Mitä järkeä sijoittaa, jos joka kuukausi jää joka tapauksessa ylimääräistä?
Minulla on jo sen verran rahaa tilillä, ettei tili tule koskaan miinukselle menemään. Perillisiä minulla ei ole. Miksi vaivautuisin sijoittamaan rahaa, jota on joka tapauksessa riittävästi? Minulle ei ole mitään lisäarvoa sillä, että varallisuuteni vaikka tuplaantuisi, koska rahani riittävät muutenkin.
Kommentit (7)
Ei ole mikään pakko. Olethan suojannut omaisuutesi kuitenkin inflaatiota vastaan ja valuuttajärjestelmän muuttumisen varalta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko. Olethan suojannut omaisuutesi kuitenkin inflaatiota vastaan ja valuuttajärjestelmän muuttumisen varalta?
Inflaatio ei haittaa, vähennän vaikka sitten muusta kulutuksestani. Luontokin kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten suojaudutaan valuuttajärjestelmän muuttumista vastaan? Laitetaan rahat oravannahkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suojaudutaan valuuttajärjestelmän muuttumista vastaan? Laitetaan rahat oravannahkoihin?
Historiallisesti kulta on ollut hyvä suoja.
No jos et sijoittamisen etuja halua tai tarvitse ni eihän siinä kai järkeä oo.
Sijoittaa voi muutenkin kuin osakkeisiin. Mulla oli reilusti ylimääristä yhdellä tilillä, ostin kaksi sijoitusasuntoa osakkeiden lisäksi. Lapset saa opiskelijakämpän ja siihen asti vuokralaiset asunnot. Miksi sitä rahaa siellä tilillä pitämään? Säästötili on eläkepäiviin ja sit on käyttötili.
Eiköhän useimpien sijoittajien unelma ole se, että eläisivät osinkotuloilla loppuelämänsä riippumattomina. Siksi sijoitetaan. Jotkut tietysti tavoittelee pikavoittoja voitolla myyden.