Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin testata, että kuinka kauan menee kun sähköpostitilini hakkeroidaan

Vierailija
22.03.2022 |

Laitoin vanhaan ja perinpohjin tyhjennettyyn tehdasasetuksilla olevaan kännykkään Gmail-tilin ja salasana oli parempi kuin puolison nimi + rakas. Sitten aloin laittaa äkäistä postia osoitteeseen k…n.ru ja jäin odottamaan, että kauanko tilin hakkeroimiseen menee aikaa. Kännykässä ihan prepaid ja en ottanut Gmailiin kaksivaiheisesti tunnistautumista.

Heillä meni aikaa tililleni pääsyyn 6 tuntia ja 46 minuuttia. Nyt sekin tuli testattua. Asia kiinnosti minua ja siksi käytin rahaa ja aikaa kokeiluun.

Onko teillä muilla kokemuksia? Oletteko siirtyneet kaksivaiheiseen tunnistautumiseen? Minä siirryn sovinnolla tämän kokeilun jälkeen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu ollut utelias ja kokeillut?

Vierailija
2/5 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiljaa ja valkosipulii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persiljaa ja valkosipulii.

Sopivat valkosipuliperunoihin. Minä ihmettelin, että kuinka heillä meni noin kauan tilin hakkeroimiseen.

Heistä vanhempien ikäluokkien edustajat ovat opiskelleet koulussa runoja ulkomuistista ja nimenomaan hyvien salasanojen luomiseen on hyvä runo suuri apu. Suomessa tietenkin salasana Aln$$@ol1SnoknkkAj@juzz1 on tietenkin helppo hakkeroida kun suurin osa muistaa tuon verran suomalaisesta kirjallisuudesta. Myöskään Raamattu ei ole oikein hyvä salasanageneraattori.

Vierailija
4/5 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vielä sama testi ilman, että provosoit ketään. 

Vierailija
5/5 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vielä sama testi ilman, että provosoit ketään. 

En provosoinut. Ihan asiallisesti kysyin, että millä tavalla se pääsiäismunatoimitus toimitetaan ukrainalaislapsille ja kuinka paljon ovat pääsiäismunia varanneet.

(Sitä en kertonut, että aion antaa yhtä monta euroa Ukrainan Puolustusministeriölle ase- ja lääkeapukuluihin kuin Kreml aikoo jakaa ”pääsiäismunia” lapsille.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän