Nivelrikko?
Ilmeisesti polvessani on nivelrikko. Nuorena ollut paljon polvia rasittavaa liikuntaa ja myös onnettomuuksia polviin. Olen vasta 43, mutta näillä mennään. Liikakiloja toki yritän pudottaa, mutta ei niitä kamalasti ole.
Kysymys: miten olet lievittänyt nivelrikon kipuja? Onko kohtalo aina leikkaus, ja kannattaako se leikata aiemmin kuin myöhemmin? Entä onko hyväksi liikkua vaikka sattuu niin vietävästi, vai onko parempi heti lepoa kun sattuu? En urheile enää polvia rasittavasti, mutta pienikin liike sattuu, niin tahtoisin tietää voinko silloin jatkaa vaan kivusta välittämättä vai tekeekö se hallaa.
Kommentit (7)
Mulla on nivelrikko molemmissa polvissa. Viljaton ruokavalio pitää kivut poissa.
Karmea kipu tuli minullekin oikeaan polveen alta viisikymppisenä. Lääkäri poisti sieltä nestettä ja laittoi jonkin ruiskeen niin kipu vähän hellitti. Vieläkin on sellaista 1-10 asteikolla 4 luokkaa jatkuva kipu jos ei ota särkylääkettä. Liikunta on pitänyt lopettaa paitsi pyöräilyä. Siitä polvi tuntuu pitävän.
Kokeile Glukosamiinia. Joillakin auttaa, kokeilun pitää olla kyllin pitkä. Sitä on se eläin että kasvisperäistä, itselläni eläinperäinen reseptilääke, en saa allergiaoireita, vaikka saan Omega-tuotteista kala-allergian takia. Suosittelen
Täällä nainen 46, tänään kukonhelttauutetta polviinsa saanut, nivelrikko todettu vuosi sitten!
Alle 18-vuotiaat, ÄLKÄÄ jatkako lukemista!
Minulle nivelrikko on seksitauti!
Olen aina tykännyt olla päällä ja keinutella itseäni "satulassa" tietyllä tavoin polvieni päällä, tuossa vielä välillä taaksepäin keikahdellen.
Kyykin sillain hassusti!
Kerran parikymppisenä jopa polvestani katkesi ristiside samassa puuhassa (myös mies edelleen sama, muiden päällä en ole keikkunutkaan!)
Seksissä polviani alkoi aristaa ja kerroin asian lääkärillekkin kun hän kysyi että kyykinkö vaikka marjoja poimiessani (Nivelrikko havaittiin marja-aikaan!).
Ja kyllä, en ole "yksiasentoinen", tämä vain jotenkin sopinut minulle!
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 46, tänään kukonhelttauutetta polviinsa saanut, nivelrikko todettu vuosi sitten!
Alle 18-vuotiaat, ÄLKÄÄ jatkako lukemista!
Minulle nivelrikko on seksitauti!
Olen aina tykännyt olla päällä ja keinutella itseäni "satulassa" tietyllä tavoin polvieni päällä, tuossa vielä välillä taaksepäin keikahdellen.
Kyykin sillain hassusti!
Kerran parikymppisenä jopa polvestani katkesi ristiside samassa puuhassa (myös mies edelleen sama, muiden päällä en ole keikkunutkaan!)
Seksissä polviani alkoi aristaa ja kerroin asian lääkärillekkin kun hän kysyi että kyykinkö vaikka marjoja poimiessani (Nivelrikko havaittiin marja-aikaan!).
Ja kyllä, en ole "yksiasentoinen", tämä vain jotenkin sopinut minulle!
No haittaako muulla elämän alueella? Kuitenkin aika paljon sitä muutakin tehdään päivän aikana.
Sairastan molempien polvien nivelrikkoa, olen 50+ nainen. Minäkin olen pilannut polveni urheilulla. En liiku, jos on kovaa kipua silloin pitää palata. Nivelrikko etenee yksilöllisesti. Pitkitän tekonivelleikkausta koska tekonivel ei ole ikuinen. Ortopedi on hoitanut nivelrikkoa 10 vuotta.