Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsut häihisi ulkomaille?

Vierailija
24.03.2022 |

Taas kerran tupsahti postista kutsu aivan supisuomalaisen parin hääkutsu Ranskassa, Italiassa tms. pidettäviin häihin. Ja vieläpä lapsettomat häät. Ja kesto kokonaisen viikonlopun 3 vuorokautta.

Että mä yksinhuoltajana a) pyydän perjantain palkattomaksi vapaaksi, b) maksan oman ja lapseni lennot ja sitten bussin/junan linnan kylään c) maksan kalliin hotellin yöpymiset meille pe-su ajalle, d) etsin paikallisen kalliin lapsenvahdin hotellilta koska pyydetty vain lapsettomat häät, e) maksan häälahjarahaa, f) maksan polttarimaksut täällä kotimaassa ja sillekin ajalle maksan lastenhoitajan.

Miksi te täysin suomalaispariskunnat ette halua tukea kotimaisia ravintoloita, hotelleja, floristeja, valokuvaajia, bändiä ym. kun korona-aikana muutenkin kotimaiset yrittäjät olleet vaikeuksissa?

Ymmärrän häät ulkomailla, jos tuleva puoliso on sieltä kotoisin tms.

Tässä juuri tullessa kutsussa on vieläpä kyse lapsiperheen parin hääkutsusta, eli on jo yhteiset lapset tehty mutta silti on päästävä prinsessaviikonloppua viinitilalla viettämään....

Kertokaa kiltit syitä tälle kaikelle?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tarjoilu, onko 200 g makaronilaatikkoa ja raikkaita voileipiä?

Vierailija
2/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuvat varmaan sen takia, kun joku kuitenkin loukkaantuisi ettei kutsuttu. Tuskin olettavat läheskään kaikkien sinne menevän. Sinustakin varmaan arvasivat, ettet pysty menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä miksi pari ei tekisi omannäköisiään juhlia. Toki järkevä ihminen ymmärtää, että häät ulkomailla tai muuten spesiaalissa kohteessa karsivat väkisin osan osallistujista pois.

Minulle kelpaisi oikein hyvin aikusten juhlaviikonloppu ulkomailla. Ihmisillä on kovin erilaisia mieltymyksiä ja elämäntilanteita.

Vierailija
4/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Eihän sinne häihin ole pakko mennä, jos ei kiinnosta. 

Vierailija
5/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että haluavat järjestää häät ulkomailla.

Vierailija
6/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että on tehty yhteiset lapset vaikuttaa asiaan? Eikö yhteisten lasten jälkeen voi enää haluta järjestää aikuisten kesken juhlia jossain omasta mielestä ihanassa paikassa? Yleensähän täällä aina väitetään, että lapsiperheellisenä voi tehdä ihan kaikkea samaa mitä lapsettomanakin.

Vierailija
7/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. En todellakaan ole sinua kutsumassa. 

Vierailija
8/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuvat varmaan sen takia, kun joku kuitenkin loukkaantuisi ettei kutsuttu. Tuskin olettavat läheskään kaikkien sinne menevän. Sinustakin varmaan arvasivat, ettet pysty menemään.

Jep me tehtiin just noin, odotettiin että noin 50% kieltäytyy.  Ei tosin olla ihan supisuomalainen pari mutta mentiin silti naimisiin ns kolmannessa maassa.  

Vierailija
9/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin nauttisin tollasista häistä.

Vierailija
10/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan sekin erikoista, jos hääpari miettisi, keillä ei ole varaa/mielenkiintoa/mahdollisuutta tulla ja jättäisivät kutsumatta.

Vierailija
11/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuivat ap jottei loukkaantuisi jos ei saa kutsua. Eivät todellakaan oleta sinun menevän sinne, mutta varmasti mielellään sinne juhlaansa toki ottaisivat.

Vierailija
12/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos yksinhuoltajana katsoisit lapselle hoitajan viikonlopuksi tai sovit isän kanssa viikonlopusta, pyydät vapaapäivän (niitä kertyy palkallisena kaikille työssäkäyville), otat lennot ihan vaan itsellesi, skumpat lentokentällä ja vietät aikuisten viikonlopun ulkomailla.

Minusta tuollaiset häät olisi ihanat ja olen yksissä häissä ollutkin Ranskassa. Loma ja huvi samassa.

Vierailija
13/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan loistoidea karsia typerät nillittäjät niin, etteivät voi väittää kutsua saaneensa.

Vierailija
14/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hääparin pitäis kustantaa vierailleen tuo kaikki. Ne juhlat järjestetään ylipäätänsä vieraita varten, muutenhan sitä oltaisiin vaan kahden. Joten miten voidaan odottaa, että vieraat maksavat monia satoja euroja niihin häihin osallistumisesta. Joo pääsee ”lomalle”, mutta kenties lomakohteen ja ajan sille halutaan päättää itse, kerran siihen käytettävät menotkin ovat suuret. Joten tällaisten häiden järjestäminen kuulostaa tosi itsekkäältä. Jos haluaa lomalle itse ulkomaille, niin menkööt yksin tai maksakoon muillekin reissun. Tai voi lähteä sitten kotimaisten häiden jälkeen keskenään häämatkalle sinne.

Ylipäätänsä tässä maailman tilassa pippaloiden järjestäminen ulkomailla kuulostaa älyttömältä (ilmasto).

Vierailija
15/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että eivät halua päättää puolestasi, mihin sinulla on varaa ja kutsuvat siksi, mutta ymmärtävät kyllä, jos et pääse.

Meidän häät oli Suomessa, mutta kutsuttiin useampia ystäviä ulkomailta, majoitus järjestyi meillä/äitini luona. Kaikille toki kerroimme, että ymmärrämme täysin, jos ei onnistu. Yksi aluksi ilmoittikin, että ei todennäköisesti ole varaa, koska oli jäänyt työttömäksi (ei tukia). Onneksi yhteinen ystävä osti hänelle matkaliput häälahjana meille. Yksi parhaista lahjoista ikinä! <3

Vierailija
16/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hääparin pitäis kustantaa vierailleen tuo kaikki. Ne juhlat järjestetään ylipäätänsä vieraita varten, muutenhan sitä oltaisiin vaan kahden. Joten miten voidaan odottaa, että vieraat maksavat monia satoja euroja niihin häihin osallistumisesta. Joo pääsee ”lomalle”, mutta kenties lomakohteen ja ajan sille halutaan päättää itse, kerran siihen käytettävät menotkin ovat suuret. Joten tällaisten häiden järjestäminen kuulostaa tosi itsekkäältä. Jos haluaa lomalle itse ulkomaille, niin menkööt yksin tai maksakoon muillekin reissun. Tai voi lähteä sitten kotimaisten häiden jälkeen keskenään häämatkalle sinne.

Ylipäätänsä tässä maailman tilassa pippaloiden järjestäminen ulkomailla kuulostaa älyttömältä (ilmasto).

No jos ei halua mennä, niin ei mene. Pätee myös Suomessa järjestettäviin häihin, jotka ovat nekin monen mielestä ihan liian kalliit.

En ymmärrä, mitä sen itsekkäämpää tuossa on, paitsi jos loukkaantuu poisjäämisestä.

Ilmastopointti on sinänsä kyllä hyvä.

Vierailija
17/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaisista häistä on tosi helppo kieltäytyä ja itse ainakin olisin tyytyväinen tuollaisesta kutsusta. 

Vierailija
18/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko, että myös kotimaassa järjestettävissä häissä hääparin tulisi kustantaa vieraiden matkat ja majoittuminen?

Hienoa, jos hääpari pystyy osallistumaan esim. majoitusten järjestämiseen, mutta ei heillä velvollisuutta siihen ole. Kuten vieraallakaan ei ole velvollisuutta osallistua juhliin.

Vierailija
19/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni meni Ranskassa naimisiin suomalaisen kanssa. Kutsui yli 200 hlö, noin 70 tuli paikalle. Kutsuttiin kaikki kummin kaiman bingokaverit, niin että joku edes tuli paikalle. Että sillä lailla..

Vierailija
20/30 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni meni Ranskassa naimisiin suomalaisen kanssa. Kutsui yli 200 hlö, noin 70 tuli paikalle. Kutsuttiin kaikki kummin kaiman bingokaverit, niin että joku edes tuli paikalle. Että sillä lailla..

No aika paljon tuli vieraita sitten kuitenkin. Varmaan ne, jotka muutenkin olisi tullut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän