Olen alkanut näkemään selviä ja omituisia unia.
Alkanut ihmetyttämään, kun unet ovat yhtäkkiä selviä ja vailla päätä ja häntää, eli niissä ei ole järkeä ja ne jää mieleen. Ennen en muistanut unia.
Kuluvan viikon aikana olen nähnyt unia missä mm olin jossain ihmeellisessä minulle entuudestaan tuntemattomassa parkkipaikan pihalla ja löysin imurin ja kansion minkä päälle oli teipattu Post IT lappu ja siinä luki "Mikko" . Tiesin että se on jonkun ja tuo Mikko tulee varmasti kohta hakemaan sen mutta otin siinä unessa sen vain mukaani ja vein kotiin.
Toisessa unessa olin suuressa talossa, minkä tunnistin mutta en muista koskaan asuneeni siellä . Talo oli tosi iso ja itse olin siinä todella pienikokoinen, mutta aikuinen. Etsin kokoajan jotain ja vaeltelin siellä talossa. Uni ei kuitenkaan ollut uhkaava.
Eilen näin unta missä piilouduin miehen kanssa poliisiautoa kaupan taakse ja ne oli ottamassa miestä kiinni ilman syytä. Poliisiauto ajoi kaupan pihaa ympäri ja toisella poliisilla oli pinkki kauluspaita ja se poltti tupakkaa pelkäävän puoleisella paikalla. Kysyin tästä mieheltä ja se sanoi että sen takia kun se on tutkinnanjohtaja ja ajava poliisi on normaali. He näkivät meidät useasti, mutta ajoivat vain ympäri sitä kauppaa.
Tälläsiä järjettömiä unia nään jatkuvasti , ja ennen en unia ole juuri muistanut. Mistä tälläinen voi johtua?
Kommentit (16)
Itse näin aamulla herätessäni sotalaivoja Tukholman Frihamnen satamassa. Monta , isoja ja tosi isoja ,harmaita .... Jotenkin upeaa katseltavaa ,yhtaikaa peloittavaa.
Yöllä kun heräsin ,näin monta laivaa liikenteessä. Laivoja ,jotka todennäköisesti suojasi näitä Naton (?) laivoja. Poliisiautoja ja Securitasporukkaa.
Unessa olin etsimässä paniikissa lastenrattaitani jotka olin hukannut. En tiedä mitä niillä olisin tehnyt tai miksi ne minulla olivat kun ei ole lapsiakaan.
Unet muistaa paremmin, jos heräilee yöllä. Eli olisiko katkonaista unta.
Talo unessa viittaa unennäkijään itseensä.
Olen aina nähnyt paljon unia, myös "enneunia".
Näin viime yönä unta, että otin kuppia Antti Tuiskun kanssa. Antti asui kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, ei ollut hissiä, joten kävelimme portaat ylös.
Mistäköhän tämäkin uni kertoo?😅
Vierailija kirjoitti:
Näin viime yönä unta, että otin kuppia Antti Tuiskun kanssa. Antti asui kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, ei ollut hissiä, joten kävelimme portaat ylös.
Mistäköhän tämäkin uni kertoo?😅
Siitä kun Antti Tuiskun keikka oli Tampereella ja Antti ei nähnyt sinua yleisössä. Henkinen yhteys.
Mä. Nään unia joissa tiedostan olevani unessa. Melko metkaakun voi paneskella naisia. Kauniita teinityttöjä makoilee alasti, näit unia voi ohjailla ajattelemalla.
Minä näen tosi usein sellaisia unia, että asun yksin pienessä yksiössä, asunto on joka unessa erilainen, mutta niitä yhdistää se, että asunto on aina pieni, rähjäinen, todella ahdistava, ja olen siellä ihan yksin. Asunnot ovat usein homeisia ja vanhoja, ja pimeitä. Mutta yksi uni oli että asuin ulkomailla sellaisessa yksiössä, jossa oli lasiset seinät ja kaikki näki sisään. Onkohan mulla joku yksinjäämisen pelko? Olen avoliitossa. Usein kun on stressiä niin nämä unet tulevat.
Olen havainnut saman.
Olen nähnyt todella eläviä ja kummallisia unia viimeaikoina.
Ei minulle ole epätavallista nähdä unia mutta olen vain pistänyt merkille, että ovat niin outoja, että jäävät mieleen ja kelaan niitä läpi vielä seuraavana päivänä.
Tässä kaksi yötä sitten yhtäkkiä muutin pois asunnosta toiseen. Ihmettelin kun vuokra oli niin halpa ja kun asuin siinä kämpässä ja aloin näkemään enemmän miltä se näytti, niin siellä olikin vanhoja kalusteita, hyvin vanhanaikaisia ensin.
Siitä sitten alkoi hahmottumaan etten asukaan yksin. Siellä oli kolme sänkyä rivissä, ensin näin ikäiseni nuoren naisen, joka asui siinä. Sitten näin vanhan mummon (joka oli sairas ja liikuntakyvytön) ja tajusin, että tyttö on hoitamassa tuota mummoa. Omaishoitaja, asui tämän mummon kanssa. Sitten siinä juteltiin kaikenlaista, tarjosin ruokaa ja pidin hyvänä. Kunnes vielä kolmannessa sängyssä, mummon vieressä oli vielä vanha mies, joka myöskin sairas vuodepotilas.
Siinä sitten hoidimme tämän tytön kanssa heitä ja välillä laulettiin. Jossain vaiheessa uni päättyi.
Asuin siis kolmen ihmisen kanssa yksiössä, jossa oli paljon vanhoja tavaroita, kolme sänkyä rivissä, tupakeittiö, hieman ruokaa. Vähän tunkkaiselta kyllä vaikutti mutta jostain syystä päätin vain mukautua tilanteeseen vaikka jossain vaiheessa hieman ärsytti, että tällaiseenko sitten jouduin muuttamaan, raha oli myös yksi osa tuota unta.
No joo...tällaisia, outoja unia. Hauska kelata taaksepäin. Näitä on lähes joka yö, jotain ihmeellistä ja jotka tuntuvat jossain määrin todelta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ikinä nähnyt unessa että t a p a t t e jonkun läheisen ?
Olen ottanut vuosikymmenten mittaan hengiltä lukemattomia ihmisiä ja / tai hävittänyt näiden ruumiita. Osa on ollut läheisiäkin.
Asioista irtaantumista. Unet ovat vertauskuvallisia.
Näin unta että mulla oli Lumikko sylissä ja olin viemässä sitä sairaalaan lastenosastolle. Se karkasi minulta siellä sairaalassa.
Näin viime yönä unta, että olin jokin jalkahoitajaharjoittelija ja jouduin leikkaamaan ja viilaamaan David Bowien varpaankynsiä.
Jossain oli juttua että useamman unet ovat nyt selväpiirteisimpiä. Johtuu maailmantilanteesta.