kellään kokemusta 2v vanha tatuointi on alkanut kutista hulluna!
ja on myös noussut osittain pintaan :O kyseessä on kuudes tatuointini, eikä ikinä ole näin käynyt ! neljä on musta/harmaita, kaksi värikkäitä ja kaikki laitettu samassa paikassa.
Kommentit (9)
Täältä saa vastauksia laidasta laitaan ihan kaikkeen mutta suosittelisin että kysyt suoraan sieltä liikkeestä. Puhelin nro sinulla lienee sinne kuitenkin on. Ehkä hieman rehellisempää vastausta saa sieltä kuin täältä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:20"]Allergiaa punaiselle?
[/quote]
Mä oon allerginen punaiselle. Ap, se kutisi ihan hulluna.
Suosittelen myös ammattilaisen puoleen kääntymistä, mutta oman ammattilaisen kanssa keskusteltua samasta aiheesta aiemmin ja tuli nyt nämä ainakin mieleen:
Allergista reaktiota voi tosiaan ilmaantua jälkikäteenkin. Ja lämpimällä ilmalla, saunassa yms. tatuoitu iho ei pääse hikoilemaan aivan samalla tavalla ja voi aiheuttaa kohoamista ja kutinaa.
Jos et sinne ammattilaisen puoleen vielä halua kääntyä, niin kannattaa ainakin tarkkailla oireita. Pahenevatko / helpottavatko millaisissa tilanteissa jne. Muista myös että jos vaihtelua on, niin pahentuminen ja helpottuminen voi tapahtua vähän viiveellä itse vaikuttajasta
Allergia jollekin käytetylle värille?
Mieheni on esim muksuna ollut allerginne mustalle, siniselle, punaiselle, yms vahvoille ja tummille väreille.
Suosittelisin lääkäriin menoa ja mahdollista tatuoinnin poistoa pikimmiten!
Ihotautiläkärille menisin. Voi mennä pahemmaksi ja pahemmaksi...
http://afterinked.co.uk/wp-content/uploads/2012/09/14f5122eb900f5fa53f0fd7b0c9a86e8.jpg?ce4777
Täällä tietoa tatuointien aiheuttamista iho-ongelmista.
http://reference.medscape.com/features/slideshow/tattoo-skin-reactions
Mitä se tatuointiliike voi tehdä? Tuo on nyt lääkärien heiniä.
Tästä oli ihan vastikään juttu jossain lehdessä, olisikohan ollut savon sanomat.
Allerginen herkistyminen ja reaktio voi tulla vasta vuosien päästä tatuoinnin ottamisesta, ja pahentua kaiken kaikkiaan ajan kanssa. Onhan se ihan maalaisjärjelläkin pääteltävissä oleva riski, kun kehoon kuulumatonta materiaalia/ainetta laitetaan ihon alle.