Tytön häirintä hermostutti Punkalaitumella
"17-vuotias tyttö tunsi olonsa tukalaksi, kun kaksi miestä seurasi häntä hänen tehdessään ostoksia ruokakaupassa. Toinen miehistä tuli kiusallisen lähelle tyttöä, joka tunsi miehen tuijotuksen ahdistavaksi. Koska miehet jäivät oleskelemaan kaupan pihalle, tyttö pyysi isäänsä hakemaan hänet pois kaupasta.
Tytön äiti on ollut yhteydessä poliisiin, mutta komisario Pauli Pitkäkoski Pirkanmaan poliisilaitokselta ei tiedä, haluavatko vanhemmat tehdä tutkintapyynnön tapahtuneesta.
- Äitiä ei tavoitettu eikä häneltä ole siksi voitu kysyä, Pitkäkoski sanoo."
Itsensä häirityksi kokenut tyttö ei joutunut fyysisen ahdistelun kohteeksi, mutta paikallislehti Punkalaitumen Sanomille tilannetta kommentoinut äiti kertoo tyttärensä olleen itkuinen tapahtuneen jälkeen."
Pitäisköhän sen 17-vuotiaan kasvattaa vähän paksumpi kuori? Pidän jokseenkin normaalina, että miehet (pojat? keskuksessa on myös alaikäisiä) kiinnostuu vastakkaisesta sukupuolesta ja pyrkivät tekemään tuttavuutta. Itse ainakin seurailin kiinnostavia poikia kavereiden kanssa nuorena ja kikattelin. En kuitenkaan uskaltanut mennä juttelemaan. Olisiko minusta pitänyt tehdä rikosilmoitus? 17-vuotiaasta on sitä paitsi vaikea sanoa, onko täysikäinen. Eikä ne luultavastikaan mitään vanhoja olleet, kun suurin osa tulijoista on nimenomaan nuoria miehiä.
Tossa ei tapahtunut minkäänlaista rikosta, joten miksi poliisille soitto ja itkut? Lieneekö vanhemmat pelotelleet pakolaisista ja sitten tyttöraukka tulkinnut harmittoman tilanteen uhkaavana?
Tyttö ja äitinsä saisivat olla tehtailemassa jatkuvasti rikosilmoituksia, jos menisivät esim. Italiaan. Siellä kun on ihan normaalia, että ihmisiä katsotaan tai perään vihelletään. Suomessa kun erehtyy katsomaan silmiin niin heti on ahdistelija.
Eikö kukaan oo samaa mieltä? FB:ssä järkky lynkkausmieliala...
Kommentit (57)
Mullekin tulee mieleen että katkeroituneet ihmiset nyt purkaa turhautumisensa nuoriin kauniisiin naisiin ja lapsiin. Hehän tässä kärsivät eniten, jos maahan tulee suuria laumoja miehiä erilaisesta kulttuurista. Miksi jotkut vihaavat noin paljon suomalaisia ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:02"]Vastaava tapahtuu? Mitään ei tapahtunut! [/quote] Tuossa alkuperäisessä jutussa poliisikaan ei osannut antaa yksiselitteistä neuvoa, mitä tehdä jos KOKEE tulleensa häirityksi.
[/quote]
Kannattaa ainakin ottaa kuva häiritsijöistä sekä huolehtia että se menee saman tien pilvipalveluun.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:06"]
Tuon aloittajan psykopaattinen kirjoitustyyli on tuttu! Kirjoitteli Iltalehden foorumille nimimerkillä Mataliena, kunnes sai sieltä ikibannit! 70-vuotias mummeli, jonka pakkomielteisiin kuuluu puolustella mamuja kaikessa, aivan kaikessa rikoksia myöten sekä syyllistää nuoria suomalaisia tyttöjä, alaikäisiäkin näiden pukeutumisesta, kylillä liikkumisesta ja ylipäänsä olemassaolosta!
[/quote]
hahaha
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:02"]Vastaava tapahtuu? Mitään ei tapahtunut! [/quote] Tuossa alkuperäisessä jutussa poliisikaan ei osannut antaa yksiselitteistä neuvoa, mitä tehdä jos KOKEE tulleensa häirityksi.
[/quote]
Kannattaa ainakin ottaa kuva häiritsijöistä sekä huolehtia että se menee saman tien pilvipalveluun.
[/quote]
Mihin piliveen mahtuu kaikki kuvat ahistelevista ja häiritsevistä perus-raneista ja -arskoista??
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:19"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:02"]Vastaava tapahtuu? Mitään ei tapahtunut! [/quote] Tuossa alkuperäisessä jutussa poliisikaan ei osannut antaa yksiselitteistä neuvoa, mitä tehdä jos KOKEE tulleensa häirityksi. [/quote] Kannattaa ainakin ottaa kuva häiritsijöistä sekä huolehtia että se menee saman tien pilvipalveluun. [/quote] Mihin piliveen mahtuu kaikki kuvat ahistelevista ja häiritsevistä perus-raneista ja -arskoista??
[/quote]
Samaan pilvipalvelimeen. Kommentoija tarkoitti sitä, että jos ottaa kuvan niin kännykän varastaminen tai tuhoaminen ei riitä kuvan poistamiseen. Sehän on kuvia ottavalla aina riskinä.
Jos joku ahdistelee niin kuvat talteen ihonväriin ja kansalaisuuteen katsomatta. Kaikkien ahdistelijoiden perseet tulee tervata samojen sääntöjen mukaan. Ahdistelulle ei perusteenksi kelpaa ADHD, alkoholismi, erityisherkkyys, feminismi, keskustapuolueen jäsenkirja, Aspergersyndrooma eikä ahdistelun salliva tuontikulttuuri.
t. Nöyrin hallintoalamaisenne X
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:44"]
Kyllä muakin ahdisti kaupassa kun tumma ihoinen neekeri seurasi ja tuijotti mua ja kyseli tungettavasti.. äkkiä kassalla ja miltein juoksin parkkihalliin.. meni todellakin kylmät väreet selkäpiitä pitkin.. puistaus vieläkin..
Toivottavasti ap itse törmäät samanlaiseen niin tiedät miltä tuntuu...!
[/quote]Olet sairas. Ei mulla muuta.
Flirttailu on eri asia kuin ahdistava seuraaminen - ja vieläpä sen jälkeen kun on selvää ettei tyttö ole mukana flirttailussa.
Olin kesällä viiden tytön kanssa Italiassa kuukauden, ja tottakai upeannäköiset teinit saivat katseita, huutoja ja jopa ehdotuksia. Tyttöjä vähän nolotti mutta ketään ei pelottanut. Miksikö? Koska välimatka pidettiin, ikinä ei seuraan tunkenut montaa miestä vaan esim. miesporukasta muutama huusi kauempaa arvostavia huomautuksia, kun yksi tytöistä erehtyi hymyilemään, irtautui seurasta yksi, joka tuli juttelemaan. Kun tytöt olivat noloina, siirtyi kohteliaasti kauemmaksi ja tuli sitten juttelemaan minun kanssani kun paikalle saavuin. Koko porukka ei ikinä tunkenut seuraan ja vain kerran siis yksi tuli juttelemaan, muuten se oli sellaista arvostavaa huudahtelua ohimennessä.
Varmasti olisi tyttöjä ahdistanut jos joku olisi alkanut seuraamaan. Ystävälleni kävi reilu 10 vuotta sitten niin että yksi lähti seuraamaan ja kun ystäväni lähti juoksemaan, niin puskista ryntäsi esiin kokonainen lauma. Poliisiauton ilmestyminen sitten pelasti. Kaikenlainen seuraaminen on siis ehdottomasti ahdistelua.
Hyi helvetti mitä kommentointia. Tajuatteko, että noi tilanteet on tosi pelottavia! Ne ihmiset on pelottavia! Itselläkin monta ahdistelukokemusta ja vaikka eivät ole koskeneet (seuranneet/huudelleet) niin silti se on hyvin pelottavaa ja ahdistavaa. No mutta niin, ettehän te sitä voi tietää kun ei ole kokemusta tuollaisesta. Kuka sitä nyt lihavaa keski-ikäistä av-mammaa ahdistelisi. Kateellisiakin taidatte olla kun kukaan ei huomaa.
Punkalaitumella on kumminkin ennenkin ollut vastaanottokeskus ja se, että tyttö nyt reagoi tuolla tavalla seuraamiseen ja tuijotukseen varmasti meinaa sitä, että tuollainen perverssi kyttäys on aika uutta siellä päin
Kaksi isokokoista somalinaista änkesi kerran väkisin samaan hissiin minun (suomalaismiehen kanssa).
Voinko tehdä tästäkin ilmoituksen
=)
Joo, samaa olen kokenut myös fyysistä ahdistelua. Todella inhottavaa, mutta täytyy vain katse pitää tiukasti muualla. Jos edes vilkaisee, luulevat he omiaan valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 00:27"]
Vaihtakaapa jutussa teinitytön tilalle "somalityttö" ja miesten tilalle "suomalaiset miehet"...
[/quote]
Kyllä suomalainen mies on kuitenkin se joka tässä maassa raiskaa ja ihan aiheellista on maahanmuuttaja naisten heitä pelätä. Alhaista on raiskaajan valita kohteekseen joku avuttomassa asemassa oleva maahanmuuttaja. Raiskareille kovemmat rangaistukset!
No kyllä se vaan on pelottavaa jos vieras mies tulee sentin päähän ja lähtee seuraamaan. Ei siinä mistään lähestymisyrityksestä kyse ole.
Pieni "keppostelu" kuulemma kuuluu korkeakulttuuriin ja sitä pitää nyt vain suvaita ja ymmärtää. Erityisesti kannattaa kuitenkin varoa öiseen aikaan keppostelupuskia, jottei pilkka osu omaan nilkkaan.
En minäkään halua syyllistää tyttöä, mutta ihmettelen myös että tuohan on aika tavallista, ja enempi tuota tekee suomalaiset miehet. Miksi media haluaa tuoda esille kun ulkomaalainen tällasen tekee.
Minua alkoi miehet seurata kun olin 14-vuotias. Ensimmäiset seurasivat autoilla, jopa ihan 50-vuotias äijä. Minua pelotti ja jouduin etsimään harhautusreitit rakennuksien sisäpihojen kautta. Ihan suomalaisiahan nuo olivat kun ei siihen aikaan vielä paljon ulkomaalaisia ollut suomessa. Vasta 19-vuotiaana eka ulkomaalainen seuraili ja senkin teki hyvin hienovaraisesti, ei ahdistellen. Vähemmän minua on ulkomaalaiset ahdistelleet kuin suomalaiset. Joskus ahdistelu on pelottavaa, joskus taas huvitavaa. Esim. kerran ahdistelija selvitti tarkan osoitteeni, sillon hirvitti. Tämä oli ulkomaalainen. Vertailun vuoksi kerron kuinka eräs suomalainen ahdistelija selvitti ystäväni puhelinnumeron.
Tiedän että joissain kulttuureissa naisen arvo on olematon ja naisen raiskausta ei paheksuta, ja tällaista ei tietenkään saa tuoda suomeen. Esimerkiksi Intiaan en matkustaisi mistään hinnasta. Mutta mielestäni olisi tärkeää puhua myös siitä että myöskään suomalaisilla miehillä ei ole mitään yksinoikeutta suomalaisten naisten ahdisteluun, MYÖS SE pitäsi estää ja pyrkiä vähentämään. Jos tuodaan esille että vain ulkomaalaiset harrastaa seksuaalista ahdistelua niin kyllähän siinä on rasistinen vivahde. Minulla on myöskin sellainen käsitys että joissain kulttuureissa myös arvostetaan naista enemmän kuin suomessa, esimerkiksi uskotaan helpolla jos ei halua seksiä eikä siihen painosteta toisin kun suomalaismiehet jotka vaativat ja painostavat seksiin.
Minä olen ollut kaupassa töissä ja voi herran jestas sitä määrää mitä ihan tavalliset suomalaiset miehet ahdistelee(esim. kun laitan hyllyyn banaaneja niin yritetään käydä ihan käsiksi pervoja puhuen).
Mainittakoon vielä että minulla ei ole kantaa maahanmuuttoon puolesta eikä vastaan mutta jos tullaan suomeen niin maassa maan tavalla. Ja suomalaismiehetkin vois joskus opetella paremmille tavoille.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:32"]Hyi helvetti mitä kommentointia. Tajuatteko, että noi tilanteet on tosi pelottavia! Ne ihmiset on pelottavia! Itselläkin monta ahdistelukokemusta ja vaikka eivät ole koskeneet (seuranneet/huudelleet) niin silti se on hyvin pelottavaa ja ahdistavaa. No mutta niin, ettehän te sitä voi tietää kun ei ole kokemusta tuollaisesta. Kuka sitä nyt lihavaa keski-ikäistä av-mammaa ahdistelisi. Kateellisiakin taidatte olla kun kukaan ei huomaa.
[/quote]
Tuossa voi tosiaan olla kyse kateudesta. Jos ei itse saa miehiltä koskaan mitään huomiota niin saattaa erehtyä luulemaan seurailua ja ahdistelua ihanaksi lähestymisyritykseksi. Tai sitten on vaan puhtaasti vahingoniloinen siitä että kaunis nuori ihminen kokee jotakin ikävää.
Okei eli te joista miesten toiminnassa ei ollut mitään erikoista ja väärää; jos huomaa kahden ulkomaalaisen miehen seuraavan nuorta tyttöä(itseni) minun ei tule soittaa kotiin? Kuuluuko minun tehdä mitään? Jos he raiskaavat minut seurattuaan hetken, on enää aika myöhäistä tehdä mitään?
Kun omaa tytärtäni seuraa ryhmä ulkomaalaisia miehiä ja tulee tarpeettoman lähelle, neuvotte olemaan välittämättä? Nimittäin tuohan on yleensä puskaraiskauksissa välttämätön ensitoimi, "viaton" seuraus siis.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:02"]
Vastaava tapahtuu? Mitään ei tapahtunut!
[/quote]
Ei tietenkään, kun isä tuli hakemaan! Ja onko kaikki jo tapahtuneet unohtuneet? Ihan varmasti on ollut aihetta pelkoon, kun on keskuksessa asia otettu esille.
Asuin Varissuolla ja ei ollut ainoa kerta, kun lähti musta sälli seuraamaan, kun jäin bussista. Jo matkan aikana änkes viereen seisomaan, vaikka oli paikkoja paljon vapaana. Mielipuolinen katse ja selvästi näki mistä on kyse. Juoksin pysäkiltä suoraan viereiseen ravintolaan. Sieltä näimme tarjoilijan kanssa kun oli jäänyt pilarin taakse odottelemaan. Yksi mies lähti kotiin ja änkesin seuraan, kun meni mun kodin ohi. Ainakin hän ymmärsi tilanteen. Ählämi norkoili edelleen nurkalla, seuras vähän matkaa ja kääntyi sitten pois. Pelotti. Turha on näitä puolustella, jos ei ole itse vastaavaa kokenut.
[/quote]
Haluaisin että kaikki suomen mamupuolustelijat asuisi pari viikkoa varissuolla, naiset siis. Saa ihan uusia näkökantoja siihen että ehkä sittenkin tekisi mieli käyttää burkhaa - selviäisi helpommalla.
Punkalaitumella selvästi apua tarvitsevia nuoria miehiä!! Nyt kaikki jotka haluavat auttaa, pyytäkääpäs kotiin kahvittelemaan ja tutustumaan suomalaiseen kulttuuriin!! Sitä nämä miehet tarvitsevat.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:02"]Vastaava tapahtuu? Mitään ei tapahtunut!
[/quote]
Tuossa alkuperäisessä jutussa poliisikaan ei osannut antaa yksiselitteistä neuvoa, mitä tehdä jos KOKEE tulleensa häirityksi.