Siskoni on parikymppinen neljän lapsen äiti
Ihan luonnollisesti saan hänen kanssaan viettää todella vähän aikaa kahdestaan, yleensä siinä on taaperoita. Nähdään kumminkin hyvin usein ja hoidan hänen lapsiaan todella paljon. Siskoni on avusta todella kiitollinen koska oon ainoa hänen miehensä lisäksi jolle voi huoleti jättää hoidettavaksi koko katraan. Hänen miehensä on paljon töissä (mitenkäs muuten tuollaisen lauman elättäisi) joten minä mahollistan siskolleni sen "oman ajan".
Siskoni päätti kiittää minua kaikesta avusta varaamalla meille kevääksi loman, kyseessä on siis pidennetty viikonloppu. Minä olin matkasta aivan tohkeissaan, näin opiskelijana kun ei hurjasti varaa oo semmosiin :D Nyt kuitenkin sisko ilmoitti olevansa TAAS raskaana ja laskettu aika osuu liian likelle meidän lomaa - joka siis täytyy perua.
Olen nyt todella, todella itsekäs ihminen, mutta minulla kiehahti. Ei tietenkään päin siskon naamaa mutta silti. Meni ihan kokonaan hermot tuohon lasten pyöräyttelyyn. Argh.
Sori, oli pakko purkautua.
(Yksityiskohtia hieman muuteltu)
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:06"]Ei oikein iske tämä provo. Olet siis huolissasi tästä varatusta? matkasta. Vai siskosi 20-v viidennestä lapsesta, jota joudut hoitamaan?
[/quote]
Eihän hän sanonut että sisko on tasan 20 vaan parikymppinen.
T. 25-vuotias, joka on mielestään parikymppinen
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:06"]Ei oikein iske tämä provo. Olet siis huolissasi tästä varatusta? matkasta. Vai siskosi 20-v viidennestä lapsesta, jota joudut hoitamaan?
[/quote]
Harmittaa ihan oikeasti se matkan peruuntuminen. Tiedän että oon itsekeskeinen ja lapsellinen mutta minkäs sitä tunteilleen voi. Ja minua ei häiritte ollenkaan se että oon hoitoapuna. Tietysti välillä mietityttää että milloin tuolle lastenhankinnalle tulee stoppi.
Ja parikymppisellä tarkoitan 20-29-vuotiasta. Luulin että se tarkottaa ihan yleisestikkin sitä, eikä just tasan 20-vuotiasta.
-Alottaja
Eikö sitä lomaa voisi siirtää? Mikä pakko sinun on muutenkaan hoitaa lapsia? Vapaaehtoistahan se on.
Pidätte tietysti lomanne. Sisko synnyttää ja sinä aikana hänen miehensä huolehtii jälkikasvustaan.
Itse asiassa ymmärrän harmituksesi erittäin hyvin. Siskosi arki ei rullaisi ilman sinua ja silti sitä jälkikasvua pukataan huoletta lisää - jopa niin, että sinun apuasi ei osata oikein huomioida vaan vaikutat itsestäänselvyydeltä.
Kehotan nyt sinua miettimään, ettet vain uhraa omasta elämästäsi liikaa siskosi apuna. Se, että et auta automaattisesti joka kerta kun pyydetään, on normaalia. Heidän ei kuulu nojautua tuolla tavalla sinuun ja hankkia lapsia vaikka omat voimavarat ovat lujilla.
Ei oikein iske tämä provo. Olet siis huolissasi tästä varatusta? matkasta. Vai siskosi 20-v viidennestä lapsesta, jota joudut hoitamaan?