Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av:laiset auttakaa oikeasti! Luotan teihin!

Vierailija
03.09.2015 |

Oon 15v 7 kk oleva poika. Olen aina kasvanut hitaasti ja niin isänikin kasvoi. Keväällä, kun minut mitattiin minulle sanottiin, että kasvuni on nopeutunut. Nyt tässä syyskuun lopussa/ lokakuussa on joku kasvuntarkastus sekä samalla tarkastetaan jotain murrosiän merkkejäni. Tuo on siis joku ylimääräinen tarkastus mulla jota muilla ei ole.

Itselläni ei ole siis vielä äänenmurrosta. Ainakaan kunnolla. Kerran huutaessa ääni meni korkeaksi yhtäkkiä, mutta en silti tiedä varmaksi oliko se äänenmurrosta. Myös ääni välillä matala, kun alan puhua, mutta rykäisemällä ääneni palaa normaaliksi. Myös peniksen juurella kasvaa mustiakarvoja ja kainaloissa hieman vaaleitakarvoja.
Nyt siis katsotaan murtosiänkehitystä sekä kasvua.

En millään jaksaisi odottaa niin pitkään. Minua huolestuttaa asia enkä pysty elämään niin kauan kunnes saan mielenrauhan. Todennäköisesti kaikki on ok. Mutta silti minua pelottaa, että olen jotenkin sairas. Jos nurrosikäni ei ole riittävästi ikääni nähden kehittynyt ja olen pahasti sairas.

En pääse mitenkään aijemmin sinne sillä sinne tulee aika.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta yhtään epänormaalilta. Murrosiän ajankohta voi vaihdella tosi paljon.

Vierailija
2/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poikakulta. Älä murehdi tällaisia asioita. Ihmiset kehittyvät eri tahtiin. Nyt nukkumaan, huomenna on koulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Ei murrosiän hidaskehitys liity oikeastaan ikinä mihinkään sairauteen vaan se liittyy vain hormooni toimintaan. Toisilla se käynistyy hitaammin ja joku voi tarvita jotain hormooni hoitakin. Mutta uskon, että sinun kehityksesi on aivan hyvällä mallilla.

Vierailija
4/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappas se oikea palsta... Mutta ei kannata hätäillä. Jokainen kehittyy omaan tahtiin ja pojilla murrosikä alkaa yleensä hieman myöhemmin kuin tytöillä. Voihan olla esimerkiksi että selkäsi suoruus halutaan esim tarkastaa jos olet kasvanut viimeaikoina aiempaa enemmän pituutta