Onko Helsingissä korkeatasoisempaa kauppaa kuin Käpylän Musta-Pekka?
Älkää vaan vastatko "Stoccan herkku", koska se ei pidä paikkaansa.
Kommentit (16)
Stockmannin Herkku.
Taitaa totuus tehdä kipeää. Vai?
Olen kuullut että siellä kävi Ogelin, Käpylän ja Kumpulan varttijulkut ja ex-taiteilijat?
Mikä stockkan herkusta tekee ylipäänsä yhtään paremman? Peruskauppana se on jokseenkin samaa tasoa kuin mikä tahansa s-market. Myös hintojensa osalta. Toki siellä on eksoottista valikoimaa, joten jos tarvitsen säilöttyä käärmettä, voin hakea sen sitten sieltä erikseen. Joku Prisma on ruokakauppana parempi.
Mulla on olo, että joillekin se on vain statusjuttu kävellä hitaasti ja leveästi stokkan kasseja kantaen. Mitään varsinaista järkisyytä käyttää stokkaa vs. muut elintarvikekaupat ei ole.
Mikä tekee Musta-Pekasta tasokkaan, ja vieläpä niin tasokkaan, ettet usko toista vastaavaa Helsingissä olevan?
Vieläkö Musta-Pekka saa olla Musta-Pekka? Eikös nimen rässistisyydestä mölisty jo kauan sitten. Hyvä kauppa se on kyllä. Tai oli kun viimeksi kävin joskus öö kymmenen+ vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:00"]
Mikä tekee Musta-Pekasta tasokkaan, ja vieläpä niin tasokkaan, ettet usko toista vastaavaa Helsingissä olevan?
[/quote]
Ap juuri kysyykin, että onko tasokkaampaa...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:58"]
Mikä stockkan herkusta tekee ylipäänsä yhtään paremman? Peruskauppana se on jokseenkin samaa tasoa kuin mikä tahansa s-market. Myös hintojensa osalta. Toki siellä on eksoottista valikoimaa, joten jos tarvitsen säilöttyä käärmettä, voin hakea sen sitten sieltä erikseen. Joku Prisma on ruokakauppana parempi.
Mulla on olo, että joillekin se on vain statusjuttu kävellä hitaasti ja leveästi stokkan kasseja kantaen. Mitään varsinaista järkisyytä käyttää stokkaa vs. muut elintarvikekaupat ei ole.
[/quote]
Miksi kävisin S-Marketissa, jos Herkku on yhtä lähellä ja saan sieltä yhdellä kertaa kaiken mitä tarvitsen? Käärmettä ei ole tullut ostettua, mutta esim. lempparijuustoani (jota ikävä kyllä ostan turhan usein) ei saa kuin Herkusta ja kauppahallista. Samoin se S-Marketin myyjä voisi vähän mennä lukkoon, jos pyytäisin maistiaisen jostain itselleni uudesta juustosta, siinä missä Herkun juustotäti maistattaa ja turisee juustoista.
Eli sijainnin, palvelun ja valikoiman vuoksi käyn Herkussa. Samoista syistä varmaan jokainen käy siinä kaupassa missä ikinä käykään.
Tammiston Cittari. Siellä on jostain syystä parempia tuotteita kuin muissa samasta tukusta tuotteensa saavat. En ymmärrä miksi. Joku voisi selittää.
Minä liputan herkun nimeen - joten voisiko joku kertoa mikä tekee mustasta pekasta vieläkin paremman?
Ei selvinnyt, mikä tästä kaupasta tekee yhtään tasokkaamman kuin mikään muu lähimarketti on. Valikoima, palvelutaso, ympäristö, siisteys, asiakkaat poikkeuksellisen hyväkäytöksisiä...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:02"]
[/quote]
[/quote]
Niin, ja minä kysyin, että mikä siitä tekee niin tasokkaan? En ole koskaan siellä käynyt, ja kuulisin mieluusti miksi se on hänestä "kaupungin paras".
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:00"]Mikä tekee Musta-Pekasta tasokkaan, ja vieläpä niin tasokkaan, ettet usko toista vastaavaa Helsingissä olevan?
[/quote]
En tiedä onko Musta Pekka paras, mutta on monena vuonna kai ollut Suomen paras K-kauppa ja Helsingin ruokakauppojen top 3 joukossa (en muista onko voittanut). Hemmetin hyvä valikoima, ja erkoisempiakin tuotteita löytyy.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:02"]
[/quote]
[/quote]
Niin, ja minä kysyin, että mikä siitä tekee niin tasokkaan? En ole koskaan siellä käynyt, ja kuulisin mieluusti miksi se on hänestä "kaupungin paras".
[/quote]
Mä asuin vuosia Mustan Pekan lähellä ja pidän sitä ehkä parhaana ruokakauppana jota olen käyttänyt. Ylipäänsä erinomainen valikoima,mutta erityisesti
-heviosasto, runsas valikoima, hyvälaatuiset tuotteet. Löytyy kaikkea erikoista kokeiltavaksi
-Liha- ja kalatiskit, sama kuin edellä.
-Hyvä leipävalikoima, runsaasti paperipussileipiä.
-Ihana juustotiski, myy lempparijuustoani Asmontea (kuin parmesan mutta reilusti halvempaa). Hyvin tajolla kaupassa pilkottuja juustoja, eikä vaan niitä vakuumipakattuja muovin makuisia.
-lähiruokaa ja pientuottajien tuotteita hyvin tarjolla
-luomua hyvin tarjolla
-kahvia myynnissä niin että pavut sai jauhettua kaupassa
Nyt en ole enää useampaan vuoteen käynyt, joten en tiedä onko muuttunut. Kun tuolla asioin, olin juuri siinä tilanteessa ettei penniä enää tarvinnut venyttää opiskelijatyyliin ja innostuin kokkailusta. Toki silloinkin tajusi että se oli hyvä kauppa, mutta erityisesti sen jälkeen kun muutti pois. Jouduin huomaamaan että monet asiat joita olin (melko naiivisti) oppinut pitämään itsestäänselvyyksinä kauppatarjonnan puolesta eivät sitä olleetkaan.
Kontulan ostarin Lidl on porvariston uusi ykköspaikka