Käynnistetty synnytys, joka sujui lopulta nopeasti - kokemuksia?
Onko sinulla käynnistetty synnytys ja synnytys sujui käynnistyksen jälkeen lopulta nopeasti? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia aiheesta.
Kommentit (34)
Esikoinen käynnistettiin. Ballonki laitettiin klo 12, irtosi klo 13:30. Kalvojen puhkaisu klo 15 ja lapsi syntyi klo 16 (ponnistusvaihe 5min).
Hyvin sujui minulla esikoisen synnytys käynnistettynä.
Siskollani taas esikoisen käynnistyksestä kesti 4 päivää vauvan syntymään. Niin ne vaan on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun synnytys käynnistettiin sellaisella kohdunsuulle asennettavalla suolaliuospallolla, ja hyvin toimi. Pallo asennettiin joskus klo 14 ja vauva oli sylissä klo 22. Oksitosiinitippa oli myös itse synnytyksen aikana. Kaikki sujui tosi hienosti.
Minulla käynnistettiin myös synnytys ballongilla, joka irtosi jo parin tunnin päästä ja sai oman synnytyksen käynnistymään. Muutamaa tuntia myöhemmin puhkaistiin kalvot, josta laskettiin säännölliset supistukset ja synnytys alkaneeksi. Kesto 6,5h ja vain ponnistus vaiheessa oksitosiinia, koska omat supistukset jäi liian lyhyiksi. Saman päivän aikana siis syntyi (eilen, olen vielä synnärillä).
Esikoisen synnytys oli myös käynnistetty ja nopea, kesto 5h kalvojen puhkaisusta alkaen mutta olin ennen sitä pari päivää sairaalassa cytotec-kuurilla, joten kokonaisuudessaan oli useamman päivän reissu. Onneksi oli tällä kertaa lyhyempi reissu, vaikka itse synnytys avautumisvaiheineen oli pidempi ja ponnistusvaihe vaikeampi.
Ballonki laitettiin ma klo8, lapsi syntyi to aamuyöllä kiiresektiolla, kaikenlaiset tipat ja systeemit oli siinä välissä. Aivan karmeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynnistettiin, 42 tuntia meni eikä paikat avautunu... leikkurilla hoidettiin homma loppuun
Apua, en ole koskaan kuullut, että voidaan käyttää leikkuria😲 Minkälainen tai mikä leikkuri oli kyseessä?
Eiköhän kyseessä ole leikkaussali ja sektio.
Toisen lapsen kohdalla meni eka lapsivedet, mutta synnytys ei käynnistynyt. Parin vuorokauden odottelun ja muiden yritysten jälkeen annettiin sitten cytotec, ja siitä noin 5-6 tunnin kuluttua lapsi oli syntynyt. Nopeasti meni sitten kun alkoi tapahtua. Ilmeisesti käynnistetyt on helpompia silloin kuin ei ole ensimmäinen synnytys kyseessä.
On käynnistetty, koska lapsivesi oli vähissä. Synnytys käynnistyi nopeasti, mutta lapsiveden vähäisen määrän takia vauvan kunto laski synnytyksen aikana nopeasti. Lapsi otettiin kohdusta ulos hätäsektiolla, kun sydämenlyönnit alkoivat vähentyä nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynnistettiin, 42 tuntia meni eikä paikat avautunu... leikkurilla hoidettiin homma loppuun
Apua, en ole koskaan kuullut, että voidaan käyttää leikkuria😲 Minkälainen tai mikä leikkuri oli kyseessä?
Vähän niinkuin giljotiini.
Vierailija kirjoitti:
On käynnistetty, koska lapsivesi oli vähissä. Synnytys käynnistyi nopeasti, mutta lapsiveden vähäisen määrän takia vauvan kunto laski synnytyksen aikana nopeasti. Lapsi otettiin kohdusta ulos hätäsektiolla, kun sydämenlyönnit alkoivat vähentyä nopeasti.
Ballonki oli käytössä. Aloin supistusten takia oksennella pian asentamisen jälkeen.
Käynnistettiin aamulla 8 jälkeen ja vauva syntyi 11 jälkeen aamupäivällä. Supistukset oli hyvin tehokkaita, mutta siedettäviä, vaikka mitään kipulääkkeitä en ehtinyt saada, ponnistusvaihe oli aika reipas.
Luulen, että se mikä edesauttoi synnytystä todella, oli se että oli jalkeilla melkein koko ajan. Minusta tuntui, että en vaan voi olla paikoillani. Kävelin, istuin jumppapallon päällä ja tein sillä jumppaakin, mutta enimmäkseen kävelin.
Itselläni käynnistettiin klo 10 kalvojen puhkaisulla ja klo 15 oli vauva sylissä. Nopeuden huono (vai hyvä?) puoli oli se, että en ehtinyt saamaan enää epiduraalia, joten ilokaasulla mentiin loppuun asti.
Oli ballonkia, tippaa, kalvojen puhkasua ja kaikenlaista millä kipua YRITETTIIN suitsia. Oksensin itseni kuiviin vuorokaudessa ja itkin aivan näännyksissä tappavissa kivuissa joudenkin tuntien tauolla toista vuorokautta.
Ikinä en enää yritä alatiesynnytystä.
Vierailija kirjoitti:
Käynnistettiin aamulla 8 jälkeen ja vauva syntyi 11 jälkeen aamupäivällä. Supistukset oli hyvin tehokkaita, mutta siedettäviä, vaikka mitään kipulääkkeitä en ehtinyt saada, ponnistusvaihe oli aika reipas.
Luulen, että se mikä edesauttoi synnytystä todella, oli se että oli jalkeilla melkein koko ajan. Minusta tuntui, että en vaan voi olla paikoillani. Kävelin, istuin jumppapallon päällä ja tein sillä jumppaakin, mutta enimmäkseen kävelin.
Se on helppo sanoa että siinä vaan jumppailin niin auttoi ja ei kun ponnistamaan. Mutta teepä samaa raastavissa kivuissa kolmatta vuorokautta putkeen..
Sujui nopeasti sen jälkeen, kun lääkäri päätti sektiosta. Useampi kymmenen tuntia yritettiin käynnistää mutta oksentamista lukuunottamatta mitään muuta ei saatu käyntiin.
Toisellakin kerralla yritettiin mutta tajuttiin onneksi edellistä kertaa huomattavasti nopeammin, että mitään ei ole tapahtumassa ja mentiin sektioon.