En uskalla leikata koiran kynsiä, help
Muutin 5 viikkoa sitten ja koirallani kesti hetki sopeutua, en viittinyt siis kynsiä leikata heti koska se ei siitä pidä. Kun oltiin asuttu kolme viikkoa täällä, aloin leikkaamaan ja leikkasin vahingossa niin, että tuli paljon verta. Tokalla kerralla sama juttu. Kolmannella myös, koira vinkaisi ja nyt olen aivan hermostunut. En ole saanut niitä kokonaan leikatuksi nyt melkeen pariin kuukauteen, ja ennen en ole koskaan leikannut niin että verta tulee vaan olen aina saanut leikattua ne. En vaan uskalla enää leikata, ettei koiraan satu. Oisko jotain vinkkejä?
Kommentit (9)
Ilmeisesti muutit 5kk sitten koska aikataulusi on noin pielessä. M&M mekin käytiin viimeksi, mutta ei ollut kovin ammattitaitoista touhua, mietinkin että menenkö jollekin eläinlääkärille ens kerralla.
Miten aikataulu pielessä? Ennen muuttoa sain leikattua ja suunnilleen viikottain olen kokeillut leikata. En usko, että eläinkaupassa leikkaavat, ja eläinlääkäri vähän kallis. Ehkä joku koiratrimmaamo sitten...?
Joko eläinkauppaan tosiaan tai jos koira todella pelkää leikkaamista niin lääkäriin rauhoituksen kanssa leikattavaksi. Jos tahdot itse leikata nii koira rauhallisesti hihnaan ja olet itse päättäväinen ja rauhallinen, tarkoituksessa ei ole satuttaa koiraa ja otat vain kynsien kärjet koska verisuonet ovat mahdollisesti kasvaneet kynnen sisällä ja ne pitää saada pakenemaan. Varmuudeksi perunajauhoa viereen, että jos menee suoneen saat dipattua kynnen siihen verenvuodon lopettamiseksi ja jatkettua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Avainasemassa oma rauhallisuus. Edessäsi on pitkä ja hidas prosessi kouluttaa koira pelosta ja sinulle rauhallisuutta.
Älä nyt hyvänen aika edes yritä enää itse, jos koira ei pidä kynsien leikkuusta ja aiheutat sille kipua. Vie suoraan vaikka eläinlääkärille, ne osaavat leikata.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:56"]
Miten aikataulu pielessä? Ennen muuttoa sain leikattua ja suunnilleen viikottain olen kokeillut leikata. En usko, että eläinkaupassa leikkaavat, ja eläinlääkäri vähän kallis. Ehkä joku koiratrimmaamo sitten...?
[/quote]
Miksi et usko? Molemmissa mainituissa ainakin leikataan.
Osta kissoille tarkoitetut pienet sakset.Minulla kaksi koiraa,joista toinen jännittää leikkuuta.Olet leikannut hermoon asti ja siksi koira nyt pelkää.Itse olen tehnyt niin,että leikkaan vain vähän joka toinen viikko ja kaikki on mennyt hyvin niillä pienillä saksilla.Toinen koira sai tuon pelon juuri eläinlääkärissä joka leikkasi liikaa ja verta tuli ja koira itki kivusta!Anna sen kynnen nyt rauhoittua ja kokeile sitten uudestaan.
Leikkaa vain ihan minimaalisen vähän kerrallaan ja vaikka joka päivä aluksi. Sen jälkeen herkku koiralle. Vähän kun leikkaa vain niin ei voi pahasti osua hermoon. Pikku hiljaa verisuoni vetäytyy kauemmaksi ja voi taas pitää lyhyempiä kynsiä.
Mene huomenna Fauntatareen tai Mustiin ja Mirriin, ja pyydät heitä leikkaamaan.