mennäkkö rakenneultraan, ja miksi?
Siinähän se oikeestaan tulikin..
Meille ei oma kunta tarjoa kuin yhden ultran, sen sai valita - joko np- tai rakenneultra. Pikkuisesta oli suuri huoli alkupuolella joten valittiin np-ultra, jossa kaikki olikin loistavasti.
Nyt siis ei ole enää mitään tiedossa, ja mietinkin kannattaisiko varata yksityiseltä rakenneultra, vaikkakin maksaa mansikoita (ainakin täällä kun ei ole kun pari vaihtoehtoa minne mennä).
Mitä siis rakenneultrassa nähdään sellaista mitä np-ultra ei vielä kertonut?
Varatako vaiko eikö varata...kas siinä pulma
Tappert ja Puksu 17+1
Kommentit (6)
ihan ekana tappert: ihana että sinullakin nuo viikot jo noin huimina, muistan seurailleeni sun kuulumisiasi kesällä erinäisissäkin pinoissa ihan mielenkiinnosta.
mut sit asiaan. kuten joku tuossa jo sanoikin, nähdään rakenneultrassa mm aivot, elimet tarkemmin jne. itselläni rakenneultrassa kiinnitettiin huomiota lapsiveden määrään kun ultraaja mietti että onko liian vähän vettä, ja sitten sain lähetteen äippäpolille kontrolliin jossa nähtiin että asia ok. eli kyllä minä teinä käyttäisin tuon summan yhteen ultraan. tuo on muuten yleistä nykyään että kunta tarjoaa vain yhden ultran, vain jos on aiemmissa raskauksessa ollut jotain, sokerit koholla tms niin ultrataan useammin, näin oon ymmärtänyt.
toivottavasti jatkokin menee hyvin:)
tikru rv 27+
rakenneultrassa sikiö näyttää jo vauvalta! En ajatellut sitä niinkään " seulana" , vaan tilaisuutena nähdä, miten pikkukaveri masussa on kasvanut. Oli ihanaa nähdä sen sätkivän, ja kasvonpiirteetkin erotti jo.
Tosiaan, sisäelinten kuten sydämen, munuaisten, virtsarakon jne. paikka ja koko katsotaan, samoin kuin sikiön koko yleensä, pään ja aivojen koko ja muoto. Tietysti on aina mahdollista, että jokin on pielessä, ja sitä ei haluaisi tietää - samoin on mahdollista, että jokin on pielessä, eikä sitä rakenneultrassa näy.
Minulle rakenneultra oli kokemus, joka toi vauvan lähemmäksi ja sai sen tuntumaan todellisemmalta - näin koki myös mieheni.
tietty, jos olet yksityiselle menossa, voit odottaa vielä hiukan ja mennä sitten. Viikon 20 jälkeen käsittääkseni esim. sydämen rakenteesta voidaan jo sanoa aika paljon, ja yksityisellä noita syynätään paljon tarkemmin kuin synnärin ultrassa.
just tuo oli mulle epäselvää, että mitä siinä näkee..siis sellasta mitä aiemmin ei nähnyt, selvensi kummasti asiaa.
Alan sitten huomenna soittelemaan, noihin kolmeen paikkaan..ja kyselen hinnoista, ainakin siellä missä kävin varhais-ultrassa yksityisellä - muistelen rakenteen maksavan päälle 200e,e ikä siitä saa mitään kela-korvauksia :( huima summa, mutta mitäpä ei lapsensa eteen tekisi..
_tigger_;
terve vaan sullekin..täällä mä mennä porskutan Puksun kanssa kaikkien alkuhämminkien jälkeen :) oon majottunu tonne maalismasujen pinoon, joten sieltä löytää :)
Tappi & Puksu
kiitokset..
Yksityiselle mun tosiaan on mentävä jos ultraan vielä haluan.
Eiköhän se tässä jo selkiytynytkin sen verran että huomenissa soittelen ja varailen aikaa..viikolle X, minkä nyt sitten katsovat sopivaksi.
Tappi agen
rakenne ultrassa nähdään vastaako vaavi raskausviikkoja ja
esim. onko lapsella kitalakihalkiota, onko sydän 4lokeroinen, onko
keuhkot kasvaneet, onko selkärangassa poikkeuksia, aivoista nähdään kans jotain rakennetta. meidät
ultrannut lääkäri kiinnitti myös huomion taipuviin nilkkoihin..paljon
pystyvät näkemään.
voithan ottaa kunnan/kaupungin kautta toisen ultran ja toiseen
mennä yksityiselle.