Toistuva ripuli koko perheellä
Meille tulee usein koko perheelle (vanhemmat ja 2 pientä lasta) ripuli. Saattaa kestää yli viikonkin. Viikkoja - parikuukautta ollaan terveenä ja taas tulee ripuli. Alkaa tuntua siltä että meidän kodissa on joku viruspesä mitä koskemalla sama tauti tulee aina uudestaan😩 Mistähän tää vois johtua?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas jyllää koronan tapainen tauti kolmen viikon välein lapsilta aikuisille.
Aluksi tulee kova neljän päivän kuume ja sitten flunssaa tai yskää. Joskus siihen liittyy vatsatautikin.
Viime syksystä kärsitty tästä taudista. En tiedä mikä tauti on kyseessä.
Asumme pienessä kaksiossa kolmen lapsen kanssa. Perheen yhteiset tulot 3000e netto. Vuokra on 1200e kk.
Ehkä pieni ahdas asunto tekee sen että tauti jää tänne pesimään. Välillä tuntuu että koko rappukäytävä sairastaa samaa tautia ja lasten koululuokat.
Asiaan auttaisi jos olisi jokaiselle oma huone, mutta ostovoima on niin huono nykyään.
Omassa lapsuudessa vain isä kävi töissä ja mulla ja mun sisarella oli omat huoneet.
Lapsiperheet sairastaa usein, ei koulussa ja päiväkodissa huolehdita aina että lapset pesee käsiä ja taudit tarttuu lapselta toiselle..
Riippuu perheestä. Meillä syödään terveellistä kotiruokaa, ulkoillaan paljon ja ennenkaikkea on hyvä hygienia. Käsiä pestään pitkin päivää.
Olen itse koululla opettajana ja tämän ketjun innoittamana laskin, kuinka monesti pesin tänään käteni 5 tunnin työpäivän aikana. 11 kertaa! Lisäksi laitoin käsidesiä 6 kertaa.
Käsienpesun tärkeyden olen opettanut myös lapsilleni.
Omalla työpaikallani ja lasten koulussa kiertää jatkuvasti vaikka minkälaisia pöpöjä ja noroviruksia, mutta
eipä ole meidän perheessä sairastettu kuin parin päivän nuhakuumeita korkeintaan kerran vuodessa.
hygienialla on merkitystä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas jyllää koronan tapainen tauti kolmen viikon välein lapsilta aikuisille.
Aluksi tulee kova neljän päivän kuume ja sitten flunssaa tai yskää. Joskus siihen liittyy vatsatautikin.
Viime syksystä kärsitty tästä taudista. En tiedä mikä tauti on kyseessä.
Asumme pienessä kaksiossa kolmen lapsen kanssa. Perheen yhteiset tulot 3000e netto. Vuokra on 1200e kk.
Ehkä pieni ahdas asunto tekee sen että tauti jää tänne pesimään. Välillä tuntuu että koko rappukäytävä sairastaa samaa tautia ja lasten koululuokat.
Asiaan auttaisi jos olisi jokaiselle oma huone, mutta ostovoima on niin huono nykyään.
Omassa lapsuudessa vain isä kävi töissä ja mulla ja mun sisarella oli omat huoneet.
Lapsiperheet sairastaa usein, ei koulussa ja päiväkodissa huolehdita aina että lapset pesee käsiä ja taudit tarttuu lapselta toiselle..
Riippuu perheestä. Meillä syödään terveellistä kotiruokaa, ulkoillaan paljon ja ennenkaikkea on hyvä hygienia. Käsiä pestään pitkin päivää.
Olen itse koululla opettajana ja tämän ketjun innoittamana laskin, kuinka monesti pesin tänään käteni 5 tunnin työpäivän aikana. 11 kertaa! Lisäksi laitoin käsidesiä 6 kertaa.
Käsienpesun tärkeyden olen opettanut myös lapsilleni.
Omalla työpaikallani ja lasten koulussa kiertää jatkuvasti vaikka minkälaisia pöpöjä ja noroviruksia, mutta
eipä ole meidän perheessä sairastettu kuin parin päivän nuhakuumeita korkeintaan kerran vuodessa.
Meillä taas pestiin tosi laiskasti käsiä ennen koronaa ja oltiin todella harvoin kipeänä. Korona-aikana pesty enemmän ja käytetty maskia ja kas, jatkuvasti flunssassa. Olisi mielenkiintoista tietää mistä tällaiset erot ihmisillä johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivossa kuollut eläin. Tyhjentäkää se.
Ai porakaivossa ? Miten se sinne pääsee ?
Porakaivon poranreikä on 20cm halkaisijaltaan. Siihen reikään laitetaan uppopumppu ja se 5cm putki, eli kyllä sinne orava, rotta ja hiiret mahtuu helposti, jos kaivonrenkaissa (niissä jotka pitävät pehmeän maa-aineksen poissa) on rakoja.
No, ei ainakaan minun porakaivooni pääse
Jos teillä on kaikilla salmonella..?