Minun pitäisi lauantaihin mennessä hankkia miehen ystävän vauvalle ristiäisiin lahja ja ommella miehen puku kuntoon, en jaksa
En ole ikinä nähnytkään vauvaa tai vanhempiaan. Lisäksi olen surkea ompelija. Jos kieltäydyn, mies pitää ainakin viikon mykkäkoulua.
Kommentit (14)
Tsemppiä! Minun pitää jo aloittaa jouluvalmistelut JA pääsiäisvalmistelut, muuten ei joulua tule. Ja muu perhe ei tätä ymmärrä, miten minä raadan ja raadan ja raadan... nyt teen tätä metatyötä, että kohta pitää aloittaa tekemään työtä. Nii! On tää meidän naisten elämä yhtä työtä ja kurjuutta!!!!!
Käske miehen hankkia lahja, hänen ystävänsä kerran kyseessä.
Mies vieköön puvun ompelijalle.
Ei sinun tarvi. Sanot ettei ole mielenkiintoa. Jos mies uhkaa mykkäkoululla niin se on vallan käyttöä. Se pitää stopata heti eikä siihen leikkiin pidä lähteä. Ties mitä vaatimuksia seuraavaksi. Miehellä on itsellä velviollisuus asiansa hoitaa.
Toisaalta sitten se tarvitsetko itse miehen apuja esim auton huoltoon ym. Silloin tietysti puolin toisin autetaan. Uhkailu on pahasta kuitenkin.
Saitteko te eilen kulla niistä ristiäisistä, vai miksi kaikki on pitänyt jättää viime tinkaan? Miehen ongelmiahan noi molemmat on, ostakoon itse lahjan ja ommelkoon itse pukunsa, tai olkoon menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvi. Sanot ettei ole mielenkiintoa. Jos mies uhkaa mykkäkoululla niin se on vallan käyttöä. Se pitää stopata heti eikä siihen leikkiin pidä lähteä. Ties mitä vaatimuksia seuraavaksi. Miehellä on itsellä velviollisuus asiansa hoitaa.
Toisaalta sitten se tarvitsetko itse miehen apuja esim auton huoltoon ym. Silloin tietysti puolin toisin autetaan. Uhkailu on pahasta kuitenkin.
Auton voi huoltoon viedä itsekin, mihin siinä miestä tarvitsee?
Siinä olen kyllä kuitenkin samaa mieltä että puolin ja toisin autetaan kun samaa taloutta eletään, mutta vaatimuksiin ja uhkailuihin jos homma menee niin ei hyvä.
Voiko olla tuollaisia liittoja, vai onko tämä taas jonkun lapsettoman nuoren feministin päästä? Jotenkin tuntuu aika teoreettiselta, että mies pitäisi mykkäkoulua, koska nainen ei ehdi korjaamaan sen pukua. (..huutonaurua..)!
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla tuollaisia liittoja, vai onko tämä taas jonkun lapsettoman nuoren feministin päästä? Jotenkin tuntuu aika teoreettiselta, että mies pitäisi mykkäkoulua, koska nainen ei ehdi korjaamaan sen pukua. (..huutonaurua..)!
Kato, jotkut elää vielä 50-lukua, ainakin mielikuvituksessaan.
Jännä pointti tuo, että ei ole edes nähnyt lasta...
Mutta jos kyseessä olisi SINUN ystäväsi vauva jota miehesi tuskin tuntee eikä ole ollut missään tekemisissä - mitähän tapahtuisi jos HÄN sanoisi ettei jaksa? Lähtee mieluummin vaikka kalaan?
Olisi mielenkiintoista kuulla teiltä jotka parisuhteessa olette, miksi aina ne teidän sukulaisenne ja perheenne ja ystävänne jne on etusijalla? Miski miehen ystävät ja perhe ja sukulaiset on täysin yhdentekeviä, kauheita, ja haukutaan suut silmät täyteen somessa?
En itse ole parisuhteessa vaan elän sinkkuna enkä ymmärrä tuota parisuhdekuviota että miehen suku ja ystävät on aina hirviöitä mutta mies kyllä pakotetaan kaikkiin kissanristiäisiin oman suvun kanssa?
Olen ehdottomasti tasa-arvon kannalla siinäkin mielessä että parisuhteessa on kaksi ihmistä joilla kummallakin sama arvo ja oikeudet ja velvolloisuudet. Vaikka naiset nykyään ovatkin yhä enenevässä määrin alkaneet itsenäistyä ja löytäneet oman voimansa ei sitä pidä käyttää toisen tallomiseen.
On opittava kommunikoimaan ja kunnioittamaan toinen toistaan, tekemään kompromisseja eikä aina minä minä minä. Tämä päällepäsmäröinti näkyy selvästi täällä netissä, aletaan kääntää naisen alistettua asemaa toisin päin. Mies alistetun ja väheksytyn rooliin. Ei ihme että ne teidän parisuhteenne eivät kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kyseessä olisi SINUN ystäväsi vauva jota miehesi tuskin tuntee eikä ole ollut missään tekemisissä - mitähän tapahtuisi jos HÄN sanoisi ettei jaksa? Lähtee mieluummin vaikka kalaan?
Olisi mielenkiintoista kuulla teiltä jotka parisuhteessa olette, miksi aina ne teidän sukulaisenne ja perheenne ja ystävänne jne on etusijalla? Miski miehen ystävät ja perhe ja sukulaiset on täysin yhdentekeviä, kauheita, ja haukutaan suut silmät täyteen somessa?
En itse ole parisuhteessa vaan elän sinkkuna enkä ymmärrä tuota parisuhdekuviota että miehen suku ja ystävät on aina hirviöitä mutta mies kyllä pakotetaan kaikkiin kissanristiäisiin oman suvun kanssa?
Olen ehdottomasti tasa-arvon kannalla siinäkin mielessä että parisuhteessa on kaksi ihmistä joilla kummallakin sama arvo ja oikeudet ja velvolloisuudet. Vaikka naiset nykyään ovatkin yhä enenevässä määrin alkaneet itsenäistyä ja löytäneet oman voimansa ei sitä pidä käyttää toisen tallomiseen.
.
Kyllä kuule naiset on itsenäistyneet jo kauan aikaa sitten, menneet yliopistoihin, korkeakouluihin, armeijaan jne. Olen 65 v ja nähnyt naisen aseman valtavan muutoksen 60-luvulta eteen päin.
Tämä nykyinen naisten itsenäistyminen on sitä, että laitetaan kuvat Onlyfansiin tai ruvetaan myymään seksiä ja annetaan siitä haastattelu Hesariin, tai ollaan polyamorisissa seksisuhteissa.
Puhumattakaan siitä, että nykynaisen energiasta menee suuri osa itsensä tälläämiseen, mitä pitäisin naisen henkisten resurssien alikäyttönä. Nainen pystyy parempaankin kuin tämä nykyinen naiskuva antaa ymmärtää.
Ristiäislahjan ostaminen ei kuulosta maailman vaativimmalta urakalta. Puvun korjaamisesta on paha sanoa, voi olla helppo tai ei niin helppo nakki. Ristiäisiin varmaan voi hätätilassa mennä myös muuten kuin puvussa?
Oletteko molemmat töissä? Jos ette, mies hoitaa itse, jos hän vain kutsuttu. . Jos mies töissä ja sinä et, sinä hoidat. Onko molemmat kutsuttu?
Totesin avokille näissä lahja-asioissa, että tunnet itse sukulaisesi paremmin, joten hanki itse lahjat. Jos hän oli keksinyt lahjan ja olin menossa liikkeen ohi, niin toki silloin saatoin noutaa. En ymmärrä, miksi naisen pitäisi sukupuolensa perusteella ideoida kaikki ne lahjat puolituntemattomille. Taidan ompeluhommat ja kaikki nikkaroinnit paremmin kuin mies, joten ne tein kyllä.
Keksitty aloitus. Kukaan ei ole noin tyhmä tai alistettu.
Voi jessus nyt taas, senkin kynnysmatto.