Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko korsetit (tuleeko vyötärö esiin, paljonko täytyy käyttää)

Vierailija
03.09.2015 |

Ja tarviiko sen pukemisessa apua :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Tietysti vyötäröä voi kuroa keinotekoisesti, mutta tietenkään se vaikutus ei ole pysyvä. Kun riisut korsetin, vyörärö lässähtää entiselleen. Mutta ihan jees on apuna silloin, kun pukee jonkun kotelomekon, jossa ei saisi pullistella väärästä kohtaa... Pukemiseen tarvitsee apua, jos kiristys on selästä.

Vierailija
2/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"] Pukemiseen tarvitsee apua, jos kiristys on selästä.

[/quote]

Paitsi jos osaa pukea sen oikein
T: korsetteja 10 vuotta päivittäin käyttänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos semmoista käyttää paljon, niin kyllähän se ainakin jonkin verran kaventaa vyötäröä? Ei loppuelämäksi, mutta joksikin aikaa

Vierailija
4/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saa puettua, korsetin avulla muutos näkyy heti mutta jos haluat pysyvän muutoksen, googleta tight lacing. Korseletti, eli sellainen ohut alusvaaterimpula jossa on joustavat muovi"luut", ei sitten todellakaan ole korsetti. Usein korseletit ja muut kevyet koristekapistukset ovat vielä väärin nyöritettyjä, tässä esimerkki:

Koristenyöritys: https://m2.behance.net/rendition/pm/2036313/disp/64557242ae10de7c39ea550ef24bbc16.jpg

Oikea korsettinyöritys: http://pre05.deviantart.net/d63d/th/pre/i/2011/185/6/3/ribbon_corset_lacing_by_katofdarkness-d3kzm40.jpg

Vierailija
5/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena hankittuja korsetteja, jotka lojuivat kaapissa odottamassa iltapukujuhlia. Sitten meni selkä ja ajattelin ottaa yhden käyttöön selän tueksi.

Kolme päivää korsetin kanssa ja olin saanut vyötärön!

Kyllä se korsetin käyttö auttaa vyötärön saamiseen (siis hyvän korsetin) koska sen kanssa on pakko myös huolehtia ryhdistään ja vatsalihaksista.

Eikä mulla ole mitään ongelmaa ollut tuon kiristämisen kanssa edes selkävaivaisena. Ja pois lähtee myös ihan helposti.

Vierailija
6/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"] Pukemiseen tarvitsee apua, jos kiristys on selästä.   [/quote] Paitsi jos osaa pukea sen oikein T: korsetteja 10 vuotta päivittäin käyttänyt

[/quote]

Oikein ja oikein. Riippuu täysin kiinnityksestä, mallista ja siitä, miten voimakkaasti sitä kiristää. Joku melko löysällä oleva, muutamalla hakasella kiinnitettävä on helppo pukea itse, mutta koko matkalta kireästi nyöritettävää ei itselleen pue edes omahyväisin av-kommentoija. Oli sitten kuinka taitava tahansa.

Vierailija
7/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita saisi kohtuu hintaisena?

Vierailija
8/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos semmoista käyttää paljon, niin kyllähän se ainakin jonkin verran kaventaa vyötäröä? Ei loppuelämäksi, mutta joksikin aikaa

[/quote]

No ei kavenna. Ei se läskiä mihinkään sulata, eikä muotoile luustoa.

Vierailija
9/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:13"]

[/quote]

[/quote]

Ei varmaan, mutta eipä voi vetää koko pasta-annosta napaan, kun korsetti pistää vastaan. Joten mä sanoisin, että korsetin käyttö voisi jopa toimia laihdutuksen tukena.

Vierailija
10/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"] Pukemiseen tarvitsee apua, jos kiristys on selästä.   [/quote] Paitsi jos osaa pukea sen oikein T: korsetteja 10 vuotta päivittäin käyttänyt

[/quote]

Oikein ja oikein. Riippuu täysin kiinnityksestä, mallista ja siitä, miten voimakkaasti sitä kiristää. Joku melko löysällä oleva, muutamalla hakasella kiinnitettävä on helppo pukea itse, mutta koko matkalta kireästi nyöritettävää ei itselleen pue edes omahyväisin av-kommentoija. Oli sitten kuinka taitava tahansa.

[/quote]

Aha? Mä oon vissiin sitten joku ufo

Vierailija
11/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Katsopa kuvia maailman kapeimmasta vyötärön omistajasta.

Vierailija
12/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebaysta saa vyötärökorsetteja esim. hintaan 7-15€ (omani ovat täältä). Itse laitan korsettiini kahdet nauhat (ylhäältä alaspäin 4-5 reikäväliä yksi nauha ja alhaalta ylös 4-5 väliä) niin saan kiristettyä molemmat puolet kunnolla. Tähänkin löytyy videoita youtubesta :)

Vierailija
13/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttö olisi pitänyt aloittaa jo lapsena, että vyötäröstä olisi tullut hoikka. Sama juttu kuin pienten, sievien jalkojen kanssa. Nekin pitää sitoa jo lapsena.

Vierailija
14/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: Ei tarvita välttämättä kuin yksi pitkä nauha:

http://corsettraining.net/wp-content/uploads/2013/05/corset-training-rabbit.jpg

Reikiä voi toki olla enemmän kuin tässä mallikuvassa, mutta idea silti sama. Keskeltä on helppo itsekin kiristää. Tietenkään toisen henkilön avusta ei ole haittaa, varsinkaan jos omat kädet ei taivu hyvin taakse solmun tekoon. 

Vierailija
15/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä tuon kuvan selittämistä niille, joille korsetit eivät ole tuttuja. Tuo alin solmu voidaan pitää kiinni koko ajan. Naruja vain löysätään pukiessa sen verran, että korsetin sisään voi astua, tai siinä voi olla edessä hakaset. Kiristys tapahtuu noista korsetin keskikohdan narulenkeistä.

15

Vierailija
16/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tästä ketjusta. M42

Vierailija
17/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä vaan pukee. :)
Harjoitus tekee mestarin.

Vierailija
18/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1950 - 60 luvuilla naiset käyttivät Suomessa korsetteja, tai kureliiveiksi niitä silloin sanottiin. Tiimalasivartalo oli suosittu vartalomalli. Tiimalasimuoto säilyi vartalossa myös silloin, kun korsetti ei ollut paikoillaan - katsokaa vaikka vanhoja, kotimaisia elokuvia!

Vierailija
19/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Haha, mites mä sitten pystyn pukemaan sellaisen päälle omin avuin ihan ilman ongelmia? :D

Vierailija
20/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:08"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"] Pukemiseen tarvitsee apua, jos kiristys on selästä.   [/quote] Paitsi jos osaa pukea sen oikein T: korsetteja 10 vuotta päivittäin käyttänyt [/quote] Oikein ja oikein. Riippuu täysin kiinnityksestä, mallista ja siitä, miten voimakkaasti sitä kiristää. Joku melko löysällä oleva, muutamalla hakasella kiinnitettävä on helppo pukea itse, mutta koko matkalta kireästi nyöritettävää ei itselleen pue edes omahyväisin av-kommentoija. Oli sitten kuinka taitava tahansa.   [/quote] Haha, mites mä sitten pystyn pukemaan sellaisen päälle omin avuin ihan ilman ongelmia? :D

[/quote]

Samma här! :) Ja ihan on koko mitalta korsettia, metalliluut, plansetti, koko hoito. Narua pitää olla riittävästi, se löysätään ja sitten aletaan kiristää tasaisesti. Ensin kiristän kahdella kädellä, mutta korsetin kiristyessä pidän toisella kädellä keskinaruja tiukalla ja toisella sitten vedän hienosäätökiristystä kohdilleen. Kunnollinen korsetti on oikeasti tosi helppo pukea päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi