Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näistä hakisin opiskelemaan?

Vierailija
22.03.2022 |

En osaa päättää, haenko nyt yhteishaussa opiskelemaan sosiologiaa vai suomen kieltä ja kirjallisuutta. Vai jatkanko tradenomin opintoja (olen nyt polkuopiskelija).

Olen jo kauan miettinyt, että haluaisin ehkäpä olla äidinkielen opettaja tai toimittaja. Toisaalta taas kiinnostaa itsenäinen asiantuntijatyö.

Mitään vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on noista ainoa, mistä voi olla työllistymisessä apua.

Ellei sitten meinaa saada tutkijan paikkaa jostain. Käsittääkseni ne on tosi kilpailtuja, ja melkein vaatii tohtoriksi asti opiskelun.

Vierailija
22/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi on noista ainoa, mistä voi olla työllistymisessä apua.

Ellei sitten meinaa saada tutkijan paikkaa jostain. Käsittääkseni ne on tosi kilpailtuja, ja melkein vaatii tohtoriksi asti opiskelun.

Kiva kuulla, että teinkin ehkä oikean valinnan lähtiessäni polkuopiskelijaksi tradenomiksi. Olen miettinyt, että esim. työ Kelalla, velkaneuvojana tai henkilöstöhallinnassa voisi olla mahdollisia, tai miksei jossain järjestössä tms. Perus myyntityö ja kirjanpito ei oikein kyllä kiinnosta.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekköhän äikän opeille paljon vapaita virkoja?

Vierailija
24/26 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/26 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
26/26 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekköhän äikän opeille paljon vapaita virkoja?

Tiukkaa voi tehdä, etenkin jos tosiaan virkaa halajaa. Tuntiopettajan paikkoja saattaa olla tarjolla, mutta niissäkin kilpailua.

Varmempi valinta työllistymisen kannalta on S2-opettajan pätevyys ja siihen rinnalla erityispedagogiikan opinnot. Tällöin saa melkein jo valita työpaikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan