Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ultrassa: taas tyttö :(

Vierailija
03.09.2015 |

Mies on ollut puhumatta koko päivän ja itselläkin aika masentunut fiilis. Anteeksi, mutta en vaan voi tälle mitään vaikka tiedän että ajattelen typerästi.

Kommentit (207)

Vierailija
101/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:29"]Älä ap välitä näistä ilkeistä kommenteista. Itsekkin toivoin niin kovasti poikaa viimeisimmästä, että itku oli lähellä. Minulle se oli kova paikka, miehelle ei. (ei ainakaan näyttänyt sitä) tämä on kyllä sellainen aihe mistä ei saisi puhua mutta minkä sille tunteilleen mahtaa. Meille syntyi sitten 3:s tyttö ja rakas tyttö onkin. Poikaa ei meille suotu ja se on vain nieltävä. Tiedän pari muuta perhettä jossa taas on itketty poikaa. Nämä on ihan inhimillisiä tunteita ja niissä ei ole mitään väärää. Rakkaita ne on kuitenkin, oli kumpaa sukupuolta tahansa.
[/quote]

Kiittämättömyys ja odotusten asettaminen tietylle sukupuolelle on todellakin väärää. Inhimillistä joo, kuten moni muukin väärä asia, mutta myös pinnallista ja ällöttävää.
[/quote]
Niin ajattele, minulle ei edes ole itsestään selvää terveet lapset ja silti viitsin alkaa itkemään kun soittivat "lapsivesipunktion tulokset ovat ok, lapsellanne ei ole kromosomimuutoksia ja hän tyttö" Olenko ihan hirveä ja kamala tunteeton hirviö? En. Rakastan tyttäriäni enemmän kuin mitään mutta pojan kaipuu oli niin suuri. En minä tai kukaan voi napista painamalla muuttaa ajatuksiaan tai tunteitaan. Ne on mitä on ja sillä hyvä.
[/quote]

Toki voit tuntea mitä vain tunteita, eikä niitä voi ohjailla, mutta on hyvä tunnistaa omien tunteidensa pinnallinen ja kiittämätön luonne. Voi vaikka kypsyä ihmisenä.

[/quote]
Missä kohtaa olen ollut kiittämätön? Melkoista profilointia. Yritän tässä vaan kertoa kuinka nämä tabu-tunteet ovat kuitenkin yleisiä ja inhimillisiä jopa niissä tapauksissa joissa terve lapsi ei ole itsestään selvyys. Ihan turhaan demonisoit tätä. Ymmärrän toki, että jotkut eivät saa lapsia lainkaan mutta en sen vuoksi ala omia tunteitani häpeämään. Ja lapsistani, jokaisesta tyttärestäni olen kiitollinen. Silti edelleen: toivoin poikaa ja petyin. Piste.

Vierailija
102/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:31"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:20"]Siis mitä te luulette, että se poika olisi tuonut mukanaan, mitä tyttö ei? Olisitte voineet opettaa hänet pissaamaan seisaaltaan? [/quote] No sitähän emme nyt saa tietää. Miehelle poika olisi ollut todella tärkeä :( ap [/quote] Mites sitten jos se poika olisi tullut, olisikin oikein tyttömäinen poika. Mies varmaan pettyisi poikaan silloin? Ihan parempi ettei tulekaan poikaa jos sille on heti suoranaisia odotuksia mitä sen haluaa olevan.  [/quote] Ei olisi tullut. Ap

[/quote]

Jaa että ei olisi tullut? Sinä tiedät jo nyt ettei hänestä olisi tullut vaikka HOMOA? vai kielletäänkö teidän hienossa suvussa sellaiset ihmiset? 
[/quote]

Tiedän ettei olisi tullut. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö ja poika. Jos haluaisin kolmannen lapsen niin tavallaan toivoisin tyttöä. Ja ihan vaan sen vuoksi, että tyttöni on ollut oikein helppo ja mukava lapsi. Kasvatustyö on ollut ihan piis of keik poikaan verrattuna :) Mutta poikakin olisi tietysti yhtä rakas. Ainoa vaan että kolmatta lasta en ole hankkimassa, ajatuksena vaan että syyt toivoa tiettyä sukupuolta voivat olla varsin pinnallisia.

Vierailija
104/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:01"]Lapsen odotus on tottakai monimutkainen prosessi mutta jotain on perustavanlaatuisesti pielessä, jos sukupuoleen pettyy niin, että on oikeasti masentunut, itkettää ja asia vaikuttaa käytökseen. Kyse on nimittäin erittäin pinnallisesta ja kiittämättömästä asiasta ja olen myös sitä mieltä, että liian helpolla on lapsia saanut ja liian vähillä ongelmilla elämässään päässyt, jos tuollainen asia masentaa ja itkettää.

Vaikeudet taitavat sitten jalostaa ihmisiä kun en kummankaan lapseni kohdalla tuntenut mitään pettymystä, hetken haikeuden, kun luovuin kivoista nimisuunnitelmista, joita olin varannut molempien sukupuolten varalta. Tärkeintä oli, että saisimme lapsen eikä se, mitä ominaisuuksia hänessä on.

Jostain syystä nämä pettyjät ovat aina lapsitehtailijoita, jotka vääntävät lapsia vain, jotta saisivat sen "oikean" lapsen. Kannattaisi tajuta jo heti alkuun, ettei lasta voi valita mistään luettelosta ja että jos arvot ovat noin pinnalliset, ei kannata niitä geenejään jakaa noin runsaasti.

Normaalia on tuntea pientä haikeutta tai ohimenevää pettymystä, kun jotkut suunnitelmat kariutuvat (esim. kiva nimi jää käyttämättä tai oma vanha mekko ei käykään vauvalle)
[/quote]
Olet niin väärässä kuin vain ihminen ikinä voi olla. Olette te uskomattomia juttuinenne. Voi itku sentään.

Vierailija
105/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:01"]

Eiks miehet yleensä toivo poikia, että saavat suvunjatkajan?

[/quote]

Kaikki eivät elä kivikautisilla ajoilla. 

Vierailija
106/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:31"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:20"]Siis mitä te luulette, että se poika olisi tuonut mukanaan, mitä tyttö ei? Olisitte voineet opettaa hänet pissaamaan seisaaltaan? [/quote] No sitähän emme nyt saa tietää. Miehelle poika olisi ollut todella tärkeä :( ap [/quote] Mites sitten jos se poika olisi tullut, olisikin oikein tyttömäinen poika. Mies varmaan pettyisi poikaan silloin? Ihan parempi ettei tulekaan poikaa jos sille on heti suoranaisia odotuksia mitä sen haluaa olevan.  [/quote] Ei olisi tullut. Ap [/quote] Jaa että ei olisi tullut? Sinä tiedät jo nyt ettei hänestä olisi tullut vaikka HOMOA? vai kielletäänkö teidän hienossa suvussa sellaiset ihmiset?  [/quote] Tiedän ettei olisi tullut. Ap

[/quote]

Et kyllä voi mitenkään tietää. Sori vaan. 

Vierailija
107/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:31"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:20"]Siis mitä te luulette, että se poika olisi tuonut mukanaan, mitä tyttö ei? Olisitte voineet opettaa hänet pissaamaan seisaaltaan? [/quote] No sitähän emme nyt saa tietää. Miehelle poika olisi ollut todella tärkeä :( ap [/quote] Mites sitten jos se poika olisi tullut, olisikin oikein tyttömäinen poika. Mies varmaan pettyisi poikaan silloin? Ihan parempi ettei tulekaan poikaa jos sille on heti suoranaisia odotuksia mitä sen haluaa olevan.  [/quote] Ei olisi tullut. Ap [/quote] Jaa että ei olisi tullut? Sinä tiedät jo nyt ettei hänestä olisi tullut vaikka HOMOA? vai kielletäänkö teidän hienossa suvussa sellaiset ihmiset?  [/quote] Tiedän ettei olisi tullut. Ap

[/quote]

Et kyllä voi mitenkään tietää. Sori vaan. 
[/quote]

Kyllä voin. Ap

Vierailija
108/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko miehesi ulkomaalaistaustainen? Noista tyttöjenne nimistä tuli sellainen arvelu mieleemn.

Vierailija
109/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko miehesi ulkomaalaistaustainen? Noista tyttöjenne nimistä tuli sellainen arvelu mieleeni.

Vierailija
110/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:13"]Ap, onko miehesi ulkomaalaistaustainen? Noista tyttöjenne nimistä tuli sellainen arvelu mieleemn.
[/quote]

Kyllä. Ap

Vierailija
111/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:08"]

Mulla on tyttö ja poika. Jos haluaisin kolmannen lapsen niin tavallaan toivoisin tyttöä. Ja ihan vaan sen vuoksi, että tyttöni on ollut oikein helppo ja mukava lapsi. Kasvatustyö on ollut ihan piis of keik poikaan verrattuna :) Mutta poikakin olisi tietysti yhtä rakas. Ainoa vaan että kolmatta lasta en ole hankkimassa, ajatuksena vaan että syyt toivoa tiettyä sukupuolta voivat olla varsin pinnallisia.

[/quote]

Minulla on myös tyttö ja poika ja nyt odotan kolmatta. Tyttöä toivon ihan sen takia että meillä on vielä tallessa iso kasa kuopuksen (tyttö) vaatteita. Ei tarvitsisi ostella vaatteita ainakaan seuraavaan kolmeen vuoteen.

Jos luonteen perusteella mennään niin meillä tyttö on helvetin hankala tapaus. Poika on leppoisa kaveri joka ei turhista hötkyile.

Voi kun ihmiset oikeasti näkisivät lapset omina persooninaan eikä vain sukupuolina tungettuna tiettyihin raameihin.

Vierailija
112/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:03"]

Tupakoiko miehesi? Tupakoivat miehet saavat enemmän tyttäriä kuin poikia.

[/quote] ei pidä paikkaansa, poika tuli

Vierailija
113/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli syntymättömälle lapsille  ja nyt jo syntyneille lapsille toive, että osaisin antaa heille lapsuuden, joka on heille voimavara läpi elämän. Ja että he löytäisivät paikkansa maailmassa ja eläisivät onnellisen elämän. 

Lapsieni olemassaolo on minulle elämän ihme ja onni. 

Vierailija
114/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:41"]Mies on ollut puhumatta koko päivän ja itselläkin aika masentunut fiilis. Anteeksi, mutta en vaan voi tälle mitään vaikka tiedän että ajattelen typerästi.
[/quote]

Tytöt on niin ihania! Ja pojat myös. Ootpa höhlä!

Vierailija
115/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:29"]Älä ap välitä näistä ilkeistä kommenteista. Itsekkin toivoin niin kovasti poikaa viimeisimmästä, että itku oli lähellä. Minulle se oli kova paikka, miehelle ei. (ei ainakaan näyttänyt sitä) tämä on kyllä sellainen aihe mistä ei saisi puhua mutta minkä sille tunteilleen mahtaa. Meille syntyi sitten 3:s tyttö ja rakas tyttö onkin. Poikaa ei meille suotu ja se on vain nieltävä. Tiedän pari muuta perhettä jossa taas on itketty poikaa. Nämä on ihan inhimillisiä tunteita ja niissä ei ole mitään väärää. Rakkaita ne on kuitenkin, oli kumpaa sukupuolta tahansa.
[/quote]

Kiittämättömyys ja odotusten asettaminen tietylle sukupuolelle on todellakin väärää. Inhimillistä joo, kuten moni muukin väärä asia, mutta myös pinnallista ja ällöttävää.
[/quote]
Niin ajattele, minulle ei edes ole itsestään selvää terveet lapset ja silti viitsin alkaa itkemään kun soittivat "lapsivesipunktion tulokset ovat ok, lapsellanne ei ole kromosomimuutoksia ja hän tyttö" Olenko ihan hirveä ja kamala tunteeton hirviö? En. Rakastan tyttäriäni enemmän kuin mitään mutta pojan kaipuu oli niin suuri. En minä tai kukaan voi napista painamalla muuttaa ajatuksiaan tai tunteitaan. Ne on mitä on ja sillä hyvä.
[/quote]

Toki voit tuntea mitä vain tunteita, eikä niitä voi ohjailla, mutta on hyvä tunnistaa omien tunteidensa pinnallinen ja kiittämätön luonne. Voi vaikka kypsyä ihmisenä.

[/quote]
Missä kohtaa olen ollut kiittämätön? Melkoista profilointia. Yritän tässä vaan kertoa kuinka nämä tabu-tunteet ovat kuitenkin yleisiä ja inhimillisiä jopa niissä tapauksissa joissa terve lapsi ei ole itsestään selvyys. Ihan turhaan demonisoit tätä. Ymmärrän toki, että jotkut eivät saa lapsia lainkaan mutta en sen vuoksi ala omia tunteitani häpeämään. Ja lapsistani, jokaisesta tyttärestäni olen kiitollinen. Silti edelleen: toivoin poikaa ja petyin. Piste.
[/quote]

Eivät kaikki aidot inhimilliset tunteet ole mitenkään upeita tai yleviä. Turhaan sinä niitä romantisoit ja kuvittelet että kaikki aivopierusi ovat jotenkin ok ja hyväksyttäviä, koska ne ovat sinusta lähtöisin. Samoin katkeruus, kateus, tietyn ihmisryhmän halveksunta tai alempiarvoiseksi kokeminen ovat inhimillisiä tunteita, muttei se tee niistä yhtään sen parempia. Sinulla on kyllä oikeus omiin tunteisiisi. ;) Koit todella pinnallisen tuntemuksen suuren onnen hetkellä, etkä häpeä sitä. Ei siinä sitten mitään.

Vierailija
116/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua täysin. Mä odotin toisesta ja kolmannesta molemmista poikia, mutta tyttöjä tuli. Tokan kohdalla en muista loppu-ultrasta mitään, kun olin niin pettynyt ja sen jälkeen menin kotiin itkemään. Kolmannesta toivoin taas poikaa, mutta tyttö taas. Vieläkin lapsen ollessa 2 v. et oishan se voinut poikakin olla.

Ja mikään tuollainen ajatus ei vähennä sitä, ettenkö rakastaisi lapsiani, ei tietenkään, kenenkään on ap sulle turha mitään muuta väittää. Aina vaan tulee näitä jeesustelijoita, et ole onnellinen on terve/ei tarvinnut yrittää sataa vuotta/saatte edes lapsia, se on sun suru ja ihan  hyväksyttävää. 

Mua ärsyttää vähän jopa ex-lapsettomat (ei tietenkään kaikki, ei pidä yleistää), jotka ei tunnu ymmärtävän mitään muuta kuin oman entisen surunsa. Ihmisellä saa olla haaveita ja kun ne romahtaa, niin se harmittaa. Siitä vaan mennään eteenpäin, mutta ei se ole keneltäkään pois, jos jää mielessään miettimään asioita.

Kaikki lapset ovat kuitenkin yhtä rakkaita, olivatpa ne poikia tai tyttöjä.

Vierailija
117/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tas toivoisin poikaa,1 lapsi löytyy ja toivottavasti olisi toinenkin poika suvussa liian paljon tyttöjä

Vierailija
118/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:30"]Mä ymmärrän sua täysin. Mä odotin toisesta ja kolmannesta molemmista poikia, mutta tyttöjä tuli. Tokan kohdalla en muista loppu-ultrasta mitään, kun olin niin pettynyt ja sen jälkeen menin kotiin itkemään. Kolmannesta toivoin taas poikaa, mutta tyttö taas. Vieläkin lapsen ollessa 2 v. et oishan se voinut poikakin olla.

Ja mikään tuollainen ajatus ei vähennä sitä, ettenkö rakastaisi lapsiani, ei tietenkään, kenenkään on ap sulle turha mitään muuta väittää. Aina vaan tulee näitä jeesustelijoita, et ole onnellinen on terve/ei tarvinnut yrittää sataa vuotta/saatte edes lapsia, se on sun suru ja ihan  hyväksyttävää. 

Mua ärsyttää vähän jopa ex-lapsettomat (ei tietenkään kaikki, ei pidä yleistää), jotka ei tunnu ymmärtävän mitään muuta kuin oman entisen surunsa. Ihmisellä saa olla haaveita ja kun ne romahtaa, niin se harmittaa. Siitä vaan mennään eteenpäin, mutta ei se ole keneltäkään pois, jos jää mielessään miettimään asioita.

Kaikki lapset ovat kuitenkin yhtä rakkaita, olivatpa ne poikia tai tyttöjä.
[/quote]

Kiitos. Ap

Vierailija
119/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme tytärtä ja jokaisesta toivoin tyttöä todella paljon. Suvussa on aina suosittu poikia. Kaikki pojat kuitenkin ovat kuolleet suvustamme joko lapsina tai muuten melko varhain. En tiedä liittyykö tämä tyttö toiveisiini. Joka tapauksessa itse hieman pahoitin mieleni kun muut tuntuivat olevan niin pettyneitä kolmanteen tyttäreeni. Ultraava kätilö ja neuvola terkkari jopa pahoittelivat että taas tulee tyttö. Useat ulkopuoliset ovat kysyneet yritämmekö vielä kerran poikaa?! Mutta siis mielestäni on ok olla pettynyt jos siltä tuntuu. Kaikilla meillä on erilaiset taustat ja ehkä omassa elämässä jokin asia joka vaikuttaa toiveisiin sukupuolesta. Toki kaikille nyt on itsestään selvyys että terve lapsi on se pääasia. Itsekään en pidä nakkikastikkeesta enkä sitä syö vaikka aivan hyvin tiedän että jossain maailmalla nähdään nälkää. Älä ap ole itsellesi liian ankara. Ole vai pettynyt ja käsittele asia pois päiväjärjestyksestä jos suinkin kykenet. Oletko muuten enemmän pettynyt omasta vai miehesi puolesta?

Vierailija
120/207 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:09"]No uuttaa pullaa vaan uuniin sitten kun tämä on ulkona. Kai mietitte valmiiksi sitäkin vaihtoehtoa, että vauva on tyttö??
Tiedän muuten perheen, johon syntyi 7 lasta. Kaikki tyttöjä...
[/quote]
Mulla oli lapsena kaveri (tyttö) jolla oli 9 sisarusta, kaikki tyttöjä : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi