Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 v ja alanvaihto seuraaville aloille, mielipiteitä

alias
24.03.2022 |

Täytän parin vuoden sisään 40 vuotta. Nykyinen alani on luonnontieteistä ja tutkinto FM. Olen tehnyt yli kymmenen vuotta erilaisia pätkiä ja sijaisuuksia ja lisäksi tehnyt ajoittain "hanttihommia", vakituisen työn saaminen sekä työllisyys ovat luonnontieteissä heikolla tolalla.

Suunnitelmissa on opiskella uusi tutkinto, mutta kaipaisin mielipiteitä, että mikä ala rehellisesti kannattaa tässä vaiheessa elämää. Työllisyys on keskeistä seuraavassa tutkinnossa mutta myös työn soveltuvuus merkitsee, olen suhteellisen introvertti ja asiakeskeinen ja viihdyn itsenäisessä työssä.

Vaihtoehtoja ovat:

- psykologi (100% työllisyys mutta useimmat työpaikat ovat tiivistä asiakastyötä enkä ole varma sovellunko siihen, psykologia itsessään on todella kiinnostavaa ja perusopinnot olen alasta tehnyt jo aiemmin).

- lakimies (en koe lakia aivan yhtä kiinnostavaksi kuin psykologia mutta alalla lienee myös hyvä työllisyys, mahdollisuus hyvään palkkaan sekä ehkä enemmän asiakeskeiseen työskentelyyn. Lakitoimistoista en ole kiinnostunut mutta juristin koulutus antaa mahdollisuuksia monenlaiseen työhön)

-DI (Insinöörien ja DI:n todellisesta työllisyydestä on vaikea saada kuvaa. Onko työllistyminen tämänikäisenä ja tällä taustalla realistista insinööriksi? Työ itsessään todennäköisesti on itsenäistä ja mielekästä)

Myös muita aloja saa ehdottaa. Sairaanhoitajan tms. opinnot ja työ eivät kiinnosta. Jos en muuta keksi tai en pääse sisälle em.vaihtoehtoihin niin ajan vaikka rekkakortin ja rupean kuorma-auton kuljettajaksi tai prosessivalvojaksi tehtaaseen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteena ehkä sisäänpääsy yliopistoon ensikertalaiskiintiössä, kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa hyvin suosittuja.

Vierailija
2/2 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lakimiesopinnoissa pakollinen ulkomaan harjoittelu ?  tai " pakollinen" .

Pystytkö siihen ?

Itse menisin mieluiten noista vaihtoehdoistasi siihen , tarjoiaisi monipuolisen työnkuvan mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla