Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä on kyllä aika vaikeeta hakea korkeakouluun, kun valintakokeen tekemiseenkin tarvitaan n. 300e läppäri, opintojen suorittamiseen vähintään 1500e läppäri

Köyhien ongelmia
24.03.2022 |

On minulla ihan hyvä pöytäkone käytössä, mutta ei varaa ostaa siihen päälle mitään 1500e kannettavaa. It-alalle ajattelin mennä, mutta taitaa haaveeksi jäädä, kun töitäkään ei saa osatyökykyisenä. Enkä ymmärrä, että miksei sitä valintakoetta voi tehdä paperisena? Kun ei ole edes varmaa, että pääseekö kouluun sisälle, niin viisainta taloudellisesti olisi ostaa ensin huono 300e kannettava, ettei tuhlaa rahojaan 1500e kannettavaan, koska jos ei pääse sisään, on kone käytännössä aivan tyhjän panttina ja menettämässä arvoa. Joten olisi edes kiva, jos koe olisi paperisena, ettei tarvitsisi ostella mitään läppäreitä vain sen takia, että pääsee tekemään yhden kokeen.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yht korkeakouluun ja selitä tilanne varmaan pääset kokeen tekemään.

Yritysläppöreitä saa halvalla käytettynä. Otat vaikka opintolainaa siihen tai osamaksulla.

Opiskelu kannattaa ennemmin kun olla työtön.

Vierailija
2/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25euroa kuukaudessa kun säästät 12kk saat sen läppärin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle hakiessa tarvitaan pääsykokeessa läppäri? Kysy koululta lainaa kokeen ajaksi.

Vierailija
4/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä ja käynyt aikuislukion + pääsykokeen halppisläppärillä ja päässyt sisälle. Kirjoitan tässä tällä halppisläppärillä myös. 

Ala säästämään nyt ensivuodelle halppisläppäriin. 

Vierailija
5/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle hakiessa tarvitaan pääsykokeessa läppäri? Kysy koululta lainaa kokeen ajaksi.

Jokaiseen.

Vierailija
6/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nönnönnnööööö tekosyitä löytyy

Vierailija
7/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mun kaveri, lainaisin sulle läppärin pääsykoetta varten.

Opiskeluunkaan et tarvitse noin kallista konetta.

Vierailija
8/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, ja sitten säästää toiset 25e/kk viiden vuoden ajan, että saa sen opiskeluläppärin.

Vierailija
9/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh, ja sitten säästää toiset 25e/kk viiden vuoden ajan, että saa sen opiskeluläppärin.

IT-alalla on ihan koululla omat tietokoneet käytössä. Voit siis tehdä koululla paremmilla koneilla työt, tallentaa heidän antamalle cloudiin ja sitten jatkaa töitä kotona pöytäkoneella :)

Vierailija
10/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen.

Ei pidä paikkaansa. Esim Aallossa Teknillinen ml arkkitehtuuri sekä Arts.

Vierailija
11/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit mun kaveri, lainaisin sulle läppärin pääsykoetta varten.

Opiskeluunkaan et tarvitse noin kallista konetta.

Kyllä nuo konevaatimukset, joita noilla it-aloilla on, ovat vähintään tuon 1500e hintaisia.

Vierailija
12/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla on ihan koululla omat tietokoneet käytössä. Voit siis tehdä koululla paremmilla koneilla työt, tallentaa heidän antamalle cloudiin ja sitten jatkaa töitä kotona pöytäkoneella :)

Kyllä noissa koulutuksissa joita olen katsellut, on vaatimuksena oma läppäri.

Vierailija
13/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen akateeminen, samoin mies ja halpisläppäreillä mennään, miehellä toki työn puolesta vähän parempi peli. Molemmilla yliopistossa opiskelevalla oli halpisläppärit, toinen näyttäisi valmistuvan halpisläppärillä kirjoitetulla gradulla piakkoin. Toinen säästää kituutti ja osti onnellisena omilla rahoillaan Applen koneen...mutta halpisläppäri jatkoi vielä kiertoon sellaiselle opiskelevalle nuorelle, jolla ei ollut muuten koneeseen varaa.

Vierailija
14/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha provo, mut ei ole vielä unohtunu.

Vierailija
15/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissa koulutuksissa joita olen katsellut, on vaatimuksena oma läppäri.

Voitko linkittää missä koulussa vaaditaan? Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä, koska itse käyn samassa koulussa IT-porukan kanssa ja siellä on kyllä ihan kunnon luokat missä he työskentelevät koulun koneilla (tai omilla, jos on varaa omaan )

Vierailija
16/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku ongelma säästää vähistä tuloista 1500 tietokoneeseen, et ole sopiva it-alalle. Harrastuneisuus pitää olla sillä tasolla, että tuon hintainen kone löytyy muutenkin omiin harrastuksiin.

Vierailija
17/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

It alallekaan ei tarvitse 1500e läppäriä. Tiedän kokemuksesta. Kannattaa olla vähän parempi kuin 150e kaikkein halvin, mutta kyllä ekat kuukaudet menee millaisella vaan. Sitten kun saa opintotukea, niin siitä pystyy päivittään parempaan.

Veikkaan vaan että ap ei halua it-alalle, koska kone olisi tyhjän panttina jos ei pääsekään. Sillähän pystyisi kotona ollessa harjoittelemaan ilmaisista videoista, JOS haluaisi.

Vierailija
18/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyrkiä teknilliseen yliopistoon eikä ammattikorkeakouluun. Opetan itse tietotekniikkaa teknillisessä yliopistossa ja voin kertoa, että meillä opiskeluun riittää mainiosti 300 euron läppäri. Jos pitää tehdä jotain enemmän laskentehoa vaativaa, niin voi ottaa etäyhteyden yliopiston koneille.

Pääsykokeetkin tehdään kynällä ja paperilla.

Vierailija
19/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on joku ongelma säästää vähistä tuloista 1500 tietokoneeseen, et ole sopiva it-alalle. Harrastuneisuus pitää olla sillä tasolla, että tuon hintainen kone löytyy muutenkin omiin harrastuksiin.

Omistan 2500e pöytäkoneen, jota olen silloin tällöin päivitellyt, läppäriä en ole hankkinut ihan sen takia, että sen osia ei voi päivitellä, aina pitää panostaa kerralla paljon, jos haluaa laatua. Ohjelmointia olen ihan itsekseen opiskellut n. 5 vuotta.

Vierailija
20/76 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee opiskelemaan koodaamista, niin kyllä siinä saattaa tarvita 1500 euron konetta. Nuo koulun omat koneet on ihan peruslaitteita eikä niillä pärjää. Mutta sähän ap otat opintolainan, ja maksat sen koneen niillä. Samalla teet osa-aikaisesti töitä vaikka S-ryhmän kaupoissa. Siihen pääsykokeeseen lainaat koneen kaveriltasi tai jos niillä ei ole koneita niin kysy koululta, kirjastosta, työpajoilta jne. Melkeinpä kaikilla on sama tilanne kuin sulla. Harva lähtee opiskelemaan niin, että on kauheasti säästöjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän