Virtsatientulehdus?
Tänään iltapäivällä kusella käydessä alko kirvelemään siinä loppuvaiheessa ja sen jälkeen on tullut hieman verta ja kirvellyt/pistänyt joka kerta kun on vessassa käynyt. Ja vähintään puolen tunnin välein joutuu käymään kun tuntuu siltä että olis hirvee hätä vaikka ei juuri mitään tulisikaan.
Googlailin vähän ja vaikuttais virtsatien/rakon tulehdukselta. Osaako kukaan sanoa voiko koulun terveydenhoitaja hoitaa homman vai pitääkö terveyskeskukseen mennä?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:08"]Tänään iltapäivällä kusella käydessä alko kirvelemään siinä loppuvaiheessa ja sen jälkeen on tullut hieman verta ja kirvellyt/pistänyt joka kerta kun on vessassa käynyt. Ja vähintään puolen tunnin välein joutuu käymään kun tuntuu siltä että olis hirvee hätä vaikka ei juuri mitään tulisikaan.
Googlailin vähän ja vaikuttais virtsatien/rakon tulehdukselta. Osaako kukaan sanoa voiko koulun terveydenhoitaja hoitaa homman vai pitääkö terveyskeskukseen mennä?
[/quote]
Mitäpä se terkkari vois tehdä muuta ku käskeä labraan. :D Labrassa todetaan ja saat abkuurin. Tai vaihtoehtosesti voit ottaa ibuprofeiinivalmistetta esim. Buranaa ja juoda paljon, paljon vettä ja testata meneekö ohi. Oon kyl ite labran kannalla, koska vähän oudolle kuulostaa, et verenvuoto alkaa heti.
Kuinka nopeesti sieltä labrasta saa tulokset? Ja kuinkahan paljon tää koko homma maksaa?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:30"]Kuinka nopeesti sieltä labrasta saa tulokset? Ja kuinkahan paljon tää koko homma maksaa?
[/quote]
Hei nyt vähän oma-aloitteisuutta ja googlaamaan. Ei kukaan voi vastata esim tuohon hintaan, kun ei tiietä missä asut. Tulokset saat samana päivänä ellei laiteta bakteeriviljelyyn.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:30"]Kuinka nopeesti sieltä labrasta saa tulokset? Ja kuinkahan paljon tää koko homma maksaa?
[/quote]
Hei nyt vähän oma-aloitteisuutta ja googlaamaan. Ei kukaan voi vastata esim tuohon hintaan, kun ei tiietä missä asut. Tulokset saat samana päivänä ellei laiteta bakteeriviljelyyn.
[/quote]
No kun en ite tajua näistä yhtään mitään. Tuleeks siihen toi vastaanottomaksu ja tuleeko siitä labrasta jotain? Ja osaako kukaan sanoo paljonko ne lääkkeet maksaa?
Itse parannuin vastaavilla oireilla päivässä, kun join puoli pulloa vahvaa karpalomehua.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:50"]Itse parannuin vastaavilla oireilla päivässä, kun join puoli pulloa vahvaa karpalomehua.
[/quote]
No ehkä mä testaan tätä ennen kun meen mihinkään
Oireet riittää, ei tarvitse antaa näytettä. Meillä terveyskeskuksessa yhteys hoitajaan, joka pyytää lääkäri määräämään kuurin. Edes vastaanottoa ei tarvita.
Jos tulee verta, saattaa olla klamydiakin.
Käytät.sanaa kusi. Vastenmielinen sana. Oletko wt?
Virtsiksestä: meillänainakin terveyskeskuksessa saa sitä.epäillessä vain hoitaja-ajan. Hoitaja ottaa pikatestin, jonka vastaus on heti valmis. Jos se on puhdas, ei tuu lääkettä. Jos se antaa aihetta epäilyyn, hoitaja pyytää lääkäriltä reseptin. (Joskus viljely, mutta sitä ne nuukailee)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:55"]Jos tulee verta, saattaa olla klamydiakin.
[/quote]
Ei oo mahdollista
Meillä ei saa kuuria ilman, että pikatesti näyttää tulehdusta. (Ja ne on epäluotettavia.)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:50"]Itse parannuin vastaavilla oireilla päivässä, kun join puoli pulloa vahvaa karpalomehua.
[/quote]
[/quote]
Niin ja minulla on virtsatestejä, joilla testasin kotona että bakteerit häipyivät. Mehu tosiaan auttoin, mutta lääkäriin kannattaa mennä, jos oireet jatkuvat.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:50"]Itse parannuin vastaavilla oireilla päivässä, kun join puoli pulloa vahvaa karpalomehua.
[/quote]
[/quote]
Niin ja minulla on virtsatestejä, joilla testasin kotona että bakteerit häipyivät. Mehu tosiaan auttoin, mutta lääkäriin kannattaa mennä, jos oireet jatkuvat.
[/quote]
Saako noita virtsatestejä mistä?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:50"]Itse parannuin vastaavilla oireilla päivässä, kun join puoli pulloa vahvaa karpalomehua. [/quote] No ehkä mä testaan tätä ennen kun meen mihinkään
[/quote]
Ei kannata kiskoa tuota ihan erkkinä mutta jokapäiväinen lasillinen karpalomehua on tulehduksiin taipuvaiselle suositeltavaa. Pitää pöpöt loitolla.
Kannattaako mun enää mennä käymään sielä lääkärissä kun ei tule verta enää ja kipukaan ei oo niin paha? Menkatkin alko eilen niin voiko se vaikuttaa siihe testiin jotenkin vai voiko sitä edes tehdä?
Pitää mennä terveyskeskukseen, antavat lähetteen labraan. Annat pissanäytteen ja kun saat tuloksen niin e-reseptillä saat apteekista lääkkeet.