Postin pahvinen tiedote tuli postiluukusta
Ja siinä lukee että postinumeron perusteella kirjeitä jaetaan ensin ma, ke, pe ja toisella viikolla ti, to. Seuraavalla viikolla jakelupäivät vaihtuvat ja rytmi toistuu kahden viikon jaksoissa. Postimerkilliset jaetaan postilain mukaisesti. Miksi perjantaina jaetaan postia, eikö torstai ollutkaan hyvä. Ja miten jakelupäivät vaihtuvat yhtäkkiä aina, muistaako joku missä rytmi menee? Minua nauratti kun luin tiedotetta, ymmärränkö nyt oikein asian.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt tuon taivaallista siitä läpyskästä.
Lisäisin, että pitäisi olla jonkinlainen vastuu Postillakin tehdä helposti ymmärrettävä tiedote.
Olen jo tottunut siihen että posti tulee jos tulee. Ihan sama mitä sieltä selitetään.
Niin, siis joka toinen viikko posti tulee ma,ke ja pe. Joka toisena vain ti ja to. Aivan hullua. Ei voi paperipostin varaan jättää enää mitään, kun nopeampaa on laittaa vaikka paketti Espanjasta.
Kerran viikossa kun käy laatikolla niin saa kaikki samana päivänä.
Postin tiedotteet eivät koskaan tiedä mitään hyvää. Tulee mieleen yksi ilmoitus jossa piirretty iloinen postimies kertoi että palvelumme paranee, n.n. alkaen postikonttorinne on kolmen kilometrin päässä oleva. Siihen asti sen oman konttorin näki ikkunasta pihan toisella puolella. Pitää aina suhtautua kuin Putinin puheisiin kun posti kertoo paranevista palveluistaan.
5 kertaa kahdessa viikossa jaetaan postia nyt meidänkin alueella. Olen jo tottunut että posti tulee kun tulee, eli mikään ei muutu käytännössä.
Ajattelin vaan, että tulee sitten kun tulee. Jos odottaisi jotain tiettyä kirjettä niin ei enää oikein osaisi sanoa, että mikä päivä postiluukku vois kolahtaa.😳
Huvittaa nämä jakelupäivät. Asun Vantaalla ja vakiopäivänä ilmestyvä aikakauslehtikin tulee välillä milloin sattuu. No ei se ole niin päivän päälle. Kerran kun viikossa käy laatikolla, niin siellä voi olla jotain.
Kuinkahan pitkälle tässä sekoilussa mennäänkään. Jos postinjakaja laittaa maanantaina siniset sukat niin seuraavan täydenkuun aikaan posti jaetaan ke ja to, mutta jos silloin mars on konjunktiossa venukseen niin siinä tapauksessa ti ja pe.
Tuleeko teille sitten kovasti postia? Meille ei muuta kuin ammattiliiton lehdet.
Verolaput tuo yöjako.
Ei noille nyt muutenkaan ole väliä tuleeko milloin tai ei ollenkaan kun samat asiat netin kautta luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille sitten kovasti postia? Meille ei muuta kuin ammattiliiton lehdet.
Verolaput tuo yöjako.
Ei noille nyt muutenkaan ole väliä tuleeko milloin tai ei ollenkaan kun samat asiat netin kautta luettavissa.
No sehän on pääasia, että sinulle ei ole väliä. Sinähän asutat asutat Suomea yksinäsi.
Mä luin sen ihmeellisen sarjakuvan moneen kertaan ennen kuin tajusin, että se kuvaa postin jakoa joka toinen päivä. Oli kyllä ihmeellisen sekava lipare.
Postin tavoite on päästä kokonaan eroon postin jakamisesta, mihinkähän vuoteen mennessä se nyt olikaan ehkä 2027...? Ihan avoimesti ovat sen kertoneet.
mitens lehdet joka toinen viikko tulee myöhässä?
Tulee postikortteja aika usein.Ainakin jouluna ja jotain pääsiäisenäkin.Niin ja laskuja tulee solkenaan.
Postin jakeluongelmien takia olen siirtynyt niin pitkälle e-laskuihin kuin vain mahdollista. Mitään lehtiä en tilaa. Ei tule enää juuri koskaan mitään postia, mutta silloin kun postia vielä tuli, niin noin joka toinen lasku hävisi matkalla ja niitä sai sitten selvitellä.
Hauskaa, enää ei kannata tilata aikakauslehtiä, koska ne tulevat silloin tällöin jos tuolloinkaan. Posti ei halua tuoda kirjeitä tai paketteja, tuskin sanomalehtiäkään. Outoa, että korkean työttömyyden pääkaupunkiseudulla ei ole työntekijöitä.
Tilasin Aku Ankan ja se tuli kuukauden päivät ihan miten sattuu, sitten säännöllisesti 2 päivää etuajassa. Tilatessa ajattelin, että onpa nostalgista kun keskiviikko on taas Aku-päivä. Ei ole ollut kertaakaan😂
Mua nauratti kyllä se tiedote jonka saimme, ikään kuin jakelun rankka vähentäminen olisi jonkilainen uutuus!
Meillä päin posti on tullut jo vuosia vain kolme kertaa viikossa korkeintaan, usein vain kaksi kertaa.
Joten mitä eroa tuohon "uuteen" jakelutapaan tässä nyt sitten oikein on?
Ennenkään ei ole voinut luottaa noihin "kirje menee perille päivässä" satuihin, vaikka olisi maksanut miten paljon.
.
Ruotsin ja Suomen välillä ei viikko riitä. Jos lähetät maanantaina jotain niin ei se vielä perjantainakaan ole perillä. Juu ollaan naapurimaita ja molemmat EU:ssa...
En ymmärtänyt tuon taivaallista siitä läpyskästä.