Joko piheimmillä omakotiasujilla on kylmää aamuisin
Kommentit (49)
Sääliks käy ne jolla ei ole takkaa ja polttopuita.
Ei oo. Leivinuuni lämpiää ilmaiseksi. Eilen viimeksi lämmitetty. Pikkuhousuissa tarkenee.
Ihan lämmin vaikka ei ole lämmitys ollut päällä 4kuukauteen. Lämpö päivisin n. 21 ja aamuisin 18-20. Tuskin tarvetta aloittaa lämmitystä ennen lokakuuta.
No, ei oo +23 näyttää olevan. Loka-marraskuussa laitan lämmityksen päälle, siihen asti mennään iv koneen kompressorin kanssa.
Mä asun rivarissa, suora sähkölämmitys. En kyllä vielä ajatellut pattereita laittaa päälle, aurinko lämmittää vielä päivisin. Jos nyt pari viikkoa vielä selviäisi.
Ihanan viileää. Iltaisin muutama pesällinen kuivaa koivua vuolukivitakkaan.
On ja on kuule oikein iltaisinkin!
Ei muuten ole, nyt vasta tajusin että meillä ei ole lämpö päällä, paitsi kylppärissä/khh lattialämmitys on ollut koko kesän
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:54"]
[/quote]
se on jo liikaakin.
Ei ole, puulla on lämmitys automaattisesti.
Vitsi kun kaipaan omasta talosta noita viileitä aamuja, kun saa alottaa siitä takan lämmittämisestä. Kerrostalossa ei tarvi edes mun ihania lammastossuja mihinkään. :p
Meillä on reilu 22 astetta ja kyllä tää viileältä tuntuu kesän +26 sisälämpötilan jälkeen. Tykkään muutenkin lämpimästä, joten mua ei haittaisi vaikka olisi ympäri vuoden tuo yli 25 astetta sisällä.
Mä voisin jo laittaa tulet uuneihin, mutta mies ja lapsi varmaan tukehtuisivat.
Hiukan viileä on, kun yön jälkeen on vain +19 ja ulkona juuri ja juuri pakkasta. Lattialämmöt ovat kyllä aina päällä kahdessa kylpyhuoneessa ja lastenhuoneessa. Talo olisi kylmä ja kostea ilman peruslämpöä.
Leivinuunin kyllä voisi lämmittää, mutta ilpoa en ole vielä käyttänyt. Pitäisi imuroida ja pestä se.
Meil on ovi nytkin vielä auki. Ei tulis mieleenkään laittaa vielä lämmitystä eikä ole kylmä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:04"]Meil on ovi nytkin vielä auki. Ei tulis mieleenkään laittaa vielä lämmitystä eikä ole kylmä.
[/quote] Täällä oli aamulla pakkasta:)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:54"]
[/quote]
se on jo liikaakin.
[/quote] kahtena iltana vähän poltettu. Lattialämmöt ei päällä ollenkaan eikä ilmalämpöpumppu. Hyvin tarkenee
On ihanan viileä, onneksi jäähdytystä ei ole tarvinnut pitää päällä vähään aikaan. Laitellaan veden kiertoja vähän isommalle (maalämpö/ kesällä jäähdytys) kun alkaa varsinaisesti kylmetä. Palella ei tarvitse toisin kuin vuokralla asuessa.
On jos on jäänyt takkahuoneen ikkuna yöksi auki (koira tykkää viileästä). Muuten ei :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:54"]Ihanan viileää. Iltaisin muutama pesällinen kuivaa koivua vuolukivitakkaan.
[/quote]
Vuolukivitakka on ruma, lämmittää varmasti, mutta on törkeän ruma.
On viileää mutta siedettävää. Viikonloppuina aloitetaan talon lämmitys, tehdään pariin pönttikseen ja puuhellaan tulet.