Mies uhkasi erolla
Miesystävä on ollut pidemmän aikaa työttömänä ja nyt näyttäisi siltä, että on viimein saamassa taas töitä. Ymmärrän, että tilanne stressaa häntä vaikka hän on myös mielissään tästä mahdollisuudesta. Olen yrittänyt parhaani tukea häntä esimerkiksi kertomalla hänelle, että uskon häneen ja tiedän kaiken menevän hyvin sekä lupaamalla hoitaa mahdollisimman paljon muita asioita, että hänelle jäisi mahdollisimman vähän stressiä töiden lisäksi.
Nyt mies töksäytti, ettei välttämättä jaksa sekä parisuhdetta että töitä samaan aikaan. Että saattaa erota minusta kun työt alkavat. Olin niin hämmentynyt, että aloin vain itkemään enkä tiennyt mitä sanoa. Olen uskonut, että rakkaus välillämme on sen verran vahvaa, ettei se kaadu pieniin vastoinkäymisiin - saati siihen, että työt tulevat taas osaksi arkea. Olemme suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta, lapsistakin on ollut puhetta, että toivottavasti vielä joskus... Mies on ollut tietoinen siitä, että paluu työelämään tulee mitä luultavimmin jossain kohtaa eteen. Painostanut häntä en ole töihin. Mitään tällaista vastaavaa hän ei ole aiemmin vihjannut, ainoastaan varoittanut että alkuun saattaa olla stressaantunut ja väsynyt. Tämän ymmärrän ja hyväksyn.
Miten voin enää luottaa siihen, että suhde kestää vastoinkäymisiä, jos hän edes miettii eroa sen vuoksi, että aloittaa taas työt. Työt ovat monelle ihan normaali osa arkea. Olen ihan sinut sen kanssa, että etenkin alussa arki tulee olemaan erilaista, kun päivärytmi töiden takia muuttuu. Hyväksyn sen, että mies tulee olemaan väsynyt työpäivän päätteeksi ja se vaikuttaa varmasti mm. seksielämään sekä rajoittaa yhteistä aikaamme.
En oikein tiedä miten suhtautua tuohon kommentiin tai päästä yli siitä. Pistänkö stressin piikkiin vai jäänkö ahdistuneena odottamaan, että se päivä tulee kun hän sanoo ettei jaksakaan panostaa suhteeseemme koska työt vievät liikaa energiaa.
Rakastan miestä, enkä haluaisi edes ajatella eroa. Olen vain todella hämmentynyt ja surullinen nyt.
Kommentit (31)
Kuulostaa omituiselle syylle erota. Eihän nyt vain taustalla kuitenkin ole jotain muuta mistä hän ei ole sinulle kertonut ja käyttää tuota tekosyynä... Sinuna istuttaisin miehen alas keskustelemaan asiasta asap.
No, jos toivot lapsia, niin kannattaa miettiä uutta miestä. Koska jos ei jaksa parisuhdetta, niin miksi jaksaisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En usko olevan stressiä, ehkä ajatellut jo pitkään eroa ja tuo työ mahdollistaa seisomaan omilla jaloilla.
Vain mun pieni ajatus, en voi tietää suhteestanne...
No jotain tällaista vähän pelkäänkin sen olevan... Outoa, sillä meillä on hyvä suhde. Mies ainakin vaikuttaa yleisesti ottaen tyytyväiseltä. Rakkautta ja hellyyttä on paljon. Ei ole ollut suurempia kriisejä. Monelta yhteiseltä kaverilta olen kuullut, miten kauniisti mies puhuu minusta ja meistä. AP
Lukeeko sun selässä TERVETULOA ja makaatko ulko-oven edessä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselle syylle erota. Eihän nyt vain taustalla kuitenkin ole jotain muuta mistä hän ei ole sinulle kertonut ja käyttää tuota tekosyynä... Sinuna istuttaisin miehen alas keskustelemaan asiasta asap.
Juu, keskustella asiasta todellakin täytyy. Tiedän, että mies on aika mukavuudenhaluinen, joskus jopa taipuvainen laiskuuteen. Nyt kun on ollut työttömänä ja enemmän aikaa omille mieluisille harrastuksille, voi varmasti tympiäkin mennä takaisin töihin. Työ on fyysisesti melko raskasta, joten uskon kyllä hänen stressaavan sitä, miten paljon työ tulee viemään voimia. AP
Oliko tuo uhkaamista? Vaikutti että rehellisesti vain kertoi tuntemuksistaan, joka tietenkin voi tuntua uhkaavalta, mutta sitä se ei välttämättä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena nielin samantapaisia ajatuksia poikaystävältä kuin aloittaja jonka kanssa oli suunniteltu perheen perustamista tulevaisuudessa. Päädyttiin olemaan 4 vuotta välillä yhdessä, välillä erottiin ja sitten taas yhteen jne. Sitten katkaisin suhteen kokonaan. Jälkikäteen olen tajunnut että tuo ex-poikaystävä halusi kauniimman ym naisen. Mutta oli ujo jne. No kun oltiin oltu erossa noin 2 vuotta ex soitti ja kosi. Huoh. Ilmeisesti kauniimpaa ym naista ei ollut löytynyt ja nyt olisin kelvannut. Onneksi en suostunut edes tapaamaan. Vähän myöhemmin tapasin miehen jonka kanssa yhteinen elämä oli todella helppoa. Nyt ollaan oltu jo 20 vuotta yhdessä.
Kamppaan lainaamani kirjoittajaa. Ja veikkaan että mies on tyytynyt suhteeseenne mutta näkee nyt työllistyessään mahdollisuuden etsiä jotain mitä haluaisi enemmän. Mielellään pitäisi sinua kuitenkin varalla. Jos ei parempaa löydy niin tyytyy sinuun. Mieti mitä sinä oikeasti haluat?
Minä tulkitsen näin, että ne palkkatulot on hänen omia rahojaan ja hän ei halua osallistua teidän yhteisen elämän maksamiseen. Oliko hän työtön kun aloititte seurustelun, jos oli niin siinä voi olla sinulla tyytynyt tasomies?
Kai siinä sitten pitää erota, jos toinen jättää asian roikkumaan tyyliin "saatan erota kun työt alkavat". Ei kai sitä kukaan voi odotella kuin "löysässä hirressä". Löydät kai parempaakin miehistä, että voi luottaa. Ellei toinen tyhmyyttään heitä suustaan mitä tahansa soopaa, mutta yleensä se on varoitusmerkki. On nuori mies joka etsii vielä, kokeilee? Sinä olet ollut empaattinen ja hän ei vaikuta olevan nyt empaattinen /tunteellinen ihminen sinua kohtaan niissä sanoissa. Etsiikö kuitenkin jotain muuta vai alkoholi vaikuttaa ajattelussa osittain. Osalla voi olla jaksamisesta kiinni, ei jaksa työtä ja parisuhdetta samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulkitsen näin, että ne palkkatulot on hänen omia rahojaan ja hän ei halua osallistua teidän yhteisen elämän maksamiseen. Oliko hän työtön kun aloititte seurustelun, jos oli niin siinä voi olla sinulla tyytynyt tasomies?
Rahan ei pitäisi olla tässä se ongelma, sillä mies toki päättää itse tienaamistaan rahoista itse. Tähän asti meillä on ollut yhteinen talous, minä olen ollut se, jolla enemmän rahaa. Jos mies pääsee töihin, saa tietysti päättää mitä tekee sillä ylimääräisellä. Ruuat ja muut ns. pakolliset jaettaisiin silti puoliksi. AP
Oliko mies työtön jo kun tapasitte?
Ehkä hän on ollut kanssasi mukavuudenhalusta ja kun saa omia tuloja, lähtee etsimään jotain, mitä oikeasti haluaa. Todella k-pää mies siis, et menetä mitään, jos eroatte. Itseasiassa ottaisin itse eron nyt samantien.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä sitten pitää erota, jos toinen jättää asian roikkumaan tyyliin "saatan erota kun työt alkavat". Ei kai sitä kukaan voi odotella kuin "löysässä hirressä". Löydät kai parempaakin miehistä, että voi luottaa. Ellei toinen tyhmyyttään heitä suustaan mitä tahansa soopaa, mutta yleensä se on varoitusmerkki. On nuori mies joka etsii vielä, kokeilee? Sinä olet ollut empaattinen ja hän ei vaikuta olevan nyt empaattinen /tunteellinen ihminen sinua kohtaan niissä sanoissa. Etsiikö kuitenkin jotain muuta vai alkoholi vaikuttaa ajattelussa osittain. Osalla voi olla jaksamisesta kiinni, ei jaksa työtä ja parisuhdetta samaan aikaan.
Ollaan vähän alle kolmikymppisiä, nuoria ihmisiä siis vielä. Miesystävä eli aika villin nuoruuden, siis teinivuodet ja varhaisen aikuisuuden. On ihan itse sanonut, että se riitti ja nyt haluaisi asettua ja rauhoittua. AP
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies työtön jo kun tapasitte?
Ehkä hän on ollut kanssasi mukavuudenhalusta ja kun saa omia tuloja, lähtee etsimään jotain, mitä oikeasti haluaa. Todella k-pää mies siis, et menetä mitään, jos eroatte. Itseasiassa ottaisin itse eron nyt samantien.
Oli juuri hetki ennen sitä jäänyt työttömäksi kun tapasimme. Töiden löytäminen on ollut aikamoisen kiven alla. Puheistaan ja käytöksestään olen saanut sen käsityksen, että on nyt löytänyt sen mitä on kaivannut. Ei kai sitten. AP
Oii.. onko kivaa vedättää myötätuntoisia ihmisiä.. Mitä tästä saat..?
Seurustelun kuuluis olla asia josta saa energiaa, eikä menetä sitä. Jos mies kokee parisuhteenne sen verran kuormittavana ettei jaksaisi sitä ja töitä yhtä aikaa, voi olla aihetta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vähän alle kolmikymppisiä, nuoria ihmisiä siis vielä. Miesystävä eli aika villin nuoruuden, siis teinivuodet ja varhaisen aikuisuuden. On ihan itse sanonut, että se riitti ja nyt haluaisi asettua ja rauhoittua. AP
Toivottavasti. Mutta hänen sanat kuulostaa ristiriitaiselta. Sanoo ensin yhtä ja sitten toista? On yhdessä vaan, mutta sanoo kuitenkin erosta. Miten tosiaan voi luottaa toiseen jos ailahtelee ja sanoo kaikkea, sinä itket joka kerta jos niin käy uudelleen. Pelimiehetkin niin tekevät ja jotkut muut.
En usko olevan stressiä, ehkä ajatellut jo pitkään eroa ja tuo työ mahdollistaa seisomaan omilla jaloilla.
Vain mun pieni ajatus, en voi tietää suhteestanne...