Mulle tuli yhtäkkiä järkyttävän kylmä ja 39.2 astetta kuumetta
Just tulin töistä ja töissä ihan normaali olo. Ihmettelin kun bussissa oli kylmä ja väsytti. Nyt huomaan myös että mun jalkoja särki koko aamupäivän oudolla tavalla ja kurkku tuntuu kipeältä. Näin nopeasti sitä voi tauti tulla päälle. Huh.
Ps. En olisi mennyt töihin, jos aamulla olisi ollut kipeä olo.
Kommentit (14)
En mä ainakaan pysty liki 40 asteen kuumeessa muuta kun nukkumaan. Hyvä, et jaksat kirjotella.
Ota lääkettä ajoissa. Muista myös juoda muutakin kuin vettä. Mielellään nesteytysjuomaa.
Pakkaa laukku valmiiksi, jos joudut sairaalaan,
Kuume voi nousta äkkiä. Kerran olin töissä ihan normaalisti, tein ruuan ja syötiin, mutta kesken pöydän raivauksen iski heikotus. Oli ihan pakko päästä sänkyyn peiton alle ja tunnissa oli kuume noussut yli 39 asteeseen. Aamulla ei ollut mitään, mutta olin pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pysty liki 40 asteen kuumeessa muuta kun nukkumaan. Hyvä, et jaksat kirjotella.
No minun pitää laittaa lapsille ruokaakin että en voi ihan sängynpohjalle jäädä. Muutenkin taidetaan olla erilaisia, kun ei minulla ole mitenkään erityisen huono olo. Väsynyt ja kylmä vain. Ap
jos kylmyys korjautuu vaatteilla, ei hätää.
jos ei, voi sulla olla keuhkokuume
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan antibioottia suoraan suoneen (tulehdusarvot liki 200) vaativa sairaalakäynti ja kuumetta oli yli 39. Toimin aivan normaalisti ja kuume ei haitannut toimimistani. Lääkäri vain totesi, että moni olisi sinun tilassasi jo ihan vuoteenoma. Otin pussillisen antibioottia ja apteekin kautta( lisää antibiootteja) kotiin.
Tämä oli kauan ennen korona aikaa.
Minulla kävi hetki sitten juuri noin. Aamulla ei mitään, normaalisti töihin. Iltapäivällä tuntui, kuin menkat alkaisivat (pitikin alkaa muutaman päivän päästä) ja ajattelin sen olevan ok. Menin vielä harrastukseen ja kauppaan ja kun lopulta pääsin kotiin sohvalle pitkäkseni, niin tunsin yllättäen kauhean vilunväristyksen ja pääkivun ja kurkkukin alkoi tuntumaan karhealta. Kotitesti näytti positiivista. Näin siis saatoin levittää sitä ihan tietämättäni töissä, harrastuksessa ja kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kestää kuumetta eri tavoin. Toisista on veto poissa jo alle 38 asteessa, mutta sitten on meitä, jotka pystyy yli 39 asteessa vielä toimimaan.
Minulla kanssa saattaa äkkiä nousta korkeakin kuume ilman ennakko-oireita, kuten aloittajalle nyt kävi. Mutta etenkin sitten kun se ei enää nouse, en enää palele, ja pystyn kyllä vaikka roikkumaan netissä.
Menet valoa kohti. Kaikkea hyvää taivasmatkallesi. Sinua rakastetaan.
Ööö..niin mitä nyt sitten? Olet kipeä sulla on kuumetta. Juo runsaasti, kuume haihduttaa vettä elimistöstä.
Paranemista! 🤗