Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmisteleeko hallitus jo palkkatuen käyttämistä yksityisyrityksiin?

Vierailija
06.09.2015 |

Kokoomuksen ja yrittäjien märkä uni: työllistämistukirahat yksityiseen yritykseen ja työtön karenssin uhalla firmaan töihin. Vuorkatyöntekijöitä välittävät firmat ovat tätä jo viitisen vuotta kieli pitkällä odottaneet. Pistän kaverin kanssa samoin tein firman pystyyn ja alan välittämään palkkatukeen oikeutettuja hommiin. Voitot mulle ja työttömät edukkaasti maailmalle. Win-win niinsanoakseni. 

Kyllä senverran yrityshenkinen hallitus nyt toimissa ,että voi rauhallisin mielin odottaa vihdoin muutosta oikeaan suuntaan tässä asiassa. Sehän oli vaan sossujen puuhastelua, että palkkatukirahoja saa käyttää vaan pennin yhdistykset ja säätiöt.  Turhat kiemurat vaan välistä pois ja raha liikkeelle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuettu työntekijä on voinut ihan hyvin olla töissä yrityksessä. Mitä sä sekoilet?

Vierailija
2/5 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai saako palkkatukee oikeutetun ihmisen palkkatuki 1000 euroa työvoiman vuokravälitysfirmalle? 12 kk tulee tukirahaa joka kuukausi ja sitten vaan lähetttelee sen työntekijän välillä jonnekin työkeikalle palkkaansa tienaaamaan. mutta palkkatukiraha joka kuukausi työtää välittävälle firmalle? en o tiennytkään. sehän on kuin rahaa hakis pankista suoraan. meidänkin kaupungista löytyy samoin tein varmaan satoja pitkäaikaistyöttömiä joilla on korkein palkkatukioikeus. eli 12 * 1000 euroa per tyyppi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelin sitä aikaa kun se palkkatukiraha saatettiin maksaa kerralla juurikin vuodet tuet yrittäjällle. Kunhan vaan näytti työsopparin että nytpä olen palkannut tämän tyypin meille töihin, viittittekö hei maksaa ne palkkatuet mun firman tilille? 

No siinähän kävi niin, että rahat maksettiin mutta ne menikin jonnekin muualle kuin sen työntekijän palkkoihin  niinkuin oli tarkoitettu.

Sitten muutettiin käytäntöä niin, että palkkatuki raha piti yrittäjän joka kuukausi anoa sitä tuki rahaa jälkikäteen, että nähtiin että rahat tosiaan meni niihin palkkoihin. Siihen sitten lopahti monella yrittäjällä tuo kiinnostus.. Varsinkaan mitkään pienyrittäjät jaksa mitään anomuksia kirjoitella joka kuukausi. Niinpä niitä jää sitten käyttämättä ihan suotta vaikka rahaa olisi ja tekijöitä tarvittaisiin.

Mutta jos kerran tukirahat saa omalle firmalleen kun vaan ottaa listoileen jonkun semmoisen tukeen oikeutetun, niin mikäs sen mukavampaa.  Aina sitten sitä jotain keikkaa saattaa löytyä, taikka sitten ei. 

Vierailija
4/5 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:55"]

Mä muistelin sitä aikaa kun se palkkatukiraha saatettiin maksaa kerralla juurikin vuodet tuet yrittäjällle.

[/quote]

Milloin tämä käytäntö muuttui?

Vierailija
5/5 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:55"]

Mä muistelin sitä aikaa kun se palkkatukiraha saatettiin maksaa kerralla juurikin vuodet tuet yrittäjällle.

[/quote]

Milloin tämä käytäntö muuttui?

[/quote]

Kyllähän siitä jo vuosikausia on aikaa. Ja ihan saa yrittäjät syyttää itse itseään tästäkin muutoksesta kun ei hoidettu asioita niinkuin olis pitänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi