Mitä alkoholia joitte teininä?
Kommentit (47)
Join alkoholia ekan kerran 18 v ja siinä 19 v lopetin juomasta... ainakaan kaksin käsin. Join tuolloin ainakin leijonaa ja kossua (en voinut ostaa itse tietenkään), marabello-nimistä viiniä, mansikka- ja salmiakkiliköörejä, jonkun kerran absinttia... yökötys... krapulaa ei koskaan tullut, mutta sammuin usein/aina ja selvänä en ollut vielä seuraavanakaan päivänä. 19 v lähtien en juonut moneen vuoteen mitään, nykyään menee 1 tai 2 pulloa smirnoffia ehkä kerran vuodessa. Viineistä en tykkää enkä itse asiassa mistään yhtään väkevämmästä, niitä joisin vain tullakseni känniin.
Green lime, gin lemon, light beer, omppu mitänäitänytoli.
Kurko-lonkeroa ja Golden Cap -päärynäsiideriä enimmäkseen. Olikin hyviä juomia. 😋
Välillä myös Koskenkorva omenaa. Nyt jälkeenpäin olen ihmetellyt, että mistä sitä teininä löysi rahaa juoda tuotakin juomaa, on nimittäin melko hintavaa. En enää raski ostaa.
Sorbus,Vinetto ja Gampina aivan karmean pahaa mutta kun paljon joi niin kova känni ja oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Marlin helmeilevä omenaviini on 90- luvullla kova sana.
Me juotiin tätä 70-luvulla.
En mitään. Kasvoin alkoholistiperheessä ja näin jo lapsena että mitä tuhoa alkoholi voi tehdä ihmiselle. Siksi päätin jo alle 10-vuotiaana että en koskaan juo itse alkoholia enkä ole myöskään sitä koskaan juonut.
black cattia, pink cattia, green cattia, lapinkultaa ja karhua jotka olivat silloin halvimmat kaljamerkit ja otto lonkeroa.
En oo koskaan viinaa juonu mitä ny pontikkaa janoon
Golden Omena
Minttusuklaa
Omppu
Prinssi Eversti
Salmiakkikossu
Dry vodka (korkkiruuvissa)
Kaljaa tuli myös pantua itse paljon. Jopa kavereille maistui.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Kasvoin alkoholistiperheessä ja näin jo lapsena että mitä tuhoa alkoholi voi tehdä ihmiselle. Siksi päätin jo alle 10-vuotiaana että en koskaan juo itse alkoholia enkä ole myöskään sitä koskaan juonut.
Mulla taas oli alkoholistin lapsen a jokin hassu luulo pitkälle teini-ikään, ettei alkoholilla ollut todellisuudessa niin paljon vaikutusta vaan kyse olisi lumevaikutuksesta tai esittämisestä. 18 v riipaistessani ensimmäiset kännit olin todella yllättynyt siitä estottoman aivottomasta olotilasta, ettei se ollutkaan vain vaiettu suuri salaisuus ja selitys sekoilulle.
Teini-iässä en juonut yhtään mitään alkoholipitoista juomaa. Varmaan johtui osittain siitä, että isäni joi aivan liikaa ja inhoan kännääjiä.
Nykyisin tykkään ottaa hyvän kala-aterian painikkeeksi vähän valkoviiniä, mutta todellakin kohtuullisen määrän. Noo, joskus kyllä pihvin kanssa otan lasillisen punaviiniäkin.
Teini-ikäisen aivot ja maksa ovat kehittymisvaiheessa, joten viina on paha myrkky. Kiitos ei.
Omenasiideriä, pink cattia, salmaria, ofeliaa.
Olut alkoi maistua vasta yli kaksikymppisenä ja sitä kyllä sitten juotiinkin. Nuorempana se oli "pahaa".
Hölmöilevää omenaviiniä, Libbistä, Vinettoa. Nää nyt ekana tulee mieleen.
Helmeilevä omenaviini. Hyi helv minkälaista p:tä...
EN MITÄÄN ja onneksi viina , vaikka miten on sananlaskun mukaan viisasten juoma En ole sitä koskaan Himonnut!Luojan kiitos