Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulunkäyntiavustajan koulutus

Vierailija
06.09.2015 |

Haluaisin kysyä, että tedättekö mikä on yleensä koulunkäyntiavustajan tai ohjaajan koulutustaso? Olin tosi yllättynyt, kun meidän kouluun tuli ammattikorkeakoulun käynyt koulunkäyntiavustaja. Kyseinen henkilö oli ollut jonkin aikaa työttömänä...Olen aina luullut, että koulunkäyntiavustajat ovat ammattikoulun tms. käyneitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:10"]Haluaisin kysyä, että tedättekö mikä on yleensä koulunkäyntiavustajan tai ohjaajan koulutustaso? Olin tosi yllättynyt, kun meidän kouluun tuli ammattikorkeakoulun käynyt koulunkäyntiavustaja. Kyseinen henkilö oli ollut jonkin aikaa työttömänä...Olen aina luullut, että koulunkäyntiavustajat ovat ammattikoulun tms. käyneitä.
[/quote]

Voihan se olla ylikoulutettu...

Vierailija
2/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse harkinnut hommaa vaikka olen maisteri. Epäilen, ettei mua kuitenkaan valittaisi koulutukseni vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyllä ylikouluttautunut ja kertoo ehkä myös siitä, että joillekin amk aloille on vaikea työllistyä ja sen takia täytyy mennä töihin mitä on saatavilla. 

Vierailija
4/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:10"]Haluaisin kysyä, että tedättekö mikä on yleensä koulunkäyntiavustajan tai ohjaajan koulutustaso? Olin tosi yllättynyt, kun meidän kouluun tuli ammattikorkeakoulun käynyt koulunkäyntiavustaja. Kyseinen henkilö oli ollut jonkin aikaa työttömänä...Olen aina luullut, että koulunkäyntiavustajat ovat ammattikoulun tms. käyneitä.
[/quote]

Voihan se olla ylikoulutettu...

[/quote]
Tai eka käynyt alan amiksen ja jatkanut amk:n samaa alaa. No yksi mun yliopiston käynyt kaveri kerran teki koulunkäyntiavustusta, eli voisi olla pahemminkin ylikoulutettu... :)

Vierailija
5/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Kursseja on paljon, mutta avustajille vaikea löytää sijaisia. Pieni palkka. Ja yli 74- vuotias on liian vanha, siitäkin kokemusta.

Vierailija
6/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että kyllä kai siihenkin työhön täytisi olla jotain erityistä koulutusta, on se sitten ammattikoulutasoista tai ammattikoulutasoista.

Vierailija
7/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:17"]Ai. Kursseja on paljon, mutta avustajille vaikea löytää sijaisia. Pieni palkka. Ja yli 74- vuotias on liian vanha, siitäkin kokemusta.
[/quote]

No niin kyllä on. Jos eläkerajakin yleensä on 65v...

Vierailija
8/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut, että "perus" shteeriksikin hakee nykyään tardenomeja ja maistereita vaikka ennen merkonomin tutkinto olisi riittänyt.

Vierailija
9/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koulunkäynninohjaaja, ja käynyt vuoden mittaisen koulutuksen Laajasalon opistossa. Työkaverinani on ollut peruskoulun opettaja, joka halusi välillä tehdä vähemmän stressaavaa työtä, kuin opettajan hommat.

Vierailija
10/10 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ihan vaan lukion tai muun alan amiksen käynyt. Niitäkin on, joilla on taustalla erillinen koulunkäyntiavustajan koulutus.