Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ahdistus on vain vakiotila elämässäni?

Vierailija
23.03.2022 |

Aikuisuus on ollut pelkkää kärsimystä koko ajan, vaikka tekisin mitä. Joitain positiivisiakin asioita tapahtuu, mutta muuten on vain pahaa oloa. Juuri, kun kuvittelee järjestäneensä elämäänsä parempaan suuntaan ja vaikkapa kuvittelee selvinneensä erosta, kuolee esim. läheinen ihminen (sukulainen) ja sitten on taas siinä ahdistuksen alhossa seuraavat vuodet.

Ei ole onnea suotu minulle ainakaan. En tiedä, pääseekö tästä koskaan selvemmille vesille, vai onko elämäni kärsimystä loppuun saakka. Ja tunnen syyllisyyttä siitäkin, että olen miettinyt liikaa epäolennaisia asioita, kun olisi pitänyt osata olla onnellinen. Läheisiä ihmisiä minulla on erittäin vähän ja kärsin pääosin yksinäisyydestäkin.

Miten ne onnellisemmat ihmiset toimivat? Mitä he tekevät oikein?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomasin, että ainakaan kristinusko ei auttanut pidemmän päälle. Kuvittelin sen auttavan edellisten menetysten yhteydessä ja ehkä se vähän auttoikin, mutta kulutin siihen liittyviin asioihin niin paljon aikaa, että se oli poissa sosiaalisista suhteistani. Eli en ehtinyt kyläilemään sukulaisteni luona entiseen tapaan osin jumalanpalvelusten ym. vuoksi. En ehtinyt perehtymään heidän elämänsä tukemiseen ja auttamiseen riittävästi. Tai sitten tapasin joitain yhdentekeviä vieraita ihmisiä ja siihen se vapaa-aikani sitten menikin. Enkä kirkon kautta tutustunut lainkaan uusiin ihmisiin kuitenkaan.

Mulla on joku isompi ongelma, jota en osaa ratkaista ja josta en pysty puhumaan kenenkään kanssa, sillä ihmiset ahdistuvat. Olen koettanut vanhemmiltani pyytää apua, mutta kukaan ei tunnu ymmärtävän. Haluaisin vain jonkun ihmisen tuekseni elämään (sukulainen tai ystävä), mutta ei sellaisia ole olemassakaan. Joillain miehillä on taka-ajatuksia, mutta ei sellainen ole aitoa välittämistä. Enkä halua sekaantua puolivillaisesti joihinkin miehiin vain siksi, että hyötyäkseen minusta olisivat seuranani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla