Muutto ja heti allergia
Olen muuttanut tässä kuussa ja nukkunut nyt pari yötä asunnossa.Eilen alkoi allergiaoireet, jotka olleet myös tänään,vaikka olin monta tuntiakin pois asunnosta.Otin Heinixin pari tuntia sitten ja auttaa vähän.Asunnossa tehty pintaremppaa ja kosteusmittaus (sanoivat,että oli ok ja ei hometta...),kyseessä kerrostalo.Lattia vahattu ammattilaisten toimesta muuttopäivänä.Mitä tämä on...
Kommentit (8)
Ei ole uusi eikä remontoitu asunto?
Meillä huomattiin, että vintiltä kannetut kamat olivat aika pölyisiä ja niistä tuli kutinaa.
Asunnossa tehty pintaremppaa,, uusista meteriaaleista (mm.maalit) haihtuu vielä kaikenlaista, josta herkimmät saattavat saada oireita.
Ei ole uusi asunto,mutta pintaremppaa tehty.Oon asunut homeasunnossa ja siksi huolestuin.Siitä on kauan tosin.Voiko lattian vahaus aiheuttaa tätä?Ap
Ja ehkä olennaisin:voiko homeesta tulla rajut oireet Heti vai vaatiiko se tovin altistusta?
En nyt heti panikoituisi homeesta. Sanoithan, että oireet ovat jatkuneet, vaikka olet poistunut asunnosta. Homeoireille on tyypillistä, että helpottavat aika pian sen jälkeen kun poistuu homeisesta tilasta.
Onko asunnossa sitten jotain epäilyttävää? Hajuja, vanhoja kosteusvaurion jälkiä?
Voihan nyt olla jonkin sortin homeitiöitä ilmassakin, näistähän siitepölytiedotteessakin usein kerrotaan. Ainakin meillä päin viime päivät on olleet aika sateisia. Voi olla, että olet herkistynyt homeelle koska olet aikaisemmin asunut homeasunnossa. Ja nyt ulkoilmassakin olevat homeitiöt aiheuttaa oireilua.
Vanha ketju, mutta arvelisin, että syynä allergiaoireisiin oli lattiavaha.
Ps.asunto siis siivottu hyvin muuttopäivänä,ehkä osa tavaroista pölyisiä vähän.Olen vuokralla.Onko muilla muutto aiheuttanut allergiaa esim.siivoilu (mulla se on normaalia,mutta nyt ei mene ohi ja kova allergia)?Pelottaa tietenkin home.