Bändi jota kuuntelit nuorena, ja se edelleen kova!
Oma häpeäpilkkuni on Raptori!
Oi Beibi!
-80-luvun lapsi
Kommentit (55)
Janus Valmunen ja Sepi Kumpulainen plattalle niin bileet voivat alkaa.
Leevi and the Leavings. Kappaleet vaan avautuvat hieman erilaisesta näkövinkkelistä reilun kahdenkymmenen vuoden jälkeen.
Kaikki mitä Jehtro Tull teki 1970-luvulla.
Kyllä se niin on käynyt, että en enää juuri kuuntele populaarimusiikkia. En olisi ikinä uskonut, jos joku olisi tämän minulle käynyt 80-luvulla kertomassa. Olin rock-sukupolvea ja minä olin niitä, jotka oikeasti lähes systemaattisesti tutki ja kuunteli rockin historiaa. Oma lähimusiikkini oli brittiläinen indie: Smiths, Echo&theBunnymen, JoyDivision, Jesus&theMaryChain, Cure, PsychedelicFurs, New Order, Siouxsie&the Banshees, Blondie jne - ja tietysti Kate Bush.
Mutta kaikkeen tylsistyy. Ja kun rock haipui pois ja alkoi tarkoittamaan lähinna heavy-rockia, sen seuraaminen on jäänyt minimaaliseksi. Räp ja hiphop eivät kiinnosta yhtään. Muovinen pop vielä vähemmän. Iskelmä ei ole mun juttu.
Nykyään kuuntelen klassista laidasta laitaan ja vanhaa valkojazzia. Ja sitten elektroa, instrumentaalista lähinnä. Ihmisäänet ovat jääneet kumman vähiin. Ei vain jaksa kuunnella enää miljoonatta kertaa kuinka on ikävä ja nyt se vttu jätti ja voi kun sä niin olisit ansainnut kultaa, ja niinhän sulla olikin kun sulla oli minut. Blaa blaa blaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiss.
(Nykyisenä pappaversiona kylläkin myötähäpeää aiheuttava, mutta sehän ei vanhaa tuotantoa tahraa.)
Ace Frehleyn kun saisi soolona Suomeen, peittoaa Genen ja Paulin tekemiset.
Sleepy Sleepers. Nämä olivat punk jo ennen kuin koko termiä oli edes keksitty. Edelleen kolisee ja lujaa 🤘
Ice-T, Public Enemy, N.W.A.,Eric B & Rakim, LL Cool J, Ice-Cube...
Madonna, Modern Talking, Richard Marx. Ja Kaoma: Lambada.
Aloin kuunnella musiikkia aktiivisesti vasta lukiossa, mutta Queenistä olen tykännyt jo ala-asteelta lähtien, eli kun ensi kerran muistan kuulleeni biisin joka varmuudella oli heidän.
N19
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta -73 Slade....
Voi kun olisit vielä palstalla. Onko Sladella sellainen biisi, jossa lauletaan windy citystä ja jossain taustalla puhaltelee tuuli? En ole löytänyt sitä mistään ja nyt en ole enää edes varma, onko se Sladen. Biisi on 70-luvulta.
Pink Floyd
Queen
Dire Straits
Van Halen
Scorpions
Deep Purple
Iron Maiden
Klassinen musiikki
Raptori edelleen kova? Onko edes toiminnassa?
No, bändi on kyllä jo mun vanhempien nuoruudesta mutta olen sitä itsekkin ihan lapsesta asti kuunnellut ja vieläkin ihan yhtä kova kuin aina, Creedence Clearwater Revival eli CCR