Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hypermarketien lapsiperheparkkiruuduista

Vierailija
16.08.2008 |

Kuinka tämä lapsiperhe määritellään?

Riittääkö yksi lapsi? PItääkö olla heterovanhemmat? Riittääkö, jos mukana on kaverin lapsi? Entäs jos lapset jää kotiin, mutta ostaa paljon ruokaa niille? Kelpaako sateenkaarivanhemmat?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on turvaistuin/istuimia autossa ja siinä/niissä matkustavat lapset mukana?

Vierailija
2/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta täytyy auttaa autoon ja pois.. Olisko hyvä vaatimus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kokee liian hankalaksi normaalit parkkiruudut.

Vierailija
4/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on turvaistuin/istuimia autossa ja siinä/niissä matkustavat lapset mukana?

Vierailija
5/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyötyä sellaiselle, joka tulee joko sen ikäisen/ikäisten lasten kanssa kauppaan, jotka voivat säntäillä parkkihallissa pitkään kävellessään auton alle, ja/tai hätääntyä, jos äiti joutuu viemään ostoskärryä pitkälle takaisin lapset autoon lastattuaan

Niin ja ostoksia tarttee olla sen verran, että on kannettavaa merkittävästi

Kai nyt muut voi parkkeerata minne mahtuu

Vierailija
6/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmetti sellaisen mahan kanssa en viitsinyt alkaa roudaamaan ostoksia perimmäiseen ruutuun vaan ajoin härskisti perheparkkiin. Ja olihan meillä autossa jo esikoisen turvaistuin.......

Vierailija
7/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kyllä huono. yleensähän kaukalo ja muut kamat on kaupassa mukana eikä suinkaan autossa.

eli ei tuolla perusteella ainakaan sakkoja kiitos.

Vierailija
8/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noihin pitäis saada joku sakotuskäytäntö, esim. niin että sakot tulee jos ruutuun parkkeeratussa autossa ei ole näkyvillä turvaistuimia tai muuta lapsiin viittaavaa rekvisiittaa.

Vierailija
9/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa takapenkille lapsen turvavöitä kiinni. Leveämmät paikat ettei tarvi kolhia naapuriautoa ja saa silti oven kunnolla auki.

Vierailija
10/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat sellaiset 50-70-vuotiaat miehet jotka yleensä AINA ajaa ihan härskisti niihin ruutuihin bemareillaan kun ne mahtuu paremmin... mä yleensä kierrän ne ruusut kaukaa koska mua ärsyttää noi väärinkäyttäjät niin sairaasti.

No joo. Mun mielestä ne paikat on tarpeellisia sellaisille ihmisille joilla on autossa turvaistuimiin autettavia lapsia, koska silloin ovi pitäisi saada kunnolla levälleen auki ja tavallisessa pienessä parkkiruudussa se ei oikein onnistu. Toinen ryhmä jolle ruudut ovat tarpeen ovat ihmiset joilla on paljon / pieniä / erityis- lapsia, jotka saattavat säntäillä sinne tänne koska nämä paikat ovat yleensä vähän turvallisemmassa kohdassa kuin tavalliset parkkiruudut.

Mun mielestä noihin pitäis saada joku sakotuskäytäntö, esim. niin että sakot tulee jos ruutuun parkkeeratussa autossa ei ole näkyvillä turvaistuimia tai muuta lapsiin viittaavaa rekvisiittaa.

Vierailija
11/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveämmässä ruudussa oli pienempi riski naarmuttaa viereistä autoa. Nykyään jätän auton tavalliseen ruutuun, vaikka poika vielä korokkeella istuukin.

Vierailija
12/19 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän cittarin yhteydessä on alko ja parkkipaikka paikka siis luonnollisesti alkon ja cittarin yhteinen. vituttaa ne tyypit jotka ajaa perheparkkiin koska siitä on lyhyt matka alkoon! perheparkisa jotain uusia bemareita ja mersuja joissa ei oo lapsi käynytkään... yleensä näitä ajaa 40+ miehet jotka ovat yksin liikkeellä.

Vituttaa myös KAIKKI joiden ei pitäisis ajaa invaparkkiin, mutta ajavat silti! ajattelevat että "äkkiä mä käyn, kuka tätä paikkaa sillä aikaa tarvis"... vitun idiootit!

huh...

Vierailija
13/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen oli sitten joku laittanut lapun että ne paikat ovat VAIN LAPSIPERHEILLE!

Siihen sitten tulivat auton omistajat vauva kaukalossa ja olivat ihmeissään. Mun mielestä tosi noloa! Siis se lapun laittaja. Ja paha mielihän siinä tuli omistajille vaikka syytä ei ollut.

Vierailija
14/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostoksina pitää olla vähintään kolme kassia ja kärrit.

Vierailija
15/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä lapun laittajaakin, koska niin paljon on väärinkäytöksiä paikkojen kanssa että vähemmästäkin vituttaa...

Minusta lapsiperheet voisivat yhdessä laatia jonkun lapun jota kaikki voisivat sitten ohikulkeissaan jakaa lapsiperhepaikoille asiattomasti pysäköityihin autoihin. Sanamuoto pitää tietenkin valita niin, että jos lappu menee "väärään" autoon, ei lapun saaja siitä pahastu, vaan monistaa lappua ja liittyy kampanjaan, siis tyyliin:

"Olet pysäköinyt lapsiperheruutuun. Nämä paikat on tarkoitettu henkilöille, jotka kuljettavat autossaan pieniä lapsia. Emme nähneet autossasi turvaistuinta tai muuta lapsiin liittyvää. Jos olet pysäköinyt väärin niin säästäthän paikan seuraavalla kerralla niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Jos sinulla kuitenkin oli lapsia kyydissä niin voit liittyä kampanjaan kopioimalla tämän lapun ja jakamalla sitä väärin pysäköityihin autoihin."

Vierailija
16/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltanut käyttää. Jo vuoden olen yksin käynyt kaupassa nyt 1 ja 3-vuotiaiden lasteni kanssa. Aika taiteilua ollut välillä.

Vierailija
17/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikana käytimme kaukalon kanssa noita lapsiperhepaikkoja, koska olivat lähempänä kaupan sisäänkäynitä, mutta nykyisin saan 3-vuotiaan sujuvasti istuimestaan ulos ja takaisin siihen ihan normaalisti mitoitetussa parkkiruudussa ilman, että kolhisimme naapurin ovia.

Vierailija
18/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan ottaa päähän...

Vierailija
19/19 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ärsyttää se, että Alko piti saada siihen Cittarin kupeeseen. Aiemmin saattoi Ystävyydenpuistossakin ulkoilla rauhassa, nykyään on kaikki penkit useimmiten täynnä spurguja.