Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purkautumista!!!

02.10.2006 |

Miulla hajoo pää kun tää vauva on taas ruennut saamaan ihan hillittömiä itkukohtauksia joka päivä. ja mikään ei auta, edes kanniskelu. mie taidan lopettaa koko vitun imetyksen kun jo helvetin kaurapuurokin saa tälle ilmavaivoja.

ja taas tällä hetkellä tuntuu, että en ikinä enää tee lapsia!! mie voisin vaikka seisoa päällä kunhan tää ei itkis koko aikaa.

ja tää ei ole allergiaa.

tytteli-83 ja itkuinen vauva 3,5kk

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi on pakko kirjoittaa, että yritä nyt rauhoittua! Vauvan itku voi joskus olla ihan sietämätöntä, mutta oma hermostuminen ei yleensä ainakaan auta tilannetta.

Osaatko sanoa mistä vauvan itku voisi johtua? Onko vauvalla vatsavaivoja vai voisiko vauva olla kipeä? Onko sinulla ketään keltä voisit pyytää apua vauvan hoitoon?

Vaikeaa tietysti yrittää auttaa näin palstan välityksellä, mutta toivon sinulle voimia ja jaksamista pienen kanssa, vauvan hoito on välillä tosi rankkaa, ja vauvan itkiessä oma olo voi tuntua joskus niin avuttomalta. Joka tapauksessa yritä itse pysyä rauhallisena, jotta vauvalla säilyisi turvallinen olo.

Vierailija
2/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mie nyt kehtaa viedä huutavaa lasta kellekään hoitoon. ja tää ei ole mitään pikkuitkua, vaan suorastaan kirkumista. yks ei meinaa saada happea kun huutaa niin paljon. kyllähän tätä on jo jaksanut koko 3,5kk. välissä taisi olla parin viikon tauko kun kaikki tuntui menevän hyvin. tämä oli juuri silloin, kun olimme käyneet sairaalassa tutkimuksissa mahan takia.

milloin alkaa se ihana vauva-arki, kun huuto ei ole enää päivittäistä? kaipa jos mie lopettaisin imetyksen, niin nää mahavaivat helpottais. eikä aina tartteis olla huono omatunto omista syömisistään.

ja nyt mie oon varmaan superhuono äiti kun itken lapseni kanssa. mut enpä voi kyyneliä estelläkään. ja on vähän huono olo, kun ei saa omaa lastaan rauhoittumaan. mie en jaksais uudestaan tätä itkurumbaa.

tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko terveydenhoitajan kans keskustellu mikä vauvallasi voi olla? itse sanon kokemuksesta että tee niinku itse parhaakses näet, mikä susta itsestä tuntuu parhaalta! ei kannata omaa mielenterveyttä riskeerata, oot kuitenki jo saanu imetettyä yli 3kk! kannattaa kokeilla korviketta jos siltä tuntuu! itse en pystynyt imettämään ku kolme viikkoa ja siihenki olen tyytyväinen! toivon sulle jaksamista ja kaikkea hyvää ja muista että sä itse tiedät mikä on parhaaksi :)

Vierailija
4/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vastauksestasi sen kuvan, että olet ilmeisesti kirjoittanut palstalle aiemminkin? En ole kuitenkaan aikaisempia viestejäsi lukenut, joten olen ihan tietämätön tilanteestanne.

Avun pyytämisellä tarkoitin sitä, että joku muu voisi välillä kanniskella ja yrittää rauhoitella vauvaa. Tämä voisi auttaa omaa jaksamista.

Huudon loppumiseen tuskin kukaan osaa vastata, oma vauvani on nyt 6kk ja elämä on muuttunut alkuajoista todella paljon. Itkut ovat vähentyneet huomattavasti. Mutta edelleen tunnen toisinaan itseni ihan avuttomaksi, jos vauva vain itkee enkä saa häntä rauhoittumaan. Silloin ei itselläkään ole itku kaukana, eikä se meistä superhuonoja äitejä tee! ;o)

Vierailija
5/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyin imettämään vain 2kk, enkä ole siitä mitään huonoa omatuntoa ottanut. Meillä ei tosin huudot loppuneet siihen imetyksen lopettamiseen. Vyöhyketerapia auttoi meillä, huudot loppui samantien. Eli käytiin siis 4 kertaa siellä... Muistan kyllä miten raskasta oli olla huutavan vauvan kanssa ja kyllä pinna paloi useamman kerran. Nyt tyttö on 10kk ja on maailman helpoin lapsi, ainakin äidin mielestä.;) Ei varmasti just nyt helpota yhtään, mutta sitten kun teilläkin huudot lakkaavat niin kaikki tuntuu jotenkin niin helpolta. Tai ainakaan pienet huudot ei tunnu niin pahalta... Sitten kun nousee istumaan,seisomaan ja kävelemään niitä itkuja tulee taas vähän väliä..

Ymmärsin ensin tuosta viestistäsi että olit jo pienelle kaurapuuroakin antanut, mutta ilmeisesti olit itse syönyt sitä...? Sitten kun aloittelette kiinteitä, kannattaa aloittaa varovasti, meillä ainakin on vatsa edelleen vähän herkää uusista ruuista, vaik ei mitään allergiaa olekaan. Yrittäkäähän jaksella siellä molemmat, varmasti on pienelläkin kurja olo kun masu on pipi...

Vierailija
6/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuinka voimattomaksi sitä itsensä tuntee huutavan vauvan kanssa. Meillä esikoinen oli todella itkuinen ja tämä toinen (4 kk:n ikäinen) myös. Pari ensimmäistä kuukautta tämä uusinkin tulokas huusi melkein kaiken valveillaoloajan ja sitä valveillaoloaikaa oli paljon! Nyt tämä kuopus on selvästi rauhoittunut, mutta usein varsinkin iltaisin saa edelleen aivan hysteerisiä itkukohtauksia. Itse olen huomannut, että vauva on selvästi yliväsynyt ja huutaa sitten väsymystään naama punaisena. Masuvaivojakin saattaa edelleen olla, sillä niistäkin on paljon kärsitty. Oma maito loppui vauvan ollessa parin kuukauden ikäinen ja sen jälkeen masuvaivat kyllä selvästi helpottivat. En tiedä oliko imetyksen loppumisella mitään tekemistä asian kanssa.

Oletko kokeillut vauvalle yhtään korviketta? Sillä voisi ainakin testata saako hän sitä juotuaan huutokohtauksia.

Kovasti tsemppiä, ihan varmasti saat nauttia ihanasta vauva-ajasta vielä!! Kyllä minäkin olen kateellisena seurannut kaverin aurinkoista vauvaa joka ei äitinsä sanojen mukaan koskaan itke. Ja meiilä kun sitten ollaan tyytymättömiä vähän koko ajan.

Vierailija
7/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos itkee niin ettei meinaa henkeä saada. Ainakin oman kokemukseni mukaan se on kipuitkua. Onko vauva ollut nuhainen? Voisiko olla korvatulehdus?

Kumpi teistä muuten sitä kaurapuuroa söi? Jos se oli vauva niin voi hyvin olla, ettei maha vielä sellaista kestäkään, siinä on kuitenkin iso määrä kuitua pilkottavana.

Voisiko kävelylenkki tehdä terää teille kummallekin, jos vauva vaan viihtyy vaunuissa. En osaa oikein muuten lohduttaa. Koeta jaksaa ja pysyä rauhallisena, vauva aistii herkästi sinun tunnetilan. Juu tiedän kolmen lapsen kokemuksella, että aina omien tunteiden hillitseminen ei ole helppoa.

Vierailija
8/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen meidän esikoisen ajoilta että niin kauan kun imetin poikamme huusi ja oli tooodella " vaikeahoitoinen" , sen kanssa ei menty mihinkään, koska poika todella vain huusi!

Kun lopetin imetyksen kokonaan ja siirryimme korvikkeeseen (nan jauheeseen) huuto loppui ja pojasta tuli aivan ihana, sellainen kuin ns pitääkin olla. Niin ja meilläkään ei kyse ollut allergioista, mikä lie oli kun rintamaito teki elämästämme suoranaisen helvetin?!

Mun mielestä sun kantsis lopetella imetystä koska tiedän sun tarinas ja tärkeintä on vauvan JA äidin hyvinvinti, ei imetys itsessään..

t. mariadee

Vierailija
9/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauveli itki muutaman päivän maha vaivoja. Mulla meni hermot jo siihen, enkä voi ees kuvitella miten kauheeta ois jo vauva huutais koko ajan. Hirveesti voimia sinne!!

Terkkari suositteli kokeilemaan auttaisko RELA-tipat masu vaivoihin ja minähän ryntäsin heti apteekkiin. Ja kyllä ilmeisesti auttoi, kun vauva on nyt ihan rauhallinen. Nyt itkee varmaan vain puolisen tuntia päivässä, kun ne muutamat päivät itki koko ajan.. Kaks päivää tippojen aloittamisesta meni ennen kuin itku väheni, eli kannattaa ainaki muutama päivä testata ennen kuin luovuttaa.

Meidän vauva on kyllä vasta alle kuukauden ikäinen, niin en tiedä antaako RELA-tipat teillä samanlaista helpotusta mutta voin kyllä suositella kokeilemaan!

Vilja

Vierailija
10/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä turpoaa maha helposti puurosta ja nähtävästi se sitten kävi vauvankin mahaan. Just tää mua ärsyttää imetyksessä, että en saa syödä monipuolisesti, koska kaikki tuntuu käyvän vauvan mahaan.

Nyt ollaan annettu nannia rintamaidon lisäksi. Eikös sen pitäisin käydä mahaan aika nopsaan jos on käydäkseen? Illalla jos antaa, niin nukkuu kyllä yön tyytyväisesti eikä aamullakaan itke. Ei siis luulisi johtuvan siitä.

Kyllä me käydään ulkoilemassa päivittäin vaunujen kanssa ja puuhastellaan ja leikitään vaikka mitä. Mutta ei silti ole kivaa jos joka päivä tulee vähintään tunnin mittainen itkukohtaus, jolle ei saa loppua. Monta kertaa olen istunut vauva sylissä ja kuulosuojaimet päässä. Nyt nukahti syliin huudettuaan tunnin.

Mie en jaksais enää ravata sairaalassakaan, kun ei näihin itkuihin mitään syytä löydy. Ja ollaan oltu vyöhyketerapiassa ym.

Ärsyttää kun tuosa imetyksestä on tehty niin maailman isoin asia, että tuntuu että pettäisin lapseni jos lopetan sen. Olin itse munattomalla ja maidottomalla dieetillä ja kun taas aloitin syömään niitä, niin vauvan käytöksessä ei tullut mitään eroa. Eli ei pitäisi siis olla allergiaa.

Ja ei minulla ole täällä ketään, joka voisi kanniskella vauvaa. Mies on päivät koulussa ja minä olen yksin.

Tytteli-83

Vierailija
11/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuli paha mieli sun puolesta, on nimittäin hyvin tuoreessa muistissa ihan samanlaiset tuntemukset kuin sinulla nyt ! Ensimmäiset 4 kuukautta meillä vain itkettiin ja kitistiin, mihinkään ei voinut lähteä kun vauva vaan huusi ja huusi. Lopeta imetys jos tuntuu ettet jaksa, imetystä tärkeämpää on kuitenkin se että äiti ei romahda väsymykseen ! Ja voin lohduttaa, että kyllä se helpottaa, meillä puolen vuoden tienoilla alkoi jo maailma näyttää paljon valoisammalta. Jaksamista.

Vierailija
12/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella oli koliikki ja tiedän hyvin mitä huutavan lapsen kanssa oleminen on!!

Tulikin mieleen että oletko varma ettei se ole koliikkia nimenomaan?? Meillä käytiin myös vyöhyketerapiassa silloin kerta viikkoon ja kyllä se huutoja vähensi pvään mutta ei kokonaan poistanut.

Meillä tosin huudettiin joka pvä klo 18-02. Joten jos selviät tunnilla per pvä, koita kestää vaikka hampaat irvessä -> tiedän, ei se helppoa ole mutta lyhyt aika kun ajattelee koko vuorokautta *peukuttaa*

Meillä pahimmillaan huutoaika oli 2½kk iässä ja silloin taisi olla enään tunti sitä huutamatonta aikaa ja 23h vuorokaudessa huudettiin.

Me oltiin sairaalassa vuorokausi tutkimuksissa jossa todella kartoitettiin KAIKKI ja kun mitään ei löytynyt, lääkäri totesi et koliikkia se on ja aika sen vie mennessään. Niin kävi.

Voimia voimia ja voimia. kUn miehesi tulee töistä, lähde pois. Edes tunniksi. Saat hetken hengähtää. Niin mäkin tein. Jos vauvalla nälkä tulee, miehesi voi sitä nannia antaa pullolla. Ei se tarkoita et kokonaan lopetat imettämisen jos et itse vielä ole valmis siitä luopumaan. Mutta elä imetä muiden mielipiteiden takai. Se ei ole kenekään etu.

Koita ottaa mustasta huumorista ilo irti, kyllä se tyytyväinen lapsi sieltä vielä ulee, usko pois =)))

Vierailija
13/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niillä loppui se pahin 4kk iässä. Silti vielä massuvaivoja tänäänkin pienellä ja ikää 1v... Mutta jos se huutaa satunnaisesti, ei joka päivä jne, niin sen kestää.

Kyllä se siitä. Anna NANnia jos se maistuu ja näyttää kerrran sopivan. Ja ota omaa aikaa ulkoillen tms iltaisin se tunti vaikka edes. Siitä on iso apu jaksamiselle.

Keinuttaminen auttaa, kokeile jotain riippumattoviritystä tai sitten ihan koliikkikeinua tai kantoliinaa?

Vierailija
14/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen miettinyt imetyksen lopettamista just sen takia, ettei mitään sais syödä ja jos sitten menee jotain vahingossa syömään niin heti tulee sellainen olo että on aiheuttanut toiselle kivut... Sinun tilanteessa varmaan olisin jo lopettanut, jos Nan kerran hyvin käy ja vauva on tyytyväinen sitä saatuaan. Sinun vauvasi kuitenkin on syntynyt hyvä painoisena ja vissiin kehittynytkin ihan normaalisti?

Huomenna meillä on lääkärikontrolli (kasvu-kontrolli) jossa sitten kysyn lääkärin mielipidettä imetyksen lopettamiseen.

Vierailija
15/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ei ainakaan tartte miettiä johtuuko mahakivut minusta. Ja jos korvike aiheuttaa ongelmia, niin vaihdan merkkiä ja jos ei sittenkään mikään auta, niin menen lääkäriin.

Surullista on lopettaa imetys, mutta ai kun oli ihanaa käydä kaupassa. Ostin fetasalaattitarvikkeet (mm. sipulia) ja light-kokista sekä valkosipulipatonkia. Kaikki nää aiheuttas masuvaivoja vauvalle. Ainakin saan jotain mielihyvää sit ruuasta.

Hitsi että mie oon poikki. Eipä oo taas tänään tullut syötyä ja kädet vaan vapisee. Koko ajan yritän tehdä ruokaa, mutta vauva vielä känisee sängyssä. Toivottavasti tää nyt helpottaisi!!

Tytteli-83

Vierailija
16/19 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika (nyt 5kk ja vihdoinkin elämä voittaa!) oli todella tyytymätön vielä pari kuukautta sitten ja itki 3viikkosesta melkein aina ellei syönyt tai nukkunut, kantoliinaan rauhoittui ja nukahti myös itkun saattelemana ei siis tullut mistään mitään - kätilö näki pojan ja huomasi, ettei tä ihan normaalia ole. Pojalla oli kallonluut puristuksissa, ja tämä aiheutti itkuisuutta. Ollaan käyty 2kk asti osteopatiassa, ja pikkuhiljaa tilanne parantunut, poika nukahtaa vaunuihinkin jopa, eikä itke enää paljoa, Siis jos apua ei tule ruokavaliosta, kannattaa käydä osteopatiassa ja puhua asiasta. Meillä syynä oli pitkään kestävä synnytys. (tiheät supistukset 2päivää) mutta myös sektio saattaa aiheuttaa tätä. Kuulemma useasti kyse ei olekkaan " koliikista" vaan kehon jännityksistä ja hermojen puristuksista. Netistäkin löytyy juttua asiasta!

Vierailija
17/19 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on kohta 3kk ja ensimmäinen kuukausi oli suoraansanoen täyttä helvettiä! Kolme viikkoa imetin,ja sitten päätin että nyt saa riittää..Ostimme MAM-ultivent pullot,korvikkeet ja cuplaton tipat...tyttö vaati viikon totuttelun ja kaikki kiukkuumiset ja raivoamiset loppui kuin seinään! Siis tietenkin on edelleen normaalit,nälkä,väsymys,märkä vaippa itkut,mutta minkäänlaisia raivareita ei enää ole ja yöt menee kerran tankkaamisella. Päivääkään en ole imetyksen lopettamista katunut,päinvastoin...jaksan itse paljon paremmin ja tyttö on tyytyväinen eikä mahaan satu. Voimia tosi paljon sulle! Jos näitä kokeilet,saattaa tilanne helpottua,tietenkin kaikki lapset on erilaisia mutta kannattaa kokeilla!

Vierailija
18/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi 3,5kk syö kaurapuuroa?? Ei ihme että saa vatsanväänteitä kun n. puoli vuotiaalle ruvetaan puuroja syöttämään..

Koitapas antaa vaikka pe-po sosetta.. Jos se auttaisi mahaan tai siis olisi hellempi pienelle..

Ja tiedän kyllä kokemuksesta että tuo lapsen itku välillä ketuttaa ja rankasti, mut vauva kyllä vaistoaa jos äitikin alkaa hermostumaan. Kannattaa siis pysyä vaan rauhallisena ja hyräillä lempikappaletta.. Toimii ainakin minulla =)

tai toinen on mikä rauhottaa molemmat on laittaa vaatteet päälle ja mennä ulos!

Vierailija
19/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas nyt viesti tarkemmin ennen kuin lähdet kärkkäästi kommentoimaan. Tytteli itse söi puuroa, EI Tyttelin vauva TIETENKÄÄN!