Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko teillä on kestänyt päätöksen saaminen opintotuessa?

Opiskelija
24.03.2022 |

Hain opintotukea viime torstaina ja Kelan omilla sivuilla lukee, että kestää 10-11 päivää päätöksessä. Ei lukenut, että arkipäivää vaan ihan vain 10-11 päivää. Hermostuttaa, että kauanko oikeasti menee vai voiko luottaa siihen, että päätös tulee viimeistään ensi viikolla?

Opintorahan aion palauttaa heti kun saan opintolainan tilille koska olen työelämässä ja tulorajat paukkuu yli. Opintoraha on kuitenkin pakko ottaa, että saan sen valtion lainantakauksen opintolainaan. Opiskelen monimuotona, koulua kahtena päivänä viikossa ja teen 80% työaikaa joten opintorahaa en voi pitää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa meni 3 tai 4 viikkoa.

Vierailija
2/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodenvaihteessa meni 3 tai 4 viikkoa.

Voi ei... Toivottavasti ei nyt mene niin kauaa! Luulisi, että on vähemmän hakijoita nyt kuin vuodenvaihteessa kun tammikuussa alkoi opinnot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemusta?

Vierailija
4/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään muilla kokemuksia?

Vierailija
5/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se tarkoittaa työpäiviä, esim. arkipyhät, viikonloput jne pidentää käsittelyaikaa. Ja opintotuessa se on vain keskimääräinen aika eli joillain pidempi ja joillain lyhyempi.

Mulla meni muistaakseni alle viikko tokalla kerralla, ekaa kertaa kun hain opintotukea niin enää en muista.

Vierailija
6/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinne on aamun jälkeen tullut, että Kela on saanu Virta-tietojärjestelmästä opiskelutiedot.

Vierailija
7/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tollukka on tuo joka on alapeukuttanut mun aloitusta. :D Siis mitä alapeukuttamista tuossa edes on. Pimeää touhua kyllä.