Olisiko netissä jossain sokerirasituksen jälkeistä DIEETTIohjetta??
Mulla ylitti siis paastoarvo yhdell' kymmenyksellä ylärajan, (5.2 mulla kun 5.1 on yläraja),
ajattelin kuitenkin ottaa selville dieetin ja noudattaa jonkun verran,,
Kommentit (5)
Mulla oli ihan sama juttu, eli paastoarvo 5.2. Omassa neuvolassa ovat olleet aika tiukkoina, että olisi syytä noudattaa ruokavaliota. Tosin painokin on noussut yli 15kg... vauva ainakin on tässä vaiheessa (rv 39) ihan keskikokoinen, eli ei ole makrosomiaa.
Täälläkin paastoarvo mitattu tänään 5,2 eli himpun verran yli mentiin. Tuosta dieetistä voin kertoa, että se on hyvä. Saa syödä tarpeeksi, ei tosiaan ole illalla nälkä, jos noudattaa ohjeita. Miulla oli edellisessäkin raskaudessa yhden pykälän ylitys ja tuolle dieetille jouduin saman tien. Sokeri ja rasvat minimiin, paljon kasviksia ja täysjyvätuotteita. Lautasmallia kannattaa noudattaa eli puolet kasviksia, neljännes lihaa tms ja neljännes perunaa, pastaa tai riisiä.
Periaatteessa malli on tuttu jo painonvartijakaudelta vuosia sitten, ja kompastuskiveni taitaa tänäpäivänä olla nuo kakut ja herkut. Leivon paljon ja hyvää ;),
ja syön tietenkin suurella mielihalulla. Ei jää yhteen eikä ehkä kahteen kakunpalaan päivässä!
Jep, ja puurokin on kai syytä alkaa aamulla syödä, miksei myös iltapalaksi. esikoista kun odotin niin puuro kuului vakioaamupalaan, sittemmin unohtunut. Mutta on hyvää, jos ehtii valmistaa sen kunnolla, hauduttaen. Nam.
Tsemppiä siis mulle! :)
rv 28+1
tähän mennessä painonlisäystä on tullut +16kg, mikä lienee ennätys raskauksissani. Sekin taitaa puoltaa dieetin aloittamista????
Näin suuri painonnousu, VAIKKA olen käynyt sauvakävelyllä kaksi-kolme krt viikossa 8km hyvällä sykkeellä.
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;…
(Kamalan pitkä linkki.)