Antibiootit ja alkoholi
Ok tiedän, että juominen ei ole suositeltavaa kuurin aikana kun teho kärsii. Onko kuitenkaan eroa, juoko vain pari olutta vai yli sikspäkin? Onko antibiootin "teho" yhtä pilalla joka tapauksessa? Kiitos jos joku osaa jakaa tietonsa.
Kommentit (8)
Kyllä saa juoda, ellei erikseen ole kielletty.
Parista oluesta ei ole haittaa. Ja miksi sairaana haluaisi juoda yli sixpackin?
Taitaa olla pari antibioottia, jotka aiheuttavat antabusreaktion yhdessä alkoholin kanssa. Muiden kanssa voi huoletta dokailla, jos kunto* sen sallii eikä lääkkeitä unohtele tai oksenna ulos jurripäissään.
* Onhan se nyt hieman eri asia juoda alkoholia virtsatieinfektion kuin jonkun keuhkokuumeen aikana...
Minulle eräs lääkäri sanoi,,että siksi ei suositella alkoholia,,koska ihmiset unohtavat lääkkeensä silloin. Teho ei niin paljoa laske,mjoi miten paljonntahansa.
Olen syönyt lääkettä mm. emätintulehdukseen, jolloin ehdottomasti kiellettiin alkoholi antabusreaktion takia kuurin ajaksi + kahdeksi päiväksi kuurin loppumisen jälkeen.
Olen syönyt myös mm. kohtutulehdukseen antibioottia, jonka kanssa vielä kysyin että saako nauttia alkoholia (kuuri kesti 10pv ja tiedossa oli eräät juhlat kuurin loppupuolella), sanottiin että saa nauttia, ei ole mitään estettä.
Riippuu siis antibiootista.
Alkoholistien ongelma, menkää hoitoon raukat.
Flagyl ja Nitrofur ovat niitä, jotka voivat saada aikaan antabus-reaktion, ja silloin on kysymys nollalinjasta. Muuten tyylillä juo, kunhan et unohda ottaa antibioottiasi.
Antibioottikuuri kestää viikon kaksi. Etkö nyt voi sen aikaa olla ilman alkoholia?