Voinko löytää hyvän miehen?
erosin 1,5v sitten ja nyt ollut sinkkuna. Olen 34v nainen, kasvoista nätti, pitkät hiukset ja tykkään pukeutua naisellisesti. Painoindeksin mukaan ylipainoa 4kg, tämän aion korjata ja olen aloittanut jo kuntokuurin. Olen akateemisesti koulutettu, ok työssä joka ei kuitenkaan vaadi jatkuvia ylitöitä mikä alallani on tavallista. Lapseton mutta haluaisin 1-2 lasta.
olen tapaillut miehiä enimmäkseen netin kautta, yhtä työn kautta. Kukaan ei ole valittanut ulkonäöstä ja edellinen tapailukumppani oli urheilullinen kivannäköinen mies. En siis ole varma, onko ulkonäkö ongelma. Vai mikä. Ilmaisilla sivuilla miehet usein eivät enää vastaa kuvan jälkeen, livenä aika moni haluaisi nähdä uudelleen vaikka ovat naaman nähneetkin.
Homma ei vaan toimi. Olen miettinyt mikä mussa on vikana kun en löydä miestä. Paitsi että menin valitsemaan miehen jonka kanssa päädyttiin eroon. Mutta mutta. Usein tuntuu, että miehet toivovat naista, joka on hiljaa ja ettei koskaan tule riitaa mistään? Moni mies on sanonut, että olen verbaalisesti lahjakas (ja näin ollen väittelytilanteessa vaikea?). En kyllä helposti ala väitellä asioista, en saa siitä kicksejä mutta töissä asioita joutuu edistämään välillä hyvinkin suoraan ja määrätietoisesti. Toki se sama luonne on osa minua arjessakin. Olen suhteellisen energinen, ystävällinen kiva ja fiksu (tämän sanoo kaikki miehet). Jokin puheissa ehkä kuitenkin mättää? Ex mieheni sanoi tutustumisen alussa että en ole herkkiä miehiä varten. Yksi koki minut elitistiseksi mikä omasta mielestäni on väärä tulkinta. Tykkään klassisesta musiikista mutta kuuntelen rockia myös.
Tykkään sisustaa ja nätistä kodista, teen pientä remppaa kotona, laitan mielelläni ruokaa, siivoan ja mielestäni minulla on ihan nätti koti. Osaan hoitaa asiat lamppujen kiinnityksestä muihin asioihin, en ole avuton. Kotiin asti tosin ei ole päässyt kuin yksi mies kun hommat ei etene. Kaksi lemmikkiä on, tämä ehkä rajaa miehiä.
Onko ns hyvät miehet jo varattu vai mikä mättää? Olen puoli vuotta aktiivisesti deittailut, yhteensä vähän kauemmin kun kahta olen tapaillut joitakin kuukausia mutta jutut eivät edenneet. Tuntuu että vedän puoleeni miehiä joilla (itsetunto)ongelmia tms vai onko niin, että tasapainoisemmat ovat useammin jo suhteessa ja sinkuista ongelmatapausten osuus korostuu.
muilla samoja kokemuksia? Onko tässä iässä löytynyt vielä kivoja miehiä? Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin! :)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:22"]
Herkät miehet tai sellaiset jotka eivät uskalla tuoda mielipiteitään esiin eivät ole minua varten. Asioista täytyy pystyä keskustelemaan suoraan ja rehellisesti, vaikenemisella ei parisuhteessa saavuteta paljoakaan.
Ap
[/quote]
Miksi liität herkkyyden puhumattomuuteen ja kyvyttömyyteen kommunikoida tai uskallukseen tuoda mielipiteitään julki? Herkkyys ei liity näihin mitenkään, päinvastoin, herkkä saattaa juuri olla se parempi keskustelija. Herkkyys ei myöskään tarkoita nössöyttä tai mammanpoikaisuutta, vaan kyse on empatiasta ja kyvystä käsitellä omia tunteitaan.
[/quote]
olihan siinä tuo tai :) lähinnä ajattelen että herkkä menee tunteet edellä mikä voi olla yksi ongelma ja puhumattomuus on ongelma myös mutta sitä voi harrastaa kuka vaan. En tiedä mikä se sopiva ala olisi josta miestä etsiä. Perinteisesti insinöörit ja humanistit eivät pidä minusta, suurin osa miehistä olleet kaupallisen alan tai lakialan ihmisiä. Ei ehkä kuitenkaan paras vaihtoehto. ap
Tuntuu, että yrität muuttaa itseäsi miesten takia ja mietit 247 miellytätkö miehiä ja mitä ne miehet sinusta ovat ajatelleet ja ajattelevat. Relaa, ole itsevarma ja panosta mahdollisuuksien mukaan miehen spottaamiseen luonnollisissa tilanteissa (harrastukset, jne).
Opettele myös tuntemaan itsesi ja se mitä haluat, niin voit feilata nuo ongelmamiehet (eli esim. huonoitsetuntoiset) nopeammin. Fakta on, että suurin osa ei ole priimaa, mutta se on elämää. Hyvää joutuu odottamaan.
Ehkä ikä on esteenä joillekin. Naisen hedelmällisyys kun laskee rajusti 30-ikävuoden jälkeen, ja komplikaatioiden ja muiden ongelmien riski kasvaa. Ehkä miehet hakevat nuorempaa naista lastensa äidiksi.
Mitä tulotasoa/koulutustasoa etsit?
Nykyään yliopistoissa taitaa jo olla naisenemmistö, varmaan ollut jo useita vuosia (paljon valmistuneita).
Koulutetuilla ja hyvätyloisilla naisilla on yleismailmallinen ongelma, että koulutettuja ja hyvätuloisia miehiä on vähän... ja kun näille miehille kelpaa kaikki naiset, siis myös kouluttamattomat ja pienituloiset.
41v m
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:53"]
Mitä tulotasoa/koulutustasoa etsit?
Nykyään yliopistoissa taitaa jo olla naisenemmistö, varmaan ollut jo useita vuosia (paljon valmistuneita).
Koulutetuilla ja hyvätyloisilla naisilla on yleismailmallinen ongelma, että koulutettuja ja hyvätuloisia miehiä on vähän... ja kun näille miehille kelpaa kaikki naiset, siis myös kouluttamattomat ja pienituloiset.
41v m
[/quote]
fiksua tasapainoista miestä, en niinkään mitään tiettyä koulutustasoa. Tulotaso, mitä siihen sanoisi. Ei nyt ainakaan huomattavasti huonommin tienaavaa mutta miehet keskimäärin tienaavat paremmin. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:35"]
Tuntuu, että yrität muuttaa itseäsi miesten takia ja mietit 247 miellytätkö miehiä ja mitä ne miehet sinusta ovat ajatelleet ja ajattelevat. Relaa, ole itsevarma ja panosta mahdollisuuksien mukaan miehen spottaamiseen luonnollisissa tilanteissa (harrastukset, jne).
Opettele myös tuntemaan itsesi ja se mitä haluat, niin voit feilata nuo ongelmamiehet (eli esim. huonoitsetuntoiset) nopeammin. Fakta on, että suurin osa ei ole priimaa, mutta se on elämää. Hyvää joutuu odottamaan.
[/quote]
joo olen huomannut että suurin osa ei todellakaan ole priimaa, saisi tulla se priima vihdoin vastaan. Harrastaa en paljoa työn ja urheilun lisäksi ehdi eli harrastukset ei sillä lailla potentiaalisia.
Suurin osa karsiutuu ensitreffeillä, sanoisin että 90% miehistä en näe uudelleen. Aina viat ei paljastu heti. ap
Tietysti turhauttaa kun sitä sopivaa miestä ei löydy. Muista nyt vaan, että mitä parempi itse olet sitä pienempi on se miesten joukko, josta voi löytää sen miehen. Lannistua ei kannata, sillä olethan itsekin sinkku ja hyvä nainen, mikään ei estä että jossain päin Suomea on sinulle sopiva hyvä mies sinkkuna - se vain koska ja miten tapaaminen tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:22"]
Herkät miehet tai sellaiset jotka eivät uskalla tuoda mielipiteitään esiin eivät ole minua varten. Asioista täytyy pystyä keskustelemaan suoraan ja rehellisesti, vaikenemisella ei parisuhteessa saavuteta paljoakaan.
Ap
[/quote]
Miksi liität herkkyyden puhumattomuuteen ja kyvyttömyyteen kommunikoida tai uskallukseen tuoda mielipiteitään julki? Herkkyys ei liity näihin mitenkään, päinvastoin, herkkä saattaa juuri olla se parempi keskustelija. Herkkyys ei myöskään tarkoita nössöyttä tai mammanpoikaisuutta, vaan kyse on empatiasta ja kyvystä käsitellä omia tunteitaan.