Annatteko lapsen olla pois koulusta flunssassa jos ei kuumetta?
Kommentit (15)
Jos yskii ja on räkäinen niin ainakin pari päivää. Jos lähtisi paranemaan levolle.
Tottakai annan. Lapsella on ollut kuumetta viimeksi 6 vuotta sitten, vaikka on kyllä tosi kipeänä ollut tässä välilläkin. Voinnin mukaan pari päivää kotona, mutta tarvittaessa toki pidempäänkin (ei vain ole ollut tarvetta).
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:20"]Jos yskii ja on räkäinen niin ainakin pari päivää. Jos lähtisi paranemaan levolle.
[/quote]
Sama. Ja yleensä paraneekin.
Kyllä kouluikäinen lapsi osaa itse arvioida, onko terve vai ei. Kysy häneltä, mikä olo. Ei kuumemittari ole mikään absoluuttinen sairauden mittari.
Eri asia on tietenkin, jos lapsella on tapana esittää sairasta. Silloin selvitetään, miksi ei todellisuudessa tahdo mennä kouluun.
Saunan avustuksella parantuu 2 vuorokaudessa
Miksi se kuume on aina se mikä määrää töihin/kouluun menon?
Mulla ainakin on flunssaisena olo ihan karmea, vaikka ei kuumetta olekaan. Olen jäänyt ihan suosiolla töistä pois kun pää on ollut täynnä räkää ja lihaksia särkee vaikka kuumemittari on näyttänyt normaalin 36 astetta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:22"]
Saunan avustuksella parantuu 2 vuorokaudessa
[/quote]
mulla ainakin sauna pahentaa, etenkin yskää.
Itse asiassa virustartunnoissa voi olla tilanne, että elimistö nostattaa kuumetta koko ajan ja supistaa ääreisverenkiertoa hikoilun estämiseksi, mutta koska se ihon pinta säilyy tällä tavalla normaalilämpöisenä, se kuume ei näy mittarissa. Se kuitenkin rasittaa lasta aivan yhtä paljon kuin jos se näkyisi mittarissa.
Lapsi saa olla meillä aina pois koulusta, jos tuntee olonsa kipeäksi. Ja jos tulisi sitä, että selvästi teeskentelee olevansa kipeä, niin silloin vasta saiskin olla, ja alettaisiin heti selvittämään, että mikä siellä koulussa on niin iso murhe että sen vuoksi pitää keksiä syitä ettei sinne voi mennä.
Kuumemittari ei ole minulle mikään auktoriteetti. Voinnin mukaan katsotaan, voiko lähteä kouluun vai ei. Koulustakin on annettu ohje, että lapsi kouluun vasta sitten kun on siinä kunnossa, että voi osallistua myös liikuntatunnille. Se on minusta hyvä mittari. Ei sairasta lasta eikä toipilasta kouluun.
Ellei oo kuumetta niin kouluun vaan.
Joo annan. Niin kauan kun on selkeästi kipeä. Sen kyllä kuulee äänestä, yskästä ja nenäliinojen määrästä. Paljon parempi että lepää heti niin pääsee vähemmällä. Taudit vaan pitkittyy kun lähtee puolikuntoisena.
Minä en ymmärrä tätä kuumeen kyttäämistä. Itselläni on ollut kuumetta viimeksi melkein 20 vuotta sitten, vaikka olen aika rajujakin tauteja sairastanut ja voinut tosi huonosti. Kyllä se yleisvointi on se, joka määrittelee työhön tai kouluun menon (tartuttavuuden lisäksi).
Eihän vatsataudissakaan yleensä kuume nouse, mutta kaikille on selvää ettei silloin mennä kouluun.
annan, niin monta kun tarvetta... viimeks oli viikon
Annan ja niin kauan kuin on tarvis. Jos olo on kaikin puolin kurja niin turha itseään on kiduttaa ja siinä samalla tartuttaa muitakin. Lepo on aina hyvästä.
Tottakai, haluisitko levitellä räkää työpaikallesi?