Ulkomaalaine antibiootti auttakaa
Löysin ulkomailta saadun antibiootin, lääkäri määräsi kanarialla kaverilleni aikanaan nielutulehdukseen. Kaverilta jäi puolet ottamatta. Minulla on poskiontelo tulehduksen oireet ja hoitaja ei antanut kuuria. Tämä lääke menee 2016 vanhaksi. Voisinko syödä sen jos on perus antibiootti. Osaisiko joku suomentaa cefixima normon 400mg capsulas
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 17:40"]Ei välttämättä auta se antibiootti, vaikka kaverille auttoi. Riippuu bakteerikannasta. Ja noi vajaat antibioottikuurit on vähän ikäviä. Eiväy välttämättä auta (tai uusiutuu kohta taas) , mutta bakteerien resustenssi kasvaa.
Jos tahdot antibiootin, mene kysymään sitä lääkäriltä. Hoitaja ei voi määrätä lääkkeitä.
[/quote]
*resistenssi
Kuule, ehkä sulla on vain perusnuha ja siksi et saanut antibioottia.
Voithan sä syödä muttei todnäk auta. Cefixima kuulostaa kefaleksiiniltä (goglaamalla voit varmistaa,en itse jaksa) joka puree kyllä nielutulehduksen aiheuttavaan streptokokkiin mutta vain osaan poskiontelontulehduksen tavallisimmista aiheuttajabakteereista (pneumokokki,hemofilus, moraxella).
Toisaalta syöt tai et niin todennäköisimmin oireet helpottaa viikossa. Alkava poskiontelontulehdus menee useimmiten ohi ilman antibioottihoitoa. Itse säästäisin varmaan kuurin, toimii esim. angiinaan,moniin ihotulehduksiin, rintatulehduksen, jopa pissatulehdukseen paremmin kuin poskionteloon.
Ei välttämättä auta se antibiootti, vaikka kaverille auttoi. Riippuu bakteerikannasta. Ja noi vajaat antibioottikuurit on vähän ikäviä. Eiväy välttämättä auta (tai uusiutuu kohta taas) , mutta bakteerien resustenssi kasvaa.
Jos tahdot antibiootin, mene kysymään sitä lääkäriltä. Hoitaja ei voi määrätä lääkkeitä.