Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

istukan ennenaikainen irtoaminen, mitä oireita?

Vierailija
06.09.2015 |

Eli onko täällä joku, jolle olisi noin käynyt? Mistä johtui ja millaiset oireet oli? Minua pelottaa kauheasti että noin käy.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää turhaan. Minulla irtosi istukka osittain. Oireena oli runsas verenvuoto. Syytä ei tiedä. 

Vierailija
2/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos näin käy niin sitä ei voi olla huomaamatta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas verenvuoto ja kova kipu. Miksi sä stressaat itseäsi ihan turhaan?

Vierailija
4/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:54"]Runsas verenvuoto ja kova kipu. Miksi sä stressaat itseäsi ihan turhaan?
[/quote]

No koska sain pari päivää sitten pienen tällin mahaan. Oli kyllä niin pieni että en usko aiheuttaneen mitään mutta ne on nämä hormonit kun kaikkea miettii.

Ap

Vierailija
5/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Alaselkäsärkyä aluksi ja sitten alkoi verenvuoto. Aluksi niukkaa, mutta jo matkalla sairaalaan ei tarvinnut enää arvuutella mitä tapahtuu, kun verta tuli kuin härän kurkusta sairaalan aulaan päästyämme.
Mutta tehokasta on hätätilanteessa suomalainen sairaanhoito, minut kärrättiin suoraan leikkaussaliin ja vauva oli vartin päästä pihalla.

Vierailija
6/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on matkaa synnytyssairaalaan 70 km että hätätilanteen tullessa ei sielläkään ihan hetkessä olla. Siksi kai myös pelottaa.

Ap

Vierailija
7/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Tupakoini lisää irtoamisen riskiä.

Vierailija
8/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:02"]Tupakoitko? Tupakoini lisää irtoamisen riskiä.
[/quote]

En enää. Rv 7 lopetin.

Ap

Vierailija
9/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia niin huolettaa, miksi et ota yhteyttä päivystykseen? Kyllä istukan irtoamisen huomaa - verta tulee runsaasti ja vatsakivut on kovia, ei siinä kotiin halua jäädä.

Vierailija
10/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soita sinne äitiyspolille että pääsisit näytille kun huolestuttaa. Tai varaa aika yksityiseltä. Turha murehtia yksinään montaa päivää.

Vierailija
11/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:09"]Jos asia niin huolettaa, miksi et ota yhteyttä päivystykseen? Kyllä istukan irtoamisen huomaa - verta tulee runsaasti ja vatsakivut on kovia, ei siinä kotiin halua jäädä.
[/quote]

No tyhmä kun olin niin en heti ottanut yhteyttä. Nyt on varmaan turha enää ottaa kun tapahtuneesta on jo kaksi päivää..

Ap

Vierailija
12/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää raskaus ja synnytys-palstalle.

Vierailija
13/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan ennenaikainen irtoaminen

Lääkärikirja Duodecim

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00628

Vierailija
14/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan stressaa asiaa, jos ei kipuja tai verenvuotoa ole. Minä itse kaaduin kyljelleni jäällä raskausaikana eikä mitään tapahtunut, ja kyseessä ei ollut ihan pieni töytäisy.
Kyllä se vatsa, lapsivedet ym aika hyvin suojaa.

Vierailija
15/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole vuotoja ollut. Ja kipujakin on vaan pieniä menkkajomotuksia mutta kun laskettu aika alkaa jo olla käsillä niin varmaan lähestyvää synnytystä tarkoittaa.

Ap

Vierailija
16/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko tuollaisia menkkajomotuksia tulla jos istukka irtoaa? Vai olisiko kovemmat kivut?

Ap

Vierailija
17/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. menkkajomotusta minulla oli synnytyksen lähestyessä. Lapsivedet meni kotona ja sitten alkoikin hieman kovemmat menkkakivut. :) 

Älä hätäile. Lepäile ja kerää voimia synnytykseen ja vauvan hoitoon.

Vierailija
18/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla irtosi myös osittain, kipuja ei ollut mutta vuoto oli todella runsasta. Onneksi matkaa sairaalaan oli vain n.17km ja kärrättiin myös heti leikkaussaliin ja vauva vartissa ulkona. Kaikki meni todella hyvin. Sun tilanne tietenkin hurjempi koska matkaa sairaalaan on enemmän, mutta älä turhaan hätäile. Ei istukka ihan helpolla irtoa osumasta.

Vierailija
19/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:56"]Mulla irtosi myös osittain, kipuja ei ollut mutta vuoto oli todella runsasta. Onneksi matkaa sairaalaan oli vain n.17km ja kärrättiin myös heti leikkaussaliin ja vauva vartissa ulkona. Kaikki meni todella hyvin. Sun tilanne tietenkin hurjempi koska matkaa sairaalaan on enemmän, mutta älä turhaan hätäile. Ei istukka ihan helpolla irtoa osumasta.
[/quote]

Joo no täytyy toivoa että ei ala vuotamaan mitään. Toivottavasti nämä menkkajomotukset enteilisi nyt synnytystä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi