Hoi te joilla luonnonkiharat
Siis ei sellaiset vähän taipuisat hiukset, vaan ihan korkkiruuvi-meiningillä; miten pidätte hiuksianne koulussa töissä? Auki, kiinni? Jos kiinni niin millä tavalla? Onko sinulla ollut koskaan otsatukkaa? Jos on niin miten se toimi kiharassa tukassa? Muotoiletko arkena hiuksiasi? Miten hoidat, minkä merkkisiä pesu-hoitoaineita?
Kommentit (14)
Wellan Luxe Oil-tuotteet ihan korvaamattomat.
Kiitos vastauksista. Minulla siis myös permiskiharat. Tänään ollut niin kostea sää, etteivät pysyneet suoristusraudalla kurissa. Ovat muutenkin kamalassa kunnossakin kaikista turhista suoristusyrityksistä :( Pitäisi lopettaa, hävitty taistelu. Jotenkin niin kamalan näköinen tämä pehko, että tekisi mieli ajaa pää kaljuksi.
Ap
Auki, kiinni tai letillä. Käytän silloin tällöin muotovaahtoa kiharoiden puristelemiseen ja öljyhoitoa pahimman kähäröitymisen estämiseen.
Otsatukka ei ole hyvä ajatus lyhyenä. Vähäinenkin kosteus tekee siitä nätin pienen afrotötterön vaikka kuinka muotoilisi lakan ja raudan kanssa.
Otsatukka ei todellakaan toimi. Puhtaina auki ja pesemättömänä kiinni nutturalla, hainhampaalla tms. Leikkaus ohentaen latvoista tarpeeksi. Juhliin kampaus.
otsista siksi siis pohtinut kun otsaan alkanut ilmestymään syviä uurteita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:47"]
Otsatukka ei todellakaan toimi. Puhtaina auki ja pesemättömänä kiinni nutturalla, hainhampaalla tms. Leikkaus ohentaen latvoista tarpeeksi. Juhliin kampaus.
[/quote]
Millaisia kampauksia laitat juhliin?
Ap
Useimmiten auki tai ponnarilla. En koskaan suorista hiuksia niin pysyvät hyvänä eivätkä mene hampuksi tai kuivaksi. Otsatukkaa ei ole, eihän sitä voi edes syksyllä/keväällä pitää kun se on heti kihara kun ovesta astuu ulos.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:00"]
Useimmiten auki tai ponnarilla. En koskaan suorista hiuksia niin pysyvät hyvänä eivätkä mene hampuksi tai kuivaksi. Otsatukkaa ei ole, eihän sitä voi edes syksyllä/keväällä pitää kun se on heti kihara kun ovesta astuu ulos.
[/quote]
Tämä on hyvä. Tähän itsekin haluaisin mutta nyt 15-vuotta päivittäin suoristusrautaa käyttäneenä kierrettä n paha katkaista. En ole sinut itseni kanssa luonnonkiharoilla. Ihailen aina sellaisia kiiltäviä paksuja suoria hiuksia http://i.ytimg.com/vi/VeHvsXanaOc/maxresdefault.jpg
Kiharani näyttäisivät varmasti nätimmältä jos hiukset ei olisi näin rajussa kunnossa. Huonoina hetkinä tekisi vain mieli ajaa pää kaljuksi:'(
Ap
Pidän yleensä osittain kiinni. Siis etummaiset kiharat kiinnitän taakse jollain pinneillä/nipsuilla/millä lie. Minäkin puristelen jollain kiharavaahdolla/-geelilla/-voiteella kiharat suihkun jälkeen ja asettelen järkevän näköisesti. Sitten annan kuivua itsekseen. Kyllä ne silti kostealla säällä pörhistyy, mutta ei nyt ihan kamalan näköiseksi yleensä.
Otsatukka on ollut viimeksi lapsena ja se oli sitten yhtä korkkiruuvia. Juu ei enää. Suorista en koskaan, koska se pilaa hiukset. Harjata ei myöskään kannata. Harvalla kammalla kampaan ennen pesua ja siinäpä se sitten onkin. Kannattaa mennä sen kiharan ehdoilla, eikä taistella vastaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:22"]
Pidän yleensä osittain kiinni. Siis etummaiset kiharat kiinnitän taakse jollain pinneillä/nipsuilla/millä lie. Minäkin puristelen jollain kiharavaahdolla/-geelilla/-voiteella kiharat suihkun jälkeen ja asettelen järkevän näköisesti. Sitten annan kuivua itsekseen. Kyllä ne silti kostealla säällä pörhistyy, mutta ei nyt ihan kamalan näköiseksi yleensä.
Otsatukka on ollut viimeksi lapsena ja se oli sitten yhtä korkkiruuvia. Juu ei enää. Suorista en koskaan, koska se pilaa hiukset. Harjata ei myöskään kannata. Harvalla kammalla kampaan ennen pesua ja siinäpä se sitten onkin. Kannattaa mennä sen kiharan ehdoilla, eikä taistella vastaan.
[/quote]
Hyvin sanottu! :D
Ap
Mulla on kiharatukka ja on otsatukka myös. Mä rakastan tätä, koska tää on ilmestynyt mulle, kun kasvatin lyhyen tukan pitkäksi. Tukalla on oma tahto. Mä puristelen tukkaa märkänä jotta siihen tulisi kauniita kiharia, harjaan / kampaan afrokammalla vasta kun tukka on kuiva. Ihan lyhyenä otsis voi olla kamala, mutta vähän pidempänä se asettuu nätisti.
Mulla on permis, mutta pidän hiuksia aina pari-kolme päivää auki, sitten päivän pari nutturalla, sitten pesen. Eli pesen siis vain kerran tai kaksi viikossa, enkä suorista ollenkaan. Käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja puristelen hiuksia kuivumisvaiheessa, mutta annan kuivua itsekseen. Hiukset yli puolen selän ja hyväkuntoiset vaikka värjään niitä myös.
Mulla on kihara tukka. Joskus nuorempana yritin pitää etuhiuksia, jotka föönäsin pyöröharjalla suoraksi. Eivät pysyneet kyllä koskaan koko päivää vaan jakautuivat keskeltä ja alkoivat taipumaan kahdelle isolle ruuville sivuille. Kiharan hiukset ovat luonnostaan otsan sivuilla. Useimmiten hiukset ovat kiinni, lyhyempänä pidän enemmän auki. Nyt ovat pituudeltaan yläselkään. Multa lähti raskauden aikana paljon hiuksia ja nyt on jotain 3-5cm kasvua joka puolella jonka ansiosta hiukset ovat auki ihan oudot. Kampaus on useimmiten sellainen ylhäällä takaraivolla tai sivussa oleva ponnari. Joskus sellainen semimohikaani banaaniklipsillä. Mitkään osanutturat eivät tässä kiharuudessa toimi kun päästä tulee kolmiomainen kunauki jäävät hiukset ovat niin isot.
Puristelen kiharatuotteilla kiharaksi, hieman lakkaa ja löysä nuttura töihin.Harvoin on auki.Etuhiukset olivat minulla kauheat...ei pysynyt suorana raudallakaan.Ovat siis ihan permis-kiharat.