Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shanghai kutsuu

02.10.2006 |

Parin vuoden ulkomaankomennus, kohteena Shanghai, olisi tiedossa vuodenvaihteessa. Matkalle miehen mukana lähdössä minä (tällä hetkellä kotiäitinä) ja lapset 3v. ja 1v. Aika paljon tietoa näyttää löytyvän netistä: artikkeleita, keskustelupalstoja ym... Myös www.shanghainsuomalaiset.com on jo koluttu läpi.

Olisi kuitenkin todella mielenkiintoista vielä kuulla lisää kommentteja ja ajatuksia Shanghaissa elämisestä, asumisesta yms. Lähinnä tietenkin lapsiperheiden näkökulmasta. Uskon, että siellä pärjää mainiosti ja tuleva kokemus on varmasti unohtumaton. Uskon toki myös sen, että ikäviäkin puolia löytyy.

Tuleeko esimerkiksi jotakin erityistä mieleen, mitä ehdottomasti pitäisi pakata muuttokuormaan mukaan? Huonekalut jäävät tänne, mutta jonkin verran luonnollisesti omia henk.koht. tavaroita mukaan aiotaan ottaa. Todella vaikea hahmottaa, miten paljon esim. 3-4m2 konttiin tavaraa mahtuu... Miten paljon olette itse tuoneet tavaraa mukananne?

Oletteko käyneet jonkinlaista kieli- ja kulttuurivalmennusta komennusta/muuttoa varten Suomessa/Kiinassa?

Onko " kaikki" lapset 2-3-vuotiaista ylöspäin kouluissa/kerhoissa päivät, eli leikkikavereita ei tahdo löytyvän kotona oleville leikki-ikäisille, kuten joku joskus minulle kertoi...? :o)

Kiva, jos joku viitsisi muutaman sanan kirjoittaa. Eiköhän myös paikanpäällä aika monet asiat sitten vasta selviäkin?!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla