mies valitsi viinan :(
Kyllä vatuttanut jo aamusta.Mies oli eilen juomassa ja minä 6kk vauvan kanssa kotona.Noh mies oli sitten sammunut sohvalle kotiin tultuaan ja aamulla komensin siitä nousemaan niin suuttui niin että lähti sitten taas joumaan ja on ollut sillä reissulla jo aamusta.Ollaan puhuttu puhelimessa mut eihän tuolla edes kieli kääntynyt suussa,kuhan piruili vaan ja yritinkin jo että onko tässä erottava kysyä häneltä muttei tuo itä tosissaan ottanut tai jos otti niin vastaus oli:täällä on hyvännäkösii muiduja ei kiinnosta.Elikkäs sensijaan että juttelisin yhtään mistään niin alanko kylmästi vaan hakemaan minulle ja vauvalleni asuntoa ja annan tuon juopotella menemään näitä 2päivän ryyppyreissujaan?Meillä on useinkin ollut riitaa kun hän juo.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 00:03"]
Varmaan vauvankin parasta, että keräät kimpsut ja aloitat uuden elämän lapsen kanssa. Kenties kunnollinen mieskin löytyy matkan varrelta
[/quote]
jos ei löydy, niin sekään ei ole maailmanloppu. Lapsi on tärkein!
Haukutko miestäsi sitten usein ja uhkailet erolla?
Olen mies ja ymmärrän sen tunteen, että mielummin on pihalla kavereiden kanssa kuin kotona jos siellä odottaa vauva ja nainen joka valittaa kaikesta. Toi "ei kiinnosta täällä on hyvännäkösiä muiduja" kuulostaa just siltä että miehellä ei ole hyvä olla kotona ja yrittää paeta sitä. Oikeastihan sille tuskin meinaa mitään ne toiset muijat.
Että joko koitat tehdä miehen olon viihtyisäksi kotona tai sitten vaan heität hanskat tiskiin.
Että ihan kuukauden verran ollut jo vaikeaa ja eroa pukkaa. Teillä on lapsi ja teidän pitää ajatella myös sitä. Molempien. Nyt aikuistukaa.
Ei sille viinalle kukaan pärjää, sama homma täällä.
Onneksi lapsella voi olla varsin hyvä elämä yhdenkin vanhemman varassa, kun on pakko.
Voimia paljon! Kyllä se mitta tulee täyteen ja saat tavarat pakattua, kun mieli on tarpeeksi kypsä.
Muista, että sinussa ei ole mitään vikaa! Juoppo juo ihan omasta halustaan.
Ja koiraa veisin mielelläni ulos, jos asuisitte lähellä.
Lapsi kasvaa ja tilanne helpottuu kaikin tavoin, luota siihen. Haleja !
monelle miehelle toi muutosvaihe on pahin ja siinä vaiheessa erotaankin helposti kun heitetään hanskat heti tiskiin. Me oltiin kanssa nuorena molemmat melkoisia bailaajia. kun eka lapsi syntyi miehelleni oli paljon vaikeampaa muuttaa elintapojaan. sama meno jatkuikin muutaman vuoden ja tehtiin siihen toinenkin lapsi. monet itkut kävin läpi ja mietin monesti että tuleeko tästä mitään. sitten tilanne pikkuhiljaa helpotti. mies rupesi ottamaan myös vastuuta kodista. teimme vielä kaksi lasta lisää ja perhe-elämämme muuttui radikaalisti. mieheni lopetti kaikki ryyppyreissut ja itseasiassa hylkäsi vanhat kaveritkin. tilanne muuttui pikkuhiljaa siihen, että minä olin se joka kävi useammin ulkona noin 4-6krt/vuodessa. vuodet kului ja rakkautemme säilyi ja mieheni on tällähetkellä se, joka tekee enemmän ruokaa ja kotihommia kuin minä ja teemme yhdessä parisuhdelomia ulkomaille useita kertoja vuodessa. 20v tuli avioliittoakin täyteen. lapset jo isoja, vanhin jo täysikäinen. eli minun mielestäni ei saa liian nopeastikaan heittää hanskoja tiskiin. miehille se lapsen tulo ja elämänmuutos vie paljon enemmän aikaa kuin naiselle, joka fyysisesti kantaa lasta jo tuon 9kk. tilanne voi vielä muuttua.
[quote author="AV Mamma" time="05.09.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:55"]
Parin päivän ryyppyreissuja, ja sä teet sille lapsen. Mikä sua ihmetyttää, oliko tää yllätys?
Ihmeen paljon näitä avauksia täällä on näistä miehistä, mistä te niitä kaivatte? Paskaojasta?
[/quote]Luetun ymmärtäminen taas nolla,sehän laittoi ettei tuommosta käytöstä ole ukolla aikasemmin ollut.Mut joo paskaojasta varmaan kantturat näitä ukkoja haalivat :DDDD
[/quote]
Ja Neiti luetun ymmärtäminen voi sitten lukea viestit uudestaan läpi, varsinkin sen jossa ap myöntää, että noita reissuja oli myös ennen raskautta, mutta hän ei kiinnittäny niihin silloin niin paljoa huomiota.
Niin se valitsi mullakin. Ei kyllä oltu naimisissa eikä ollut lapsia taloudessa eikä tilauksessa, mutta usean vuoden jälkeenkin kun viina vei minusta voiton niin erään kerran päätin että se on viimeinen. Parin päivän päästä kun mies ryyppyreissulleen lähti, ilmoitin hänelle että olen pakannut hänen tavaransa. Häntä koipien välissä hän ne kävi hakemassa. Olihan se hirveä ja raastava paikka, varmaan molemmille, mutta ehdottomasti parempi niin. Tänä päivänä en voisi enää kuvitellakaan olevani hänen kanssaan.
Häpesin myös niin paljon että edelleenkään esim. oman vanhempani ja sisarukseni eivät tiedä eron todellista syytä. Miehen vanhemmista en tiedä, ehkä heillä oli omat epäilyksensä. Suurena juttuna meidän ero silti kaikille tuli, ilmeisesti meidät oli jo luettu niihin pariskuntiin joidenka kohdalla jotain "isoa askelta" odotettiin parin seuraavan vuoden ajalle. Mene ja tiedä. Mutta meidän kohdalla, voin sanoa että ero oli ehdottomasti pelkkää plussaa. Ja kyllä, se parempi mieskin tuli lopulta vastaan.
Varmaan vauvankin parasta, että keräät kimpsut ja aloitat uuden elämän lapsen kanssa. Kenties kunnollinen mieskin löytyy matkan varrelta