10-vuotias poika haki leipäjonosta ruokaa
Ruokajonosta hakevat apua kaikenlaiset ihmiset. Ei ole vain yhtä avun tarvitsijaa.
– Juuri tarjosin 10-vuotiaalle pojalle ruokakassia ja häntä edellä oli noin 90-vuotias henkilö. Kirjo on laaja.
Kommentit (18)
Voisin mennä vapaaehtoisena töihin leipäjonoihin, onko kukaan ollut ja miten olette päässeet sinne?
Jonkun pitää se ruoka hakea kun vanhemmat on kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa jonottajista on hoikkia.
Pakko olla sarkasmia. Olen jonottanut leipäjonoissa ja muutamia normaalipainoisia oli minun lisäkseni. Muilla oli selvästi aikaa olla joka päivä leipäjonoissa tai sitten erikseen ostivat rahalla herkkuja…
Ne hakee jotka kehtaa. Olen ollut leipäjonopaikassa töissä ja joka päivä siellä haki samat tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Tosta pitää tehdä lasu
Ei leipäjonoja ole lasu.
Arkisin ne on mape.
Kävin lapsena kaupassa kun vanhemmat pyysi. Ei se leipäjono ole kauppaa kummempi paikka.
Kysyitkö, miten vanhoja nämä mainitsemasi henkilöt ovat?
Itse en olisi kehdannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa jonottajista on hoikkia.
Pakko olla sarkasmia. Olen jonottanut leipäjonoissa ja muutamia normaalipainoisia oli minun lisäkseni. Muilla oli selvästi aikaa olla joka päivä leipäjonoissa tai sitten erikseen ostivat rahalla herkkuja…
Katso lehtijutun kuvaa.
Helsingin Myllypuron jonossa puhutaan itäisillä aksenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin mennä vapaaehtoisena töihin leipäjonoihin, onko kukaan ollut ja miten olette päässeet sinne?
Punaisella Ristillä on ruokajakelua useilla paikkakunnilla. Ja tuota kautta: https://www.punainenristi.fi/vapaaehtoiseksi/?gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiw…
Vierailija kirjoitti:
sad but true
Monessa tapauksessa johtuu pelkästä elämänhallinnan puutteesta. Ja sille ei voi mitään, jos tyyppi ei itse ota itseään niskasta kiinni.
Ja paljon niitä, jotka eivät mitään ruokakasseja tarvitse, mutta hakevat, kun ilmaiseksi saavat.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitää se ruoka hakea kun vanhemmat on kännissä.
Miksi vanhemmat/vanhempi ei voisi olla töissä?
Pienipalkkainen duuni, jossa ollaan leipäjonon aikaan?
Leipäjonosta hakevat monet, joille ei pitäisi edes antaa ja monet joilla olisi oikea tarve, eivät sinne pääse, koska tarjoilut on väärään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sad but true
Monessa tapauksessa johtuu pelkästä elämänhallinnan puutteesta. Ja sille ei voi mitään, jos tyyppi ei itse ota itseään niskasta kiinni.
Ja paljon niitä, jotka eivät mitään ruokakasseja tarvitse, mutta hakevat, kun ilmaiseksi saavat.
Joo, tää nykyajan 10-vuotiaiden elämänhallinta on ihan hukassa! Ottaisivat vaan itseään niskasta kiinni!
Turha sitä on kadehtia sinne vain menette jonottamaan hävikki ruokaa.Oma kassi on oltava mukana. Jonossa Myllypuro Metro aseman vieressä . Helsinki 92. On Maanantai-keskiviikko-perjantai on noin 1000 ihmistä. Ikään kokokoon sukupuoleen katsomatta.Satoi tai paistoi ,oli helle tai pakkanen !Ei mitään kadehdittavaa! Hävettävää hyvin vointi: Suomessa! ihmiset niin ovat tiukoilla , ei muuta vaihtoehtoa!Eikä ole arvostelun aihe yhtään! Sinne vaan jonoon, ei kysytä pankki korttia,ei verotodistusta.
Vierailija kirjoitti:
sad but true
Eihän se ole ollenkaan surullista kun rahat menevät apinoille ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sad but true
Eihän se ole ollenkaan surullista kun rahat menevät apinoille ulkomaille.
Liittyy leipäjonoon miten?
sad but true