotain muuta, mutta kaverin mielestä noin pienet ei kuitenkaan ymmärrä. Aika tarkat korvat niillä kuitenkin oli ja yhdestä jos toisestakin jutusta tuli kyselyä matkan aikana.
En voi kuunnella muuta kuin classic-kanavaa. Siellä hermo lepää kun ei ole öyhötystä ja kikatusta. Jollain tavalla vastenmielistä, että ihmisiä pidetään niin tyhminä, että tällainen sisältö on ok. Että mitään älyllistä ei tarvitse tarjota. Palautuukohan viihde ja media koskaan tästä woke-käkätys-idiotismi -ajasta takaisin sellaiseen sivistyneeseen ohjelma- ja sisältötarjontaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin aikanaan Loopin. Jos kestää nykymusiikkia niin se on oiva vaihtoehto, niillä ei ole ollut ensimmäistäkään juontajaa sitten marraskuun jälkeen.
Mä aikanaan kuuntelin samasta syystä. Sitte yhtäkkiä sinne tuli Paukki. Yhtäkkiä oli koko ajan Paukki täällä Paukki moi Paukki kanssanne Paukki Paukki puhumassa Paukista, Joko tuo siis on ohi?
oispa-radio kirjoitti:
Jos asut pääkaupunkiseudulla tai nettiradion kuuntelu on ok, niin suosittelen RollFM-kanavaa! Juontaja tosin vaihtuu parin tunnin välein, mutta kanava perustuu juuri tähän että asiantuntevat musadiggarijuontajat kertovat bändeistä ja artisteista jne sekä soittavat erikoisempaakin musiikkia. Itse löysin kanavan kun googlailin epätoivoissani jotain kuuntelukelpoista radiokanavaa näiden saatanan tyhjännaurajien ja turhien jätkien sekä 3 tunnin soittolistojen tilalle.
oispa-radio kirjoitti:
Ennen oli radiossa toimittajia, nykyään ovat vaan julkkiksia radiossa. Sisältö on keksiä tyhjästä asiaa, yleensä jotain äärimmäisen turhaa muka-hauskaa tyyliin minä minä minä. Suurin saavutus on keskustella yksinkertaistuksia iltalehtien lööpeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin aikanaan Loopin. Jos kestää nykymusiikkia niin se on oiva vaihtoehto, niillä ei ole ollut ensimmäistäkään juontajaa sitten marraskuun jälkeen.
Mä aikanaan kuuntelin samasta syystä. Sitte yhtäkkiä sinne tuli Paukki. Yhtäkkiä oli koko ajan Paukki täällä Paukki moi Paukki kanssanne Paukki Paukki puhumassa Paukista, Joko tuo siis on ohi?
Kyllä! Siunattu hiljaisuus! Karoliina ja Jussi lähtivät marraskuussa, Paukistakaan ei ole kuulunut mitään. Mulla on Loop työmatkoilla, marraskuun jälkeen pelkkää musiikkia (ja mainoksia). Ne mainoksetkaan eivät enää ärsytä, kun muu hinkuminen ja käkätys on loppu.
Välillä ihan hauskaa läppää jos on sillä tuulella. Tarviiko niitä joka päivä tuutata, kääntää napin off-asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Siunattu hiljaisuus! Karoliina ja Jussi lähtivät marraskuussa, Paukistakaan ei ole kuulunut mitään. Mulla on Loop työmatkoilla, marraskuun jälkeen pelkkää musiikkia (ja mainoksia). Ne mainoksetkaan eivät enää ärsytä, kun muu hinkuminen ja käkätys on loppu.
Ja testi siis kaikkina viikonpäivinä klo 6-7 ja 14-16. Välillä kuulee Kokkikartanon naismainosääntä, huonosti paperista lukevia abikurssilaisia tai Raimon arkijärkeä Kari Ketosen äänellä.
Kun nykyään puhutaan paljon äänisaasteesta, tai liiallisesta melusta, ja että sitä pitäisi vähentää, niin radiokanavat, tai ainakin useimmat kaupalliset niistä edustavat ja edistävät pahimmillaan juuri sitä. Itsekin tykkäisin kuunnella musiikkia radiosta, tai kuulokkeiden kautta, mutta juontajat yliampuvalla esiintymisellään, tyhjänpäiväisillä tai jopa mauttomilla aiheilla, ja jopa suoranaisella huutamisella vievät ja pilaavat ainakin minun mielenrauhan.
Huutaminen eetteriin ei ole asiallista. Eikä kuulosta yhtään kivalta. Tätä on ollut usein etenkin Radio Novassa. Musiikki on ihan jees, mutta juontopuoli menee joskus aivan liian överiksi.