Millaisia DI-miehet ovat?
Nyt saa yleistää tai kertoa yksittäistapauksista. Tai DI-mies saat myös itse kuvailla itseäsi.
Kommentit (38)
Ja taas voidaan todete, ettei tällä palstalla ole miesvihaa nähtykään.
DI osaa teoriassa jotain, kun taas teknikko on käytännössä jotain, ja insinööri ei osaa sitten yhtään mitään.
Ja tekniikan tohtorit, kuten minä ja kenties joku muu, osaavat sitten kaiken mahdollisen.
Miksi tyytyä dippainssiin, kun on olemassa tekniikan tohtoreita? Ei siinä ole mitään järkeä.
Albert Einsteinikin oli koulutukseltaan tekniikan tohtori.
Vierailija kirjoitti:
DI osaa teoriassa jotain, kun taas teknikko on käytännössä jotain, ja insinööri ei osaa sitten yhtään mitään.
Ja tekniikan tohtorit, kuten minä ja kenties joku muu, osaavat sitten kaiken mahdollisen.
Miksi tyytyä dippainssiin, kun on olemassa tekniikan tohtoreita? Ei siinä ole mitään järkeä.
Albert Einsteinikin oli koulutukseltaan tekniikan tohtori.
En mä varmaankaan tohtoria jaksaisi. DI on jotenkin käytännöllisempi ja tekee jotain tuottavaa, jolla on tarkoitus.
Valitsisin loogisen DI-naisen tuhat kertaa mieluummin, kuin jonkun epäloogisen viherhörhö idealistin.
Käy puuceessä Pasi..k.alla kun on posliinilla niin kallista
Vierailija kirjoitti:
-kelvoton luonne
-valehtelu
-selkärangattomuus
Yhteenveto: hame päälle.
Eli hameella viittaat siihen, että luettelemasi ominaisuudet ovat naisille yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin loogisen DI-naisen tuhat kertaa mieluummin, kuin jonkun epäloogisen viherhörhö idealistin.
Täällä yksi. Harmi vaan, että olen parhaillaan varattu ja kasvatan uutta insinöörisukupolvea.
DI:n aivojen prosessointitapa tuppaa olemaan taipuvainen eksaktiin ja ratkaisukeskeiseen loogisuuteen. Vapaamuotoisempi assosiointi (esim. taiteet, mystiikka jne.) saattaa siksi olla DI:lle haasteellista tai vielä todennäköisemmin yksinkertaisesti epäkiinnostavaa, koska aivot ovat luonnostaan virittyneet "eri taajuudelle".
Vierailija kirjoitti:
DI:n aivojen prosessointitapa tuppaa olemaan taipuvainen eksaktiin ja ratkaisukeskeiseen loogisuuteen. Vapaamuotoisempi assosiointi (esim. taiteet, mystiikka jne.) saattaa siksi olla DI:lle haasteellista tai vielä todennäköisemmin yksinkertaisesti epäkiinnostavaa, koska aivot ovat luonnostaan virittyneet "eri taajuudelle".
Ei tarvi edes mennä mystiselle tasolle, ennen kuin insinöörin aivot tekevät stopin.
Leuhkoja olen tavannut monta. Joka lauseeseen on ujutettava detalji, että on di. Muuten ihan ok tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Harmi vaan, että olen parhaillaan varattu ja kasvatan uutta insinöörisukupolvea.
Monessa perheessä se on äiti, jolta kysytään apua pitkän matematiikan ja fysiikan tehtäviin. Äiti auttaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan tämä ei pidä paikkaansa. Kiinnostus voi olla laajaa ja suuntautua mihin tahansa. Kaikesta kaivetaan kaikki tieto esiin. Moni kerää taidetta ja taitaa noista jokunen kuulua salaseuroihin, joissa mystiikka ei ole vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi edes mennä mystiselle tasolle, ennen kuin insinöörin aivot tekevät stopin.
Töissä minulla on ollut vaikeuksia selittää insinöörille, että "prosessissa" esiintyy poikkeuksia ja epäloogisuuksia sen vuoksi, että ihmiset eivät aina toimi loogisesti tai rationaalisesti. Minulle se psykologinen ulottuvuus tuntuu itsestään selvältä, siis että sen loppukäyttäjän mielenliikkeet on tunnettava ja tunnistettava. Ei se ole käyttäjän vika, jos hän toimii insinöörinäkökulmasta "väärin" - ihmiset toimivat kuin toimivat, milloin mistäkin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä minulla on ollut vaikeuksia selittää insinöörille, että "prosessissa" esiintyy poikkeuksia ja epäloogisuuksia sen vuoksi, että ihmiset eivät aina toimi loogisesti tai rationaalisesti. Minulle se psykologinen ulottuvuus tuntuu itsestään selvältä, siis että sen loppukäyttäjän mielenliikkeet on tunnettava ja tunnistettava. Ei se ole käyttäjän vika, jos hän toimii insinöörinäkökulmasta "väärin" - ihmiset toimivat kuin toimivat, milloin mistäkin syystä.
Älä aliarvioi insinöörejä. Joku joukossa voi tietysti olla urpo, mutta osa on lukenut psykologiaa, kurssitautunut ja lukenut psykologian perusteet armeijan johtamisopista. Jo pelkästään tuon perusteella pitäisi ymmärtää ihmisten irrationaalinen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa perheessä se on äiti, jolta kysytään apua pitkän matematiikan ja fysiikan tehtäviin. Äiti auttaa aina.
Olet osittain oikeassa. Minä kysyin kiusallani äidiltä apua yläkoulun matikan tehtäviin ja äiti aina hermostui kun ei osannut :D parasta viihdettä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osittain oikeassa. Minä kysyin kiusallani äidiltä apua yläkoulun matikan tehtäviin ja äiti aina hermostui kun ei osannut :D parasta viihdettä.
ohis
Voihan paska 🤣. Et kai ole poika. Pojat perii äidin älyn.
Ainakin DI:t silittää itse kauluspaitansa, varsinkin jos ovat myynnissä ja tottuneet matkustelemaan.