Mitä tekisit jos autoilija tappaisi sinun lapsesi suojatielle?
Kommentit (3)
Hetken ehkä menisi sulatellessa. Sitten harkitsisin, saisinko riittävää oikeutta laillisin keinoin. Jos syntyisi epäilys, miettisin ainakin, miten uhrattaisiin rikoksentekoväline.
Kuljettaja on aina syyllinen ihan itse, en syyttäisi ketään muuta, mutta jos lapsi ei olisi oikeasti toiminut millään tavalla väärin, en antaisi kuljettajalle helpolla anteeksi, enkä ainakaan hyväksyisi mitään selittelyä lieventävistä tekijöistä.
Olen itse ollut asianomistajana oikeuskäsittelyssä, jossa minulle entuudestaan tuntematon vastaaja "tuomittiin" puolen vuoden ehdolliseen. Kuin pisteenä i:n päälle, hän ei maksanut oikeudenkäyntikuluja tai määrättyjä korvauksia kuin ulosoton kautta. Mies oli toimitusjohtaja. Sellaista en aio vääryyden jälkeen kokea toiste. Rahat on sivuseikka sellaisessa tunnetilassa ja jos minulle tulisi oman käden oikeudesta seuraamuksia, kantaisin vastuuni tyytyväisenä, maksaisin joka pennin, ehkä kuitenkin pienissä kuukausierissä muistuttaen häntä asiasta riittävän pitkään.
Varmaan tappaisin sen auton, repisin tuhansiksi pikkuosiksi. Se auto katuisi katkerasti sitä päivää, jolloin tuli liukuhihnalta ulos.
Kyllä.