Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisilla on asiaa

Vierailija
04.09.2015 |

"Poliisi kohtaa Helsingissä yhä useammin kannabiksen imelän hajun.

"Kotikasvatus ja salakuljetus lisääntyvät. Ennen kaikkea Helsingissä ulkomaalaiset myyvät sitä kadulla suomalaisille, ja kannabista liikkuu kaveripiireissä", arvioi Helsingin poliisin huumetoiminnan johtaja, rikosylikomisario Jukka Paasio.

Samalla kasvaa kannabismyönteinen ilmapiiri, Paasio kertoo. Kun partio ottaa polttajia kiinni rysän päältä, käyttäjät eivät tunne tehneensä mitään väärää."

Ja mitäs väärää on siinä, että henkilö laittaa omaan kehoonsa jotain korkeintaan passivoivaa ainetta? Ai sen laittomuusko? Kannataisiko dekriminalisoida käyttö?

t. absolutisti, jota silti vituttaa idioottimaisuus

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:49"]Miten valvotaan että lastentarhanopettaja, taksikuski, palomies ei ole tötsyissä töissä?
[/quote]

Jos olisit seurannut dokumentteja tietäisit että pilvi ei vaikuta motoriikkaan tai ajokykyyn. Luuletko että siitä tulee väkivaltaiseksi? Päinvastoin, tulee rauhallinen ja hyvä olo. Sitä vain rakastaa koko maailmaa.

Mukavaa aina kuulla tietämättömien propagandaa.
T: "en tiedä asiasta mitään mutta uskon huhu puheisiin. Tietenkin lisään juttuihin vielä vähän lappi lisää".

Vierailija
22/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:11"]Kannabis aiheuttaa passiivisuutta pidemmän päälle, joka kymmenes käyttäjä siirtyy kovempiin aineisiin ja se voimistaa mielenterveysongelmia. Tunnen viisikymppisiä pilvenpolttajaperheitä joiden jälkikasvusta puolet on siirtynyt amfetamiiniin. [/quote] Minäkin tiedän että viinasta siirrytään vahvempiin

[/quote]

Alkoholi onkin todellinen porttihuume. Käytännössä kaikki kokeilut muilla aineilla tehdään humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:11"]

Kannabis aiheuttaa passiivisuutta pidemmän päälle, joka kymmenes käyttäjä siirtyy kovempiin aineisiin ja se voimistaa mielenterveysongelmia. Tunnen viisikymppisiä pilvenpolttajaperheitä joiden jälkikasvusta puolet on siirtynyt amfetamiiniin.

[/quote]

Liioittelet kovempiin siirtyvien määrää. Sellaiset 2-3 % siirtyy kovempien käyttäjiksi. Kannabis pitää laillistaa. Aivan älytöntä että vähiten haitallinen päihde on laitonta.

[/quote]

Kannabiksella on todettu myös niitä negatiivisia terveysvaikutuksia. Ja jo se, että kannabis saattaa edesauttaa joidenkin skitsofrenian laukeamista voi maksaa yhteiskunnalle paljon. 

Joka tapauksessa en ala väittelemään siitä, mikä on haitallisin päihde tai vähiten haitallisin. Meillä on jo laillisena tupakka ja alkoholi, jotka ovat myös haitallisia aineita, eikä täysin haitaton ole kannabiskaan. Mutta mikä pointti on, että koska meillä on haitallisia aineita laillisena, niin vähän vähemmän haitallisia pitäisi tuoda rinnalle? Koska alkoholin kieltäminen ja sen tilalle kannabiksen laillistaminen olisi todella vaikea prosessi, ellei jopa mahdoton, (Ja en tosiaan ota kantaa siihen kumpi on haitallisempaa, meille tutumpi alkoholi vai kannabis) ei yhtä haitallista ainetta voitaisi poistaa, jotta kannabis voitaisiin tuoda tilalle. Se tarkoittaa sitä, että kannabis tuotaisiin muiden haitallisten tuotteiden rinnalle, jolloin ei voitaisi enää puhua pelkästään kannabiksen haitoista vaan alkoholin ja kannabiksen yhteiskäytön haitoista. 

Jos kukaan ymmärtää selityksestäni mitään, niin pointtina on se, että lisää haittaa siitä tulee jos niitä terveydelle huonoja aineita lisätään, vaikka ne olisikin vähemmän haitallisia kuin nykyiset päihteet. 

Ja omasta kaveripiiristä on pakko todeta, että ne jotka on kuolleet jo tai ovat syrjäytyneitä tai kunnon nistejä ovat kaikki aloittaneet pilvestä. Omassa kaveripiirissäni ne, jotka eivät pilveä paria kertaa useammin kokeilleet ovat pärjänneet selvästi paremmin elämässä. Tällä perusteella ei tietenkään mitään yhteyttä voi mihinkään vetää, mutta kyllä se kannabis omissa silmissäni aika negatiiviselta vaikuttaa. 

Lääkekannabista kuitenkin kannatan ehdottomasti.

Vierailija
24/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:06"]

Parempi kun nuoriso juo vain energiajuomia vaikka se pilaa hampaat , lihottaa, ja aiheuttaa sokerihumalan ! 

[/quote]

Sokerihumalasta oli tutkimus, ettei sellaista ole. Sokerihumalan tunteen luo usein ajatus siitä, että on nauttinut paljon sokeria ja siitä tulee sokerihumala. Osalle ihmisistä kuitenkin yleisesti sokeri saattaa tehdä huonon olon sokeriherkkyyden takia, mutta sokerihumalaa ei tosiaan varsinaisesti ole. 

Vierailija
25/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän se sitten haisee, mietin vaan.

Vierailija
26/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]

Kun jostain tulee pakkasnesteitäkin tempoja deeku niin se ei ole kaljan vika mutta kun joku alkaa snortata kokkelia niin se on aina kannabiksen vika.

[/quote]

Juuri noin ja vastuulliset juomayhtiöt mainostaa tuotteitaan hauskanpidolla sekä vihjailulla seksistä. Ai että kaksinaismoraali on kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ei tunne mitään väärää, koska siinä ei ole mitään väärää. Vietän iltaa mielummin rauhallisen kannabiksen käyttäjän kanssa kuin jonkun känniääliöin anytime, toki jotkut osaa kännissäkin olla ihmisiksi, mutta kannabiksen polttajasta ei ole ollut ikinä mitään riesaa tai haittaa, rauhallisempaa ihmistä tuskin maan päältä löytyy kun joku joka on pilvessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi