Mitä terveyshaittaa voi tulla jos koko nuoruuden käyttää korkkareita?
Kommentit (8)
Narsismi liiasta miesten huomiosta.
Jo mainittujen lisäksi selkävaivoja varsinkin, jos on notkoselkä luonnostaan.
Mä olen 50 -vuotias ja olen käyttänyt korkokenkiä jo 30 vuotta. Eikä mitään vaivoja. Aira Samulin on huomattavasti.vanhempi ja käyttää korkokenkiä edelleen.
No mulla on hirveet vaivasenluut ja sisäänpäin kääntyneet varpaat ja nyt keski-ikäisenä voinkin sitten käyttää vain ns. "mummokenkiä" tai lenkkareita ilman kipuja. Onneks jalka on niin pieni, että sellaset nätit mutta leveet kengätkin näyttää menetteleviltä. Kyllä vituttaa, että tuli pilattua jalat. Oishan sitä saanut laadukkaita sellaisia matalakorkoisiakin kenkiä, jotka vähän antavat ryhtiä, mutta eivät pilaa jalkoja.
Ortopedit kyllä varottelee niistä paljon.
Täällä on aika hyvin kerrottu: http://www.thespinehealthinstitute.com/news-room/health-blog/how-high-heels-affect-your-body
Akillesjänne myös lyhenee, jolloin tavallisilla kengillä kävely ei enää onnistukaan. Jo mainitut vaivasenluut ja toistensa päälle kääntyneet varpaat.
Selkä- ja niskavaivat, keho on asennossa, jossa sen ei kuuluisi olla.
Vaivasenluut ja polvien nivelrikko nyt ainakin. Ja nilkkavammojen riski kasvaa tapaturmariskin myötä. 20 vuotta kuljin itse pääosin korkokengissä, mutta enpä kulje enää. Kaduttaa kyllä kun menin pilaamaan jalkani.