Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö huonona asiana jos 30v eläkeläinen hankkii lapsen/lapsia?

Vierailija
23.03.2022 |

Ei mitään fyysistä tai psyykkistä näkyvää vammaa. Aivoissa synnynnäinen "vika" joka estää työnteon. Pärjää omassa arjessaan ja lähipiirissään mutta onko tuollainen äidiksi sopiva?

Mielipiteitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ellei toinen vanhempi ole joku työssäkäyvä tekniikan tohtori

Vierailija
2/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjäät itse lapsen kanssa niin ihan ok, mutta jos et niin kuormitat vain sossuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä lapsia kuka vaan pystyy ja siihen ei ole muilla nokan koputtamista. Minä ainakaan en anna muiden määräillä mitä teen elämälläni ja teen lapsia jos eteen sattuu mahdollisuus vaikka työttömänäkin. 

Vierailija
4/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukea saa tarvittaessa lähipiiristä tai neuvolan kautta, miksipä ei.

Halvaantunut ystäväni sai kolme lasta miehensä kanssa. Olisivat mieluummin ottaneet sijoitus- tai adoptiolapsia, mutta naisen sairauden takia heitä ei kelpuutettu sijaisvanhemmiksi. Oli sitten pakko tehdä omat. 👍

Jos tämä ap:n henkilö on yksin ja aikoo yyhooksi heti kättelyssä, en ehkä suosittele. Jos on luotettava, vastuullinen mies isäksi, siitä vaan!

Vierailija
5/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30+ eläkeläinen hankin lapsen mieheni kanssa kysymättä lupaa keneltäkään.

Nyt on aikuinen mies, oikein kiva yksilö ja lahjakas persoona. Olisi ollut sääli jäädä syntymättä.

Vierailija
6/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs mieltä lapsen tuleva isä?

Vierailija
7/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen on fiksua, jos heistä pystyy huolehtimaan pääsääntöisesti pariskunnan omilla tuloilla. 

Vierailija
8/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi sairaseläkkeen estää. Olen itsekin 30+ sairaseläkeläinen, mutta en tee lapsia, koska en halua sairauteni periytyvän.

Vierailija
9/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän pitkähameet ja pussihousutkin lapsia vaikka pääsevät

eläkkeelle paljon nuorempina.

Vierailija
10/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huonona. Jos töitä ei olleenkaan pysty tekemään, niin kuinka ihmeessä pystyy olemaan hyvä vanhempi, ilman että sairaus vaikuttaa vanhemmuuteen?

Vierailija
11/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten saaminen on fiksua, jos heistä pystyy huolehtimaan pääsääntöisesti pariskunnan omilla tuloilla. 

Tää on taas tämmöinen sanoja, joka luulee tai olettaa että kaikki riippuu rahasta. Ja näitähän on nähty, kun ensin ollaan yhdessä ja tehdään liuta lapsia ja sitten kun sulhanen saa potkut töistä niin tulee ero ja menee omakotitalo myyntiin jne. Eli en menisi luottamaan tuohonkaan että hyvät tai edes tarpeellisetkaan tulot takaisi liiton onnistumista tai eheää suhdetta tai fiksuja vanhempia tai kilttejä lapsia.

Voi olla että moni köyhä on kuitenkin inhimillisempi ja paremmin joustavampi elämässä ja takaisi kestävämmän ja rakastavamman kodin ja perheen.

Vierailija
12/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen omat tulot on se eläke. Plus päälle äitiys- ja vanhempainrahat ja lapsilisät.

Käytännössä kaiki perheet saavat yhteiskunnalta tulonsiirtoja eli tukia, kun tulevat vanhemmiksi.

Eläkeläinen ei ole useinkaan sossuasiakas. Ttt saajat ovat erikseen, he elävät täysin yhteiskunnan tuilla, eivät omillaan.

Eläkeläisen tulo on vakaa ja varma, ei pelkoa työttömyydesta.

Minä olen eläkeläisenä saanut helposti kaksi asuntolainaa, juuri varmojen, säännöllisten tulojen takia.

Vierailija
13/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, ap, että vanhempainetuudet saa eläketulon päälle? Eli tulot lisääntyvät aika huimastikin lapsen ansiosta. 🤗

Työntekijä ei tietenkään saa palkkaa äitiysloman ajalta, mutta eläkeläisen eläke juoksee koko ajan.

Vierailija
14/14 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen omat tulot on se eläke. Plus päälle äitiys- ja vanhempainrahat ja lapsilisät.

Käytännössä kaiki perheet saavat yhteiskunnalta tulonsiirtoja eli tukia, kun tulevat vanhemmiksi.

Eläkeläinen ei ole useinkaan sossuasiakas. Ttt saajat ovat erikseen, he elävät täysin yhteiskunnan tuilla, eivät omillaan.

Eläkeläisen tulo on vakaa ja varma, ei pelkoa työttömyydesta.

Minä olen eläkeläisenä saanut helposti kaksi asuntolainaa, juuri varmojen, säännöllisten tulojen takia.

Mä luin tuohon kommenttiin myös menot. Jos tarvii lähes 24/7 -tukea lasten hoitamiseen, se olisi syytä pystyä kattamaan pääasiallisesti omista tuloista, eikä niin, et odottaa yhteiskunnalta sen kummempia lasten hoitopalveluita kuin on tarjolla kaikille. Kukaanhan ei voi toiselle sanoa, että ei saa tehdä lapsia, mutta kyllä mä ajattelisin, että jossain määrin itsenäisesti pärjäävä (perhe) olisi hyvä olla, jos itselleen huollettava tekee. Kukaanhan ei tulevaisuudesta tiedä, eli hyvin voi myöhemmin päätyä ei-itsenäiseksi, mutta jos on jo lähtökohta, että tarvitsee apua eloon, niin mä henkilökohtaisesti harkitsisin kahdesti. Enkä nyt puhunut taloudellisesta avusta ja tuesta, vaan ihan lasten- ja kodinhoidosta. Lapset tuo ihan oikeasti aika paljon työtä vanhemmilleen.

Mun mielestä eläkeläisyys ei automaattisesti tarkoita, etteikö voisi olla hyvä vanhempi, eikä työssä oli sitä, etteikö voisi olla huono vanhempi. Tapauskohtaisesti on tällaiset siis mietittävä.